Vraag
Reacties
Oplossing
Troebel
Level 1

Ondertiteling Nextbox

Sinds ik in het bezit ben van de Next box heb ik problemen met de ondertiteling na het opnemen van een programma, in mijn geval, de Duitse zender ZDF. 

Wanneer ik het opgenomen programma wil bekijken krijg ik zo nu en dan ondertiteling te zien, wat erg irritant is.

Het vreemde is, dat wanneer ik hetzelfde opgenomen programma vanaf mijn telefoon met Ziggo go naar de TV stream het wel goed werkt.

Tevens gaat de radio naar verloop van tijd ineens over naar een TV zender, ook erg irritant!

Ben nu een dik half jaar in het bezit van de next box, en diverse keren gebeld over dit probleem, elke keer wordt er gezegd dat men bezig is om dit probleem op te lossen, maar tot nu toe, ook na de laatste update, is er nog steeds niets veranderd.

Ik ben het zo langzamerhand zat .

Oplossing
23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Theoard
Level 4

@Erik P Ziggo 

Goedemiddag,

Excuus geaccepteerd. Jawel, op History moet ik dagelijks de ondertiteling inschakelen.

Geen groot probleem, alleen vervelend.

Vriendelijke groet, Theoard

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoe heb je deze ondertiteling precies ingesteld @Theoard?  Dit kan namelijk op 3 verschillende manieren: 

• Ondertiteling voor 1 zender
    Deze instelling gaat via drie stipje/puntjes op de afstandsbediening. Er wordt dan ingesteld voor 1 kanaal. Dit wordt door de Mediabox Next niet onthouden en als deze in stand-by wordt gezet zal dit al je dit op dat ene kanaal weer wilt inderdaad weer moeten inschakelen. 

• Standaard ondertiteling
    Met deze functionaliteit schakel je de standaard ondertiteling in voor On Demand en Movies & Series. Je kunt naast Nederlands ook andere talen kiezen. Op basis van beschikbaarheid krijg je de gewenste ondertiteltaal te zien. Is deze niet beschikbaar? Dan is het helaas niet mogelijk om in de keuzetaal de ondertiteling aan te bieden.

• Ondertiteling voor slechthorenden
    Dit stel je in via het hoofdmenu voor alle films, series en zenders welke deze mogelijkheid aanbieden. Ook na het instellen is het mogelijk dat je soms geen ondertitels hebt. Veelgebruikte talen als Nederlands, Engels en Duits hebben vaker ondertitels dan minder gebruikte talen als Fins of Grieks.

Hoe heb je de ondertiteling exact ingesteld? 

Theoard
Level 4

@Gianna Ziggo 

Goedeavond, met de eerste optie.

vrgr Theoard

0 Kudos
Theoard
Level 4

@Gianna Ziggo

Opgelost; geen probleem van Ziggo c.q.mediabox next, maar “probleem” van de gebruiker.

De ondertiteling stond niet ingeschakeld, dit nu aangepast via instellingen.

vr gr Theoard