NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Opnames Nederlandse tv programma’s met Mediabox Next wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende niet meer weergegeven of heel sporadisch. Geldt ook als ik Nederlandse programma’s bekijk via Replay. Bij alle andere (buitenlandse) programma’s van België, Duitsland, Frankrijk tot Groot-Brittannië aan toe is dit geen probleem. Daar wordt ondertiteling voor doven en slechthorende, indien aanwezig, netjes meegeladen.
Kijken via app NPOPlus wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende gewoon weergegeven.
Verschillende keren Mediabox Next herstart en opnieuw geïnstalleerd, modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alle kabels (en deze zijn goed) eruit getrokken en weer ingeplugd maar het probleem is niet opgelost.
Hoe dit op te lossen beste Ziggo en community people?
Met groet,
N.C.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Dank je, @Elisa. ! Ik zet het 'm direct door ter onderzoek.
Hoi Alex,
Gisteravond heb ik verder gekeken, hieronder de details. Eerst een kleine aanvulling. De tijden die ik noem, ook in eerdere meldingen, gelden zoals ik het heb opgenomen en zijn daarom niet per se de tijden van het programma zelf (ik weet niet of ik het zo duidelijk beschrijf).
Your Home Made Perfect, S.4 A.8
wordt herhaald op 24 aug 2023 om 09:00 (BBC Two)
Dank je, @Elisa. ! Je tijden zijn helemaal helder, top 🙂
Mijn collega's die dit probleem onderzoeken zouden heel graag nieuwe voorbeelden ontvangen. Ik begrijp dat dit tijd kost en het jullie niet direct een oplossing biedt, maar ik hoop dat we opnieuw kunnen rekenen op jullie medewerking @jenson @Elisa. @MarcCozijnsen @Cleozeo?
Hoi @Rikst
Kijk momenteel wat minder tv. Ik kom wel dingen tegen als niet synchroon lopende ondertiteling en zinnen die voorbijflitsen of - zoals bij ‘de slimste mens’, zinnen die wegvallen. Gisteravond bijvoorbeeld wordt er een vraag gesteld zonder ondertiteling en vervolgens komen de antwoorden met ondertiteling. Het zijn korte momenten.
Zodra het lukt meld ik het weer.
Momenteel kijk ik weinig Nederlandse programma's. Bovendien: als er zoveel mensen problemen hebben, moeten jullie dat zo ook kunnen oplossen. Ik vind dit allemaal veel te makkelijk. Ik heb al zo vaak problemen met de ondertiteling gehad. Dan ging het weer even goed, en hup was het weer een probleem. Wel steeds de prijzen verhogen, maar het ondertitelprobleem eens een keer fatsoenlijk en permanent oplossen ho maar. Misschien maar eens een prijsverlaging doorvoeren zolang dit niet het geval is???? Ik betaal me blauw intussen.
Hier een nieuwe melding:
Programma: Money for Nothing
@Elisa. Dank voor je ontzettend uitgebreide uitgeschreven voorbeeld. Hier kunnen we zeker iets mee. Ik heb het voorbeeld aangedragen bij de onderzoeksafdeling. Hartelijk dank!
A ook bij opgenomen aflevering valt hij meerdere malen weg en komt daarna weer terug ik vind dat doordat Ziggo weer een update doet eerst de mankementen gaat verhelpen anders stop ik met community 😡
Vanochtend zag ik het bericht van @Nico1954 (ik ontving een update via de mail). Ik vond het al een tijd zo stilleltjes hier. Het probleem is er nog steeds. Het maakt niet uit of een programma is opgenomen of dat je het direct bekijkt via de tv-gids, of dat het via terugkijken is. De ondertiteling voor doven en slechthorenden hapert flink, helaas. Hoop dat Ziggo snel met een oplossing komt.
1 - Bij het aanzetten van de TV vaak geen ondertiteling, ik zet dan teletekst 888 aan en heb daarna wel ondertiteling.
2 - Op buitenlandse zenders (BBC) blijft de optie Ondertiteling voor slechthorenden niet aanstaan, moet die dus elke keer handmatig aanzetten
Deze problemen alleen met mijn Next, op de andere TV met CI module heb ik deze problemen niet.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.