1
Vraag
2
Reacties
Troebel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling Nextbox

Sinds ik in het bezit ben van de Next box heb ik problemen met de ondertiteling na het opnemen van een programma, in mijn geval, de Duitse zender ZDF. 

Wanneer ik het opgenomen programma wil bekijken krijg ik zo nu en dan ondertiteling te zien, wat erg irritant is.

Het vreemde is, dat wanneer ik hetzelfde opgenomen programma vanaf mijn telefoon met Ziggo go naar de TV stream het wel goed werkt.

Tevens gaat de radio naar verloop van tijd ineens over naar een TV zender, ook erg irritant!

Ben nu een dik half jaar in het bezit van de next box, en diverse keren gebeld over dit probleem, elke keer wordt er gezegd dat men bezig is om dit probleem op te lossen, maar tot nu toe, ook na de laatste update, is er nog steeds niets veranderd.

Ik ben het zo langzamerhand zat .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Theoard

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Gianna Ziggo

Opgelost; geen probleem van Ziggo c.q.mediabox next, maar “probleem” van de gebruiker.

De ondertiteling stond niet ingeschakeld, dit nu aangepast via instellingen.

vr gr Theoard

Bekijk in context

23 Reacties 23
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Troebel 
Wees welkom hier op de Community. Super dat je ons klant helpt klant forum raadpleegt.
Lijkt me ook bijzonder irritant om geen ondertiteling te ervaren in programma's opgenomen van de Duitse zender.
Hoe is de Mediabox Next ingesteld qua opnames? Staat de ondertiteling standaard aan? Is de Mediabox Next verbonden via UTP kabel of wifi? 

Troebel
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Mediabox staat ingesteld als volgt:  Gesproken taal  ------------Duits

                                                               Ondertiteling ----------------Ondertiteling aan

                                                               Taal van je ondertitels-----Duits

Mediabox is verbonden via een UTP kabel.

Het blijft vreemd, als ik het opgenomen programma via de Ziggo Go app van mijn telefoon naar de TV stream, heb ik geen probleem met de ondertiteling.

tdm850ed

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goed morgen 

 

ik heb hier het zelfde probleem, of problemen al gaat de ondertiteling wel goed alleen dat ik op 1 zender history op kanaaal 28 idere keer mijn ondertitels moet aan zetten, nou heb ik een next box ook boven op de slaap kamer en die doet precies hetzelfde.

ook als ik mijn radio gebruik via de next box en hem op een zender zet en geluid krijg van de radio en de tv alleen uitschakel zodat de box via mijn onkyo versteker loop gaat  na verloop van tijd de tv weer spontaan aan dan zet ik hem weer uit en dan gebeurd er weer het zelfde en soms gaat de tv aan en staat  de laatst gekozen tvzender weer aan .

snap er ook niks meer van

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er zijn al een paar topics waar jullie problemen aan bod komen.

Ziggo is er bekend mee, aan een oplossing wordt gewerkt, en het gaat (in stapjes) beter.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-op-de-mediab...

 

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-radio-valt-terug-naar-laatste-tv-zender-3...

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

"Ziggo is er bekend mee, aan een oplossing wordt gewerkt, en het gaat (in stapjes) beter."

Dit hoor ik nou steeds als je contact opneemt met Ziggo.

Alleen.....het wordt niet beter.

Geen ondertiteling, dan wel dan geen ondertiteling bij zelfde (en opgenomen) programma, ondertiteling heel klein midden in beeld, enz. 

Wordt het zo lanzaamaan niet eens tijd dat Ziggo er nou ècht eens werk van maakt en de ondertiteling bij elke zender foutloos werkt?

Aan het geduld van de kijker als je weer hoort/leest  "we weten ervan en er wordt aan gewerkt" komt een keer een eind.

De nextbox is nu al zo lang in gebruik dat dit nou toch best al wel opgelost had moeten zijn.

Als Ziggo het tenmiste echt wil oplossen? Ik vraag het me zo langzamerhand af. 

 

 

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Troebel wrote:

Sinds ik in het bezit ben van de Next box heb ik problemen met de ondertiteling na het opnemen van een programma, in mijn geval, de Duitse zender ZDF. 

Wanneer ik het opgenomen programma wil bekijken krijg ik zo nu en dan ondertiteling te zien, wat erg irritant is.

Het vreemde is, dat wanneer ik hetzelfde opgenomen programma vanaf mijn telefoon met Ziggo go naar de TV stream het wel goed werkt.

Tevens gaat de radio naar verloop van tijd ineens over naar een TV zender, ook erg irritant!

Ben nu een dik half jaar in het bezit van de next box, en diverse keren gebeld over dit probleem, elke keer wordt er gezegd dat men bezig is om dit probleem op te lossen, maar tot nu toe, ook na de laatste update, is er nog steeds niets veranderd.

Ik ben het zo langzamerhand zat .

Al een jaar zijn ze  er mee bezig maar een oplossing ho maar!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook ik ben het spuugzat Ziggo!

 

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Steefb wrote:

Er zijn al een paar topics waar jullie problemen aan bod komen.

Ziggo is er bekend mee, aan een oplossing wordt gewerkt, en het gaat (in stapjes) beter.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-op-de-mediab...

 

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-radio-valt-terug-naar-laatste-tv-zender-3...

Zijn wel heel kleine stapje's want oplossing ho maar.

 

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Goedemiddag @Troebel 
Wees welkom hier op de Community. Super dat je ons klant helpt klant forum raadpleegt.
Lijkt me ook bijzonder irritant om geen ondertiteling te ervaren in programma's opgenomen van de Duitse zender.
Hoe is de Mediabox Next ingesteld qua opnames? Staat de ondertiteling standaard aan? Is de Mediabox Next verbonden via UTP kabel of wifi? 

Irritant ne het is gewoon verschrikkleijk en we worden al een jaar aan het lijnte gehouden!

Rocky Luck

Level 1
  • 484Posts
  • 1Oplossingen
  • 122Likes

Misschien wordt ons lange wachten dan toch beloond.

Vandaag kreeg ik de toezegging dat er alles op alles wordt gezet om dit probleem op 24 juli a.s. opgelost te hebben. Dit is info direct van de software-ontwikkelaars gegeven aan Ziggo klantenondersteuning.

Intussen is het zo, dat klanten niet hoeven te wachten tot het probleem is opgelost om financiële genoegdoening te krijgen. Omdat dit probleem al zo lang loopt, is die Ziggo regel (compensatie na oplossen klacht) hier niet van toepassing.

Voor het vragen van compensatie is het goed om te weten dat dit probleem al loopt vanaf april 2019!

@Mark Ziggo Kun je verklaren waarom het oorspronkelijke topic ( https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-op-de-mediab... ) gesloten is? Het probleem is nog steeds niet opgelost. Dus dat kan de reden niet zijn. Dat er al een tijdje geen activiteit in dat topic was komt omdat de mensen nu alles wel gemeld hebben. Maar juist de info, dat het probleem is opgelost, moet in dat topic gemeld worden. Dus heropenen graag.

nsu1

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven.

Het is een gebed zonder end.

En al een jaar beloftes van Ziggo maar oplossing echt niet.

Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Rocky Luck wrote:

Misschien wordt ons lange wachten dan toch beloond.

Vandaag kreeg ik de toezegging dat er alles op alles wordt gezet om dit probleem op 24 juli a.s. opgelost te hebben. Dit is info direct van de software-ontwikkelaars gegeven aan Ziggo klantenondersteuning.

Intussen is het zo, dat klanten niet hoeven te wachten tot het probleem is opgelost om financiële genoegdoening te krijgen. Omdat dit probleem al zo lang loopt, is die Ziggo regel (compensatie na oplossen klacht) hier niet van toepassing.

Voor het vragen van compensatie is het goed om te weten dat dit probleem al loopt vanaf april 2019!

@Mark ZiggoKun je verklaren waarom het oorspronkelijke topic ( https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-op-de-mediab... ) gesloten is? Het probleem is nog steeds niet opgelost. Dus dat kan de reden niet zijn. Dat er al een tijdje geen activiteit in dat topic was komt omdat de mensen nu alles wel gemeld hebben. Maar juist de info, dat het probleem is opgelost, moet in dat topic gemeld worden. Dus heropenen graag.

 

Ik, en velen met mij, hebben hier al tot treurnis toe gediscussieerd met legio medewerkers van Ziggo. Ik vanaf mei 2019 en telkens werd de schuld afgeschoven op de aanbieders van programma's die de ondertiteling meezenden. Hoe wordt nu dan dus die compensatieregeling toegepast, uitgewerkt en toegekend? De klagers zijn bij Ziggo bekend via dit forum of moet een ieder weer in de pen klimmen? Hoe en waar gaat die aanvraag?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben benieuwd of dit onder de compensatieregeling gaat vallen?

Als een Dienst door een storing in het Netwerk voor meer dan twaalf uren is onderbroken en de Klant woonachtig of gevestigd is in het gebied waar de storing zich voordoet, kan de Klant aanspraak maken op een storingsvergoeding. Deze storingsvergoeding bedraagt 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag dat de Klant dient te betalen, per 24 uur dat de storing voortduurt.

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/voorwaarden/Algemene_voorwaarden_Ziggo_per_1_juli_201...

Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Be rt wrote:

Ik ben benieuwd of dit onder de compensatieregeling gaat vallen?

Als een Dienst door een storing in het Netwerk voor meer dan twaalf uren is onderbroken en de Klant woonachtig of gevestigd is in het gebied waar de storing zich voordoet, kan de Klant aanspraak maken op een storingsvergoeding. Deze storingsvergoeding bedraagt 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag dat de Klant dient te betalen, per 24 uur dat de storing voortduurt.

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/voorwaarden/Algemene_voorwaarden_Ziggo_per_1_juli_201...

 

N.a.v. bovenstaande mededelingen heb ik maar weer eens een vraag gesteld aan Ziggo. Deze kwam met het volgende antwoord:

“Aangezien telefonisch contact niet mogelijk is richting ********* (onze oproepen zijn afgeschermd wat je geblokkeerd hebt), stuur ik een email als reactie op je ingevulde contactformulier.

Ik haal uit je bericht dat dit gaat om een artikel op onze Ziggo community over ondertiteling voor slechthorenden. Aangezien er geen link was meegegeven heb ik gelukkig na veel zoeken het artikel hier gevonden die je citeert. Ik begrijp dat Rocky aangeeft dat bij de probleem de compensatieregeling niet van kracht is en je daardoor nu een compensatie zou kunnen aanvragen.

Ik heb dit even uitgezocht, maar moet je helaas teleurstellen dat ik bij ons geen uitzondering op de regel hierover kan vinden. De compensatieregeling stelt dat jij als klant contact kan opnemen voor compensatie , als een probleem is opgelost, waarbij je langere tijd niet goed gebruik hebt kunnen maken van één van onze diensten.

Aangezien dit probleem nog steeds loopt, is er dus geen einddatum waar we de duratie van het probleem (en de compensatie) op kunnen baseren. Ik kan dus helaas op dit moment uberhaupt nog geen compensatie opstellen.

 

met vriendelijke groet,

 

Jorrit

Medewerker Klantenservice”  

 

Die medewerkers moeten toch wel metersdikke eeltlagen op hun hielen hebben gekweekt om telkens weer in een andere richting te werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Aangezien dit probleem nog steeds loopt, is er dus geen einddatum waar we de duratie van het probleem (en de compensatie) op kunnen baseren. Ik kan dus helaas op dit moment uberhaupt nog geen compensatie opstellen.”

@Eds Het is nooit anders geweest dat een compensatie pas wordt berekend als een probleem is opgelost.

Rockey mag natuurlijk schrijven wat hij wil, maar of Ziggo dat zomaar overneemt???

Theoard

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Moet dagelijks bij de zender History de ondertiteling inschakelen, waarom word de instelling niet “vastgehouden”.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Theoard wrote:

Moet dagelijks bij de zender History de ondertiteling inschakelen, waarom word de instelling niet “vastgehouden”.

Welke instellingen mbt taal en ondertitelingen heb je in je mediabox ingesteld? 

Theoard

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Betreft de nextbox. Ondertiteling nederlands. Vrijdagochtend ingeschakeld, zojuist gecontroleerd en ondertiteling uit.

Dus als de box op standby gaat verdwijnt de instelling.

Theoard

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Lycke Ziggo 

9 dgn geleden stel je een vraag die ik beantwoorde, daarna “radiostilte”.

Wel zo netjes als je even gereageerd had, ook al was het een reactie die mij niet direct had geholpen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @Theoard,

Sorry voor deze late reactie. 
Ik vermoed dat je vorige reactie wat tussen wal en schip is geraakt, excuus!

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?
Moest je de ondertiteling nog steeds dagelijks opnieuw inschakelen?
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic