ik heb via de nextbox maar halve ondertiteling bij netflix.
of ik het doe via de app of kanaal op de box, het probleem blijft.
als ik via de lg tv app netflix pak of via telefoon werkt het wel goed.
iemand meer last van?
zoja, hoe kan ik dat oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik had hetzelfde probleem (halve ondertiteling bij Netflix),
Next box 30 sec van de stroom af en daarna deed alles het weer prima.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedendag,
Ik had vanmiddag ook identieke problemen met de ondertiteling in Netflix.
Ik heb uit voorzorg de Next teruggezet naar fabriek instellingen en vervolgens moest ik wel weer opnieuw inloggen bij Netflix, maar daarmee was dit probleempje wel opgelost.
Mijn verklaring is, dat na een firmware update de box altijd moet worden gereset, maar ik ben maar een leek 😉
Succes
Als ie raar doet na een Update is vaak 30 sec de spanning eraf al een remedie.
Geen geluk: dan maar een Factory Reset met een paar nadeeltjes.
Ik had hetzelfde probleem (halve ondertiteling bij Netflix),
Next box 30 sec van de stroom af en daarna deed alles het weer prima.
bedankt voor de info, box idd ff gereset en alles werkt weer zoals het hoort.
Vanmiddag goed gekregen, echter na het eten de Next box weer uit de standby gezet en een Netflix serie weer verder gekeken.
Wat schetst mijn verbazing, alweer geen volledige ondertiteling.
Vergeleken met mijn Mi Box en daar wel .
Ik ben gaan denken hoe dit zou komen en het enige wat ik in de middag gedaan heb, is het wijzigen van de beeldscherm resolutie van 1080P naar tv scherm resolutie.
Ik heb dit weer terug gezet naar 1080P, en helaas bleef de halve ondertiteling in Netflix nog steeds aanwezig..
Next box uit gezet en vervolgens weer aan, (via de uit/aan knop op de box).
Netflix opgestart en weer de goede ondertiteling (volledig).
Nextbox daarna op standby gezet en weer opgestart en ondertiteling is volledig
Ik laat het even zo, maar volgens mij is er een probleem met de nieuwe software icm schakelen van resoluties.
Volgens mij is het een probleem bij Netflix zelf, want ik had dit vanmiddag ook met de Netflix TV app.
hier ook weer de halve ondertiteling..maar weer eens resetten.
op de telefoon en via de tv app niet, dus het ligt toch aan de box...
@boeddah58
Ik heb vanochtend vanuit de standby Netflix opgestart en de ondertitels zijn weer goed.
Wellicht moet je toch even de harde uit/aan knop op de achterkant proberen, want dit is waarschijnlijk de oplossing.
Ik denk wel dat het probleem reproduceerbaar is, door de schermresolutie aan te passen, echter even geen tijd voor om dit uit te gaan proberen, ben al blij dat het weer werkt.
Het is wel een dingetje, want mijn goed functionerende Next, waar ik totaal geen klachten mee had, doet nu iets vreemds, na een software update.
Ik zat daar niet op te wachten, dus wellicht mag het testen van e.e.a. wel wat secuurder worden uitgevoerd en ook een stappenplan van de evt. ongemakken na een sw update zou ook te opteren zijn.
boeddah58 wrote:hier ook weer de halve ondertiteling..maar weer eens resetten.
Vreemd dat ik hetzelfde probleem gister had zonder Next box, maar als je graag de box de schuld wilt geven dan vind ik het ook best.
DON PAPA wrote:boeddah58 wrote:hier ook weer de halve ondertiteling..maar weer eens resetten.
Vreemd dat ik hetzelfde probleem gister had zonder Next box, maar als je graag de box de schuld wilt geven dan vind ik het ook best.
niets vreemds aan lijkt mij.
als alle andere bronnen wel werken en de next niet, maar na reset wel, lijkt het duidelijk een nextboxprobleem.
Hi Charleyrl, fijn dat de ondertiteling weer goed is. Maar elke keer een reset doen, zit je ook niet op te wachten. Ik kan (nog) niet stellen dat dit veroorzaakt wordt door de software update. Ik heb het projectteam gevraagd en dit is geen bekend issue.
Bij een bekend issue ben ik met je eens dat we je dan op de hoogte moeten houden met het feit dat er iets niet goed werkt en wat je er tegen kan doen.
Had je het probleem nou ook op de app van Netflix, dus niet via de Mediabox Next?
Ik heb de Netflix ondertiteling gecontroleerd met de beeldinstellingen op 1080p en 720 en bij beide is de ondertiteling volledig. Wil je de schermresolutie instellingen doorgeven wanneer dit nog een keer gebeurd? In dat geval kunnen we het eens reproduceren inderdaad.
Marianne Ziggo wrote:
Had je het probleem nou ook op de app van Netflix, dus niet via de Mediabox Next?
Ik heb de Netflix ondertiteling gecontroleerd met de beeldinstellingen op 1080p en 720 en bij beide is de ondertiteling volledig. Wil je de schermresolutie instellingen doorgeven wanneer dit nog een keer gebeurd? In dat geval kunnen we het eens reproduceren inderdaad.
Bedankt voor je reactie!
Problemen waren alleen in Netflix vanuit de Next box app.
Via mijn andere MI Box S en via app streaming niet.
Na de software update ontstaan , een reset hielp niet, want na standby zetten van de Next box en na een uurtje weer aan, was het probleem er weer.
Vervolgens de resolutie weer terug gezet naar 1080P, probleem ondertiteling bleef bestaan.
Next box, power down en na 30sec weer aan, probleem opgelost.
Ik zal straks voor de zekerheid een test uitvoeren of het reproduceerbaar is of dat het incidenteel is ontstaan, wellicht door de sw update.
Zal tevens schakelen van 1080P naar TV resolutie en weer terug.
Dan zal ik dit ook weer even terugkoppeln in dit topic.
@Marianne Ziggo
Ik heb de schermresolutie tussentijds gewijzigd van 1080P naar automatisch, om het euvel evt. te kunnen reproduceren.
Netflix blijft nu keurig de volledige ondertiteling weergeven, dus mijn conclusie is, dat na een firmware update, de box het beste even handmatig uit/aan kan worden gezet.
Dat is dus een actie die de gebruiker moet doen na elke update.
Ik ben tevreden met de Next, hoewel er veel klachten zijn omtrent beeldscherpte, lipsync ed, heb ik een haarscherp beeld en is de audio perfect te noemen.
Mijn tv is een Samsung ES8000 en wellicht moet er wel het e.e.a. nog juist worden aangepast voor de 4K / UHD televisies.
Succes!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.