1
Vraag
2
Reacties
Roelp1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling - RTL zenders

Ik maak gebruik van Ziggo digitale kabel TV. Nu hebben wij het probleem dat op de RTL zenders altijd de ondertiteling aan staat (teletekst ondertiteling). We komen er niet achter waarom alleen bij RTL en hoe we dit uitschakelen.

Uitgelicht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Reacties
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Problem53  schreef:

Same for me. Ik blijf erbij dat niet ik, niet wij, maar Ziggo en/of RTL voor een oplossing voor het euvel moeten zorgen ipv slechts naar Philips te verwijzen die er blijk van gaf voorheen perfect te presteren!

Afwachten dus? 


@Problem53 Afwachten lost niets op, Ziggo kan en mag niets doen op afstand aan de instellingen en de software van je eigen TV.

Het is inmiddels duidelijk, ook door meerdere andere berichten, dat er een fout zit in de software van de Philips TV.

Dat kunnen alleen jijzelf of de leverancier van de TV of Philips of iemand in je omgeving, die de weg weet in TV's, oplossen.

 

Je kunt wel een monteur bestellen bij Ziggo die het voor je oplost, maar omdat het aan je eigen apparatuur ligt, zal deze € 50,00 rekenen, zoals te zien is op deze pagina: Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

 

Kosten storingsmonteur

De monteur onderzoekt of de storing komt door een probleem met je kabels of de apparatuur in je eigen huis. 

Zo ja, dan betaal je € 50 voor het oplossen van de storing. Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets. 

29 Reacties 29
Problem53

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo meldt me dit per email als kluitje in het riet antwoord:

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

"

Recent is er een update geweest op verschillende Philips Smart TV's waarbij automatisch de teletekst ondertiteling wordt ingeschakeld.

Het heeft dus te maken met de software op je tv toestel.

Je kunt de teletekst ondertiteling handmatig uitschakelen.
Neem gerust contact op met de Philips klantenservice voor een blijvende oplossing

"

https://www.philips.nl/c-p/32PFS6905_12/6900-series-fhd-led-smart-tv/ondersteuning

Software Upgrade

version: 202.005.004.001

ZIP bestand, 534.9 MB

12 december 2022

 

Is hierover informatie te vinden?

rmph.16

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste jenson
Mijn software versies zijn deze: 
2 TV's met deze versie: TPM191E_R.101.002.178.000 en

1 TV met deze versie: TPM196E_R.091.004.093.001
Zie:20221231_122903.jpg20221231_122245.jpg20221231_123331.jpg

De geïnstalleerde versies zijn de meest recente. Als je laat zoeken naar updates krijg je de melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.

 

De versie die jij vermeld, kan ik niet terug vinden via de link die je deelt. 

 

Groet,

--Ruud

 

PS:  De versie die via de Philips website te downloaden is, is veel ouder:
Namelijk versie: 001.004.100.200 (release datum is 2 juli 2020)
Zie screenshot: 

rmph16_1-1672496372889.png

Philips URL:
https://www.philips.be/c-p/55OLED934_12/oled-9-series-4kuhd-oled-plus-android-tv-b-w-geluid-met-drie... 

Pim1966

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Met de Philips klantenservice heb ik het opgelost:

- zet de tv op de zender met de hinderlijke ondertiteling

- Kies de knop '+' op je afstandsbediening

- selecteer de optie 'ondertiteling voor deze zender' 

- hij staat waarschijnlijk op 'nl'. Kies de optie 'uit'

- herhaal dit voor iedere (rtl) zender waar dit probleem zich voordoet

 

Succes! 

P888

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier exact hetzelfde probleem. Blijkbaar activeert het huidige ziggo signaal de teletekst ondertiteling via p888 op Philips televisies. Uitschakelen lukt hier niet. (Je kan inderdaad proberen 889 in te voeren, maar dan blijft teletekst “aan” en kan ik niet meer van kanaal wisselen” Dit probleem deed zich hier ook plotseling voor bij meerdere (RTL) kanalen. De televisie heeft geen recente update gehad (laatste was juli 2022)

Hier ziggo basis via de ingebouwde tuner van de televisie op een Philips one. (50PUS8505)

 

P888

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klasse, dit werkt inderdaad!

rmph.16

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Pim, 
ik heb de beschreven aanpak zojuist nog eens zorgvuldig en stap voor stap uitgevoerd. Helaas geeft deze bij mij niet het gewenste resultaat :-(. 
Ik behelp me nog steeds door bij RTL4 en RTL5 te kiezen voor pagina TXT 889. Ik zie dat als een workaround en zeker niet als de oplossing. Hopelijk dat er nog anderen zijn die wellicht nog een andere oplossing hebben gevonden. 
Groet,
--Ruud

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Op bladzijde 16 van de handleiding staat wat uitgebreidere uitleg vanaf “Zender opties” “Ondertiteling” “Taal ondertiteling”:

https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55oled934_12/55oled934_12_dfu_nld.pdf

 

Schakel naar desbetreffende zender en speel wat met de instellingen/mogelijkheden over automatisch aan/uit, taal instellingen aldaar vermeld of zoals @Pim1966 ook al voorstelde waarbij de +  kennelijk de +Options knop is rechts naast de HOME knop.

 

Op een Sony TV kan de oplossing zijn door de kanalen lijst opnieuw te laten zoeken, waarbij soms als provider “overige” wordt gekozen ipv “Ziggo”.

Problem53

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Same for me. Ik blijf erbij dat niet ik, niet wij, maar Ziggo en/of RTL voor een oplossing voor het euvel moeten zorgen ipv slechts naar Philips te verwijzen die er blijk van gaf voorheen perfect te presteren!

Afwachten dus? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Problem53  schreef:

Same for me. Ik blijf erbij dat niet ik, niet wij, maar Ziggo en/of RTL voor een oplossing voor het euvel moeten zorgen ipv slechts naar Philips te verwijzen die er blijk van gaf voorheen perfect te presteren!

Afwachten dus? 


@Problem53 Afwachten lost niets op, Ziggo kan en mag niets doen op afstand aan de instellingen en de software van je eigen TV.

Het is inmiddels duidelijk, ook door meerdere andere berichten, dat er een fout zit in de software van de Philips TV.

Dat kunnen alleen jijzelf of de leverancier van de TV of Philips of iemand in je omgeving, die de weg weet in TV's, oplossen.

 

Je kunt wel een monteur bestellen bij Ziggo die het voor je oplost, maar omdat het aan je eigen apparatuur ligt, zal deze € 50,00 rekenen, zoals te zien is op deze pagina: Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

 

Kosten storingsmonteur

De monteur onderzoekt of de storing komt door een probleem met je kabels of de apparatuur in je eigen huis. 

Zo ja, dan betaal je € 50 voor het oplossen van de storing. Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic