Ik maak gebruik van Ziggo digitale kabel TV. Nu hebben wij het probleem dat op de RTL zenders altijd de ondertiteling aan staat (teletekst ondertiteling). We komen er niet achter waarom alleen bij RTL en hoe we dit uitschakelen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met de Philips klantenservice heb ik het opgelost:
- zet de tv op de zender met de hinderlijke ondertiteling
- Kies de knop '+' op je afstandsbediening
- selecteer de optie 'ondertiteling voor deze zender'
- hij staat waarschijnlijk op 'nl'. Kies de optie 'uit'
- herhaal dit voor iedere (rtl) zender waar dit probleem zich voordoet
Succes!
@Problem53 schreef:
Same for me. Ik blijf erbij dat niet ik, niet wij, maar Ziggo en/of RTL voor een oplossing voor het euvel moeten zorgen ipv slechts naar Philips te verwijzen die er blijk van gaf voorheen perfect te presteren!
Afwachten dus?
@Problem53 Afwachten lost niets op, Ziggo kan en mag niets doen op afstand aan de instellingen en de software van je eigen TV.
Het is inmiddels duidelijk, ook door meerdere andere berichten, dat er een fout zit in de software van de Philips TV.
Dat kunnen alleen jijzelf of de leverancier van de TV of Philips of iemand in je omgeving, die de weg weet in TV's, oplossen.
Je kunt wel een monteur bestellen bij Ziggo die het voor je oplost, maar omdat het aan je eigen apparatuur ligt, zal deze € 50,00 rekenen, zoals te zien is op deze pagina: Kies de juiste monteur (ziggo.nl)
Kosten storingsmonteur
De monteur onderzoekt of de storing komt door een probleem met je kabels of de apparatuur in je eigen huis.
Zo ja, dan betaal je € 50 voor het oplossen van de storing. Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zeer waarschijnlijk een instelling van je tv.
Hoi @Roelp1,
Als je geen ondertiteling nodig hebt kan het storend zijn dat dit wel zichtbaar is. Als het lijkt op Teletekst ondertiteling zou ik via de afstandsbediening van de TV teletekst openen en naar pagina 888 gaan. Helpt dat niet, dan zou ik zoals @Steefb ook al suggereert even de instellingen van je TV nalopen. Laat je ons weten of het gelukt is?
20-12-2022:
Dit de situatie sinds 2 dagen. Het is zonder aanpassingen aan mijn tv. Het is zelf ook op mijn tweede tv exact zo.
Welke TV heb je precies?
Merk en model.
In beide gevallen is het een philips smart tv.
Er zijn tig varianten Philips TV's.
Kijk op de Philips website met welke stappen je de automatische ondertiteling uitzet of aanzet voor je specifieke model. b.v.: De gewenste taal voor ondertiteling/teletekst selecteren | Philips
Dat is toevallig. Ook bij mij sinds gisteren en ook ik heb een Philips Smart TV. Recent nieuw model.
Helaas mij niet gelukt om live ondertiteling in Teletekst taal op RTL4 te verwijderen. Wie de oplossing heeft, ik hoor het graag!
Zou er een Philips update geweest zijn waardoor ondertiteling niet meer goed staat?
Bij mijn Philips Instellingen > Universele Toegang.
Ik ben bejaarde bijna digibeet. Wat moet ik stap voor stap aan instellingen nalopen dan op die smart TV die iik alleen als TV gebruik wat al ingewikkeld genoeg is. HELP!
Ook aan Petramagielse72
Beste Bert,
Deze vervelende situatie is mi zonder aanpassingen aan de TV ontstaan.
Het opvallende is dat ik het ervaar op beide TV's hetgeen mij doet vermoeden dat dit fenomeen onafhankelijk van het toestel zich voordoet. Dit wordt nog eens versterkt door meldingen die ik nu lees van andere gebruikers.
Intussen weet ik hoe ik ermee om moet gaan maar het is uitermate vervelend.
Bij het selecteren van RTL4 staat Teletext op 'aan' en wel op pagina 888.
De oplossing (work-around) die ik nu gebruik is, via txt, pagina 889 te selecteren waarmee de zwarte balken uit het beeld verdwijnen. Dit moet herhaald worden telkens als je wisselt tussen de kanalen en weer terug gaat naar RTL4. Dus dan opnieuw pagina 889 instellen....
Blijft natuurlijk de grote vraag hoe dit ontstaan is. Nogmaals het is mijn inziens niet iets dat met de TV te maken heeft.
My 2 cents.
Had niet eerder tijd om te reageren, maar inderdaad, had de “oplossing” inmiddels ook gevonden om via Teletekst die storende zwarte balk ondertiteling weg te krijgen. Rare is ook, alleen bij programma uitzendingen zag je de ondertiteling. Bij reclame dus niet. Al met al is het in zijn algemeen een raar verschijnsel bij alleen RTL4.
Vertel mij die oplossing even.
Bedankt.
Je zou verwachten dat Ziggo in deze actie ondernam. Is dat geen verplichting danwel teken van fatsoen en respect jegens klandizie?
@Problem53 schreef:
Vertel mij die oplossing even.
Bedankt.
Je zou verwachten dat Ziggo in deze actie ondernam. Is dat geen verplichting danwel teken van fatsoen en respect jegens klandizie?
@Problem53 Welke TV heb je precies? Graag merk en model.
Mogelijk komt er een andere klant voorbij die je wil helpen met de juiste stappen voor je TV.
Wat doet Ziggo en wat doet Ziggo niet.
Ziggo is een provider die TV en internet levert en geen TV installateur of computer installateur.
Ziggo ondersteunt geen apparaten van derden, dat zijn duizenden verschillende apparaten, TV's / mediaboxen enz. met nog eens tig verschillende versies en dat zou een aparte gespecialiseerde afdeling vergen, die al die apparaten kent en al die tig duizenden gebruiksaanwijzingen heeft.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de apparatuur die je in huis hebt om deze diensten te kunnen gebruiken en als dat niet lukt, dan kun je mogelijk op internet de gebruiksaanwijzing vinden of als dat niet lukt de TV leverancier vragen om de TV in te stellen naar je wensen.
Ik heb de Philips 6800 series full HDled 32PFS6805. Ik dacht dat dat een goede was.
Dag Bert,
Hoewel ik denk dat het niet echt een oplossing gaat bieden wil ik je laten weten dat het type van één van mijn TVs is: Philips 55OLED934/12 en van de andere is het Philips 50PUS6804/12. Op beide hebben we dezelfde problematiek met het standaard aan staan van TXT op pagina 888.
Overigens hebben we inmiddels ook gezien dat RTL5 hetzelfde gedrag heeft. 😞
Txt aan en 889 invullen en txt dan uit blijkt geen oplossing bij RTL 4 en 5.
Hoi Probleem53,
Bij mij werkt het als je pagina 889 selecteert en TXT NIET uitschakelt.
Voor de Nederlandse taal blijft de ondertiteling dan weg. Als er Engels gesproken wordt zien we ze wel weer verschijnen.
Hoe dan ook, het blijft een uitermate vervelende situatie....
En ik heb geen idee of dit nu een Ziggo oorzaak is of dat het een combinatie ziggo/philips tv is.
Misschien goed om ook de locatie te melden: wij gebruiken ziggo in Driebergen.
Groningen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.