1
Vraag
2
Reageer en help mee
N.C.

Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Ondertiteling Doven & Slechthorende wordt niet weergeven of valt weg

Opnames Nederlandse tv programma’s met Mediabox Next wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende niet meer weergegeven of heel sporadisch. Geldt ook als ik Nederlandse programma’s bekijk via Replay. Bij alle andere (buitenlandse) programma’s van België, Duitsland, Frankrijk tot Groot-Brittannië aan toe is dit geen probleem. Daar wordt ondertiteling voor doven en slechthorende, indien aanwezig, netjes meegeladen.

Kijken via app NPOPlus wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende gewoon weergegeven.

Verschillende keren Mediabox Next herstart en opnieuw geïnstalleerd, modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alle kabels (en deze zijn goed) eruit getrokken en weer ingeplugd maar het probleem is niet opgelost.

Hoe dit op te lossen beste Ziggo en community people?

Met groet,

N.C.

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

71 Reacties 71
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8452Posts
  • 992Oplossingen
  • 3699Likes

Dank je, @Elisa. ! Ik zet het 'm direct door ter onderzoek.

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hoi Alex,

Gisteravond heb ik verder gekeken, hieronder de details. Eerst een kleine aanvulling. De tijden die ik noem, ook in eerdere meldingen, gelden zoals ik het heb opgenomen en zijn daarom niet per se de tijden van het programma zelf (ik weet niet of ik het zo duidelijk beschrijf).

Your home made perfect
BBC 2 - 21-22 uur
Gestart met kijken 16 augustus, weet de tijd niet meer, maar ik denk na Nieuwsuur, dus rond 22.10 uur.
Opname
Tv en mediabox stonden al aan. Via menu, gekeken bij opnames en dit programma gekozen.

na enkele minuten is de ondertiteling weg, een enkele een zin nog
8.46 minuten ondertiteling is er weer
18.18 stopt weer
23.42 is er weer
33.18 stopt
38.42 is er weer
jenson

Level 10
  • 392Posts
  • 33Oplossingen
  • 145Likes

Your Home Made Perfect, S.4 A.8

wordt herhaald op 24 aug 2023 om 09:00 (BBC Two)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8452Posts
  • 992Oplossingen
  • 3699Likes

Dank je, @Elisa. ! Je tijden zijn helemaal helder, top 🙂

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4963Posts
  • 463Oplossingen
  • 1520Likes

Mijn collega's die dit probleem onderzoeken zouden heel graag nieuwe voorbeelden ontvangen. Ik begrijp dat dit tijd kost en het jullie niet direct een oplossing biedt, maar ik hoop dat we opnieuw kunnen rekenen op jullie medewerking @jenson @Elisa. @MarcCozijnsen @Cleozeo?

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hoi @Rikst 

Kijk momenteel wat minder tv. Ik kom wel dingen tegen als niet synchroon lopende ondertiteling en zinnen die voorbijflitsen of - zoals bij ‘de slimste mens’, zinnen die wegvallen. Gisteravond bijvoorbeeld wordt er een vraag gesteld zonder ondertiteling en vervolgens komen de antwoorden met ondertiteling. Het zijn korte momenten. 
Zodra het lukt meld ik het weer.

Cleozeo

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Momenteel kijk ik weinig Nederlandse programma's. Bovendien: als er zoveel mensen problemen hebben, moeten jullie dat zo ook kunnen oplossen. Ik vind dit allemaal veel te makkelijk. Ik heb al zo vaak problemen met de ondertiteling gehad. Dan ging het weer even goed, en hup was het weer een probleem. Wel steeds de prijzen verhogen, maar het ondertitelprobleem eens een keer fatsoenlijk en permanent oplossen ho maar. Misschien maar eens een prijsverlaging doorvoeren zolang dit niet het geval is???? Ik betaal me blauw intussen.

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Rikst 

Hier een nieuwe melding:

Programma: Money for Nothing

Zender: BBC1, uitzendtijd maandag 11 september 2023 van 15.15-16.00 uur
Mediabox: Next Mini
Gekeken: zelfde datum vanaf ongeveer 20.30 uur
Tv en mediabox stonden al aan, naar het menu gegaan, naar opnames en gekozen voor dit programma.
Alle tijden hieronder zijn bij benadering omdat je aldoor moet stoppen en teruggaan om de tijd de zoeken.
3.09 minuten, ondertiteling stopt
5.30 minuten, ondertiteling start weer, maar stopt na 2 zinnen
Af en toe floepen een paar woorden voorbij.
9.25 minuten, ondertiteling start
18.12 minuten, ondertiteling stopt
19.20 minuten, ondertiteling start en stopt gelijk weer. Af en toe verschijnt er weer een zin, stopt weer, een zin floept voorbij.
21.35 minuten, ondertiteling start en stopt gelijk weer, een enkele zin komt voorbij
22.40 minuten, ondertiteling start en stopt gelijk weer
Zo blijft het gaan.
24.25 minuten ondertiteling start, bleef daarna wel lopen maar niet altijd synchroon.

Een programma is op deze manier amper of niet te volgen voor iemand die is aangewezen op ondertiteling. Hoop dat jullie iets kunnen met de informatie:)
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4136Posts
  • 546Oplossingen
  • 1919Likes

@Elisa. Dank voor je ontzettend uitgebreide uitgeschreven voorbeeld. Hier kunnen we zeker iets mee. Ik heb het voorbeeld aangedragen bij de onderzoeksafdeling. Hartelijk dank!

Nico1954

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

A ook bij opgenomen aflevering valt hij meerdere malen weg en komt daarna weer terug ik vind dat doordat Ziggo weer een update doet eerst de mankementen gaat verhelpen anders stop ik met community 😡

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Vanochtend zag ik het bericht van @Nico1954 (ik ontving een update via de mail). Ik vond het al een tijd zo stilleltjes hier. Het probleem is er nog steeds. Het maakt niet uit of een programma is opgenomen of dat je het direct bekijkt via de tv-gids, of dat het via terugkijken is. De ondertiteling voor doven en slechthorenden hapert flink, helaas. Hoop dat Ziggo snel met een oplossing komt.

WillemIII

Level 6
  • 90Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

1 - Bij het aanzetten van de TV vaak geen ondertiteling, ik zet dan teletekst 888 aan en heb daarna wel ondertiteling.

2 - Op buitenlandse zenders (BBC) blijft de optie Ondertiteling voor slechthorenden niet aanstaan, moet die dus elke keer handmatig aanzetten

Deze problemen alleen met mijn Next, op de andere TV met CI module heb ik deze problemen niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic