1
Vraag
2
Reageer en help mee
N.C.

Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 14Likes

Ondertiteling Doven & Slechthorende wordt niet weergeven of valt weg

Opnames Nederlandse tv programma’s met Mediabox Next wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende niet meer weergegeven of heel sporadisch. Geldt ook als ik Nederlandse programma’s bekijk via Replay. Bij alle andere (buitenlandse) programma’s van België, Duitsland, Frankrijk tot Groot-Brittannië aan toe is dit geen probleem. Daar wordt ondertiteling voor doven en slechthorende, indien aanwezig, netjes meegeladen.

Kijken via app NPOPlus wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende gewoon weergegeven.

Verschillende keren Mediabox Next herstart en opnieuw geïnstalleerd, modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alle kabels (en deze zijn goed) eruit getrokken en weer ingeplugd maar het probleem is niet opgelost.

Hoe dit op te lossen beste Ziggo en community people?

Met groet,

N.C.

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

71 Reacties 71
Cleozeo

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Next staat altijd op stroom en stond op trage start, niet op eco. Vreemd dat jullie de logging niet aan konden zetten dus. Heb voor de zekerheid de box nu op snelle start gezet. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4942Posts
  • 458Oplossingen
  • 1504Likes

@MarcCozijnsen voor jou staat de logging nu actief!

Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's @Cleozeo en laat het ook aan jou weten zodra het gelukt is. 

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hieronder twee voorbeelden, maar die heb ik gekeken voordat de logging aanstond.

Template: 
Zendernaam: bbc1

Manier van kijken: live, replay of opname? Opname

Programma naam: Money for nothing
Datum uitzending: dinsdag 6 juni

Tijdstip uitzending: 15.15-16 uur

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Vanaf 21e minuut geen ondertiteling meer. Minuut 23.52 ondertiteling is er weer. 

Type mediabox: Next Mini

Aanvullende vragen: 
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide? Nvt
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)? Nvt
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Dus bijvoorbeeld: Mediabox aangezet, ondertiteling geactiveerd, live programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Of: Willekeurig programma bekeken, hierna gids geopend, programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Op deze manier kunnen mijn collega's het hopelijk reproduceren en wordt het duidelijk wat er nu precies gebeurt en aan de hand is. Mediabox en tv aangezet, ondertiteling voor slechthorenden staat standaard ingesteld. Ik heb de hele serie opgenomen. 

Template: 

Programma naam: Money for nothing
Datum uitzending: 28 juni

Tijdstip uitzending: 15.15-16 uur

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Ondertiteling stopt ongeveer na 23.45 minuten en start weer na ongeveer twee minuten, het stopt weer op 29.16 minuten, ondertiteling start weer op 32.54 minuten. Het blijft daarna wel rommelig gaan, soms onnavolgbaar, aan het eind van het programma gaat het beter

Aanvullende vragen: 
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide? 
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)?
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Dus bijvoorbeeld: Mediabox aangezet, ondertiteling geactiveerd, live programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Of: Willekeurig programma bekeken, hierna gids geopend, programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Op deze manier kunnen mijn collega's het hopelijk reproduceren en wordt het duidelijk wat er nu precies gebeurt en aan de hand is. Mediabox en tv aangezet, ondertiteling voor slechthorenden staat standaard ingesteld. Ik heb de hele serie opgenomen. 

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

En hieronder nog een:

Template: 

Programma naam: Clean it fix it
Datum uitzending: 5 juni

Tijdstip uitzending: 13.30 uur

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: na ongeveer 30 minuten is er geen ondertiteling meer.

Aanvullende vragen: 
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide? Nvt
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)? Nvt

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4942Posts
  • 458Oplossingen
  • 1504Likes

Hi @Elisa. Dankjewel! Ik heb je uitgewerkte voorbeelden doorgezet naar mijn collega's. 

MarcCozijnsen

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

laatste tijd weer erg veel issues

Hierbij weer een update

Template: 

Zendernaam: rtl4

Manier van kijken: opname

Programma naam: b&b vol liefde afl. 1

Datum uitzending: 10-7 gekeken 13-7

Tijdstip uitzending:20:30(?)

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: na eerste reclame verdwijnt de reclame en daarna (10min later) komt deze weer terug 

Type mediabox: next mini

Aanvullende vragen: 

1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Geen idee, alleen getest via opname

2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)? Beide, android

3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Dus bijvoorbeeld: Mediabox aangezet, ondertiteling geactiveerd, live programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Of: Willekeurig programma bekeken, hierna gids geopend, programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Op deze manier kunnen mijn collega's het hopelijk reproduceren en wordt het duidelijk wat er nu precies gebeurt en aan de hand is. 

Opname starten, aflevering kijken, bij reclame doorspoelen, na reclame is ondertiteling weg. Bij 35 min komt deze weer terug.

Rond 49 min gaat de ondertiteling een paar keer weer weg.

Hoop dat jullie iets kunnen vinden, het begint echt irritant te worden.

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hieronder een volgende ingevulde template:

Zendernaam: BBC1

Programma naam: The Great British Sewing Bee
Datum uitzending: 13 juli

Tijdstip uitzending: 22.00-23.00 uur

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: 36.40 minuten ondertiteling begint te haperen tot aan 37.50 minuten, 38.48 minuten ondertiteling is weer gestopt, 39.04 ondertiteling is er weer, maar het gaat rommelig en het stopt telkens weer. Het is eigenlijk niet te volgen en als er zinnen in beeld zijn, loopt het ook niet altijd synchroon. Ik ben gestopt met tijden checken en noteren. Pas tegen het eind van het programma loopt de ondertiteling weer.

Type mediabox: NEXT MINI 

Aanvullende vragen: 
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide? NVT
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)? NVT

Wat aanvullende info, ik weet niet of het wat toevoegt, maar als voorbeeld. Ik neem al jaren het programma ‘Money for Nothing’ op, BBC1, maar neem altijd de herhalingen op die worden uitgezonden op BBC2. Dit omdat er vaak problemen waren en zijn met de ondertiteling en dan heb ik een extra kans dat ik het programma kan volgen. Ik heb een keer aan een Britse kijker (via Instagram) gevraagd naar de ondertiteling en zij gaf aan dat er geen problemen waren.

Ik viel enige tijd geleden halverwege een uitzending van het programma binnen en zag dat de ondertiteling goed liep. Toen ik later de opgenomen aflevering terugkeek, was de ondertiteling er niet of met veel haperingen. 

MarcCozijnsen

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En de volgende:

Template: 

Zendernaam: rtl4

Programma naam: b&b vol liefde afl. 3

Datum uitzending: 12-7 gekeken 14-7

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: vanaf 40 min in de opname verdwijnt de ondertiteling. Rond 50 min is de ondertiteling weer terug.

Aanvullende vragen: 

1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Geen idee, alleen getest via opname

2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)? Beide, android

3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. 

Opname starten, aflevering kijken,  halverwege valt de ondertiteling weg.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4942Posts
  • 458Oplossingen
  • 1504Likes

Hi @Elisa. 

Mijn collega's zouden graag willen weten wanneer je de opname gestart hebt, met een datum en tijd. Nu kan ik me voorstellen dat je dat van de afgelopen voorbeelden niet meer exact weet. We zouden die info in ieder geval graag ontvangen voor nieuwe voorbeelden en mocht je in de gelegenheid zijn en de moeite willen nemen om de oude voorbeelden nog eens te starten dan horen we ook alsnog graag. 

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Rikst  Van de Sewing Bee weet ik alleen nog dat ik de dag na opname/uitzending heb gekeken. Oude opnames heb ik niet meer. Ik zal voor eventuele toekomstige meldingen hier de aanvullende info erbij schrijven.

MarcCozijnsen

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Template: 

Zendernaam npo1

Programma naam kamp van koningsbrugge

Datum uitzending: 20-7  gekeken 21-7 19:30 20:30

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: vanaf 49 min in de opname verdwijnt de ondertiteling. komt wisselend terug, maar tot het eind eigen continue weg.

Aanvullende vragen: 

3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. 

Opname starten, aflevering kijken, halverwege valt de ondertiteling weg.

MarcCozijnsen

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoeveel voorbeelden wil je nog hebben @Rikst ?

Ik heb inmiddels meerdere voorbeelden gestuurd, kunnen ze hier iets mee

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4942Posts
  • 458Oplossingen
  • 1504Likes

Hi @MarcCozijnsen Bedankt! Dat klopt, je hebt de nodige voorbeelden doorgestuurd. Mijn collega's zijn nog bezig met het onderzoek. 

Voor nieuwe voorbeelden wil ik jullie nog vragen de ZiggoGO url erbij te sturen, zelfs als je via een box kijkt. Dank alvast! 

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hallo @Rikst Domme vraag misschien, maar als ik in de ZiggoGo app ben en een programma bekijk, zie ik geen url. Waar vind ik die? Alvast bedankt!

jenson

Level 10
  • 390Posts
  • 32Oplossingen
  • 144Likes

URL in Ziggo GO.

In de browser bovenin beeld, bijvoorbeeld:

https://www.ziggogo.tv/nl/watchtv/linearplayer/NL_000001_019401/NPO%201

19401 = Service ID bij DVB-C, %20 = spatie

https://www.ziggogo.tv/nl/epg/initial/replay/NL_000001_019401/crid: ...

crid = Content Reference ID

Wikipedia: 

A content reference identifier or CRID is a concept from the standardization work done by the TV-Anytime forum. 

It is or closely matches the concept of the Uniform Resource Locator, or URL, as used on the World-Wide Web:

A unit of content, in a broadcast stream, can be referred to by 

its globally unique CRID in the same way that a webpage can be referred to by its globally unique URL on the web.

In de Ziggo GO App heb ik het nog nooit gezien.

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Rikst 

Template: 

Zendernaam BBC2

Programma naam: Your home made perfect

Datum en tijdstip uitzending: 25-7  21-22 uur, gekeken 25-7 vanaf ongeveer 22.10 uur

Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: ondertiteling valt regelmatig weg:

13.40 minuten ondertiteling stopt, 14.48 minuten ondertiteling hervat, 28.35 ondertiteling stopt, 29.40 ondertiteling hervat, 41.40 ondertiteling stopt, 44.38 ondertiteling hervat.

Aanvullende vragen: 

1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Geen idee.

2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Geen idee.

3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Televisie en mediabox stonden beide al aan, na Nieuwsuur in menu bij opnames gekeken en dit programma gekozen om te kijken. 

Hieronder de url.

https://www.ziggogo.tv/nl/recordings/details/recording/crid:~~2F~~2Fgn.tv~~2F25227957~~2FEP031981650...

jenson

Level 10
  • 390Posts
  • 32Oplossingen
  • 144Likes

Omdat er geen Replay mogelijk is:

De herhaling is op 29 juli 2023, 15:55 op BBC Two.

Your Home Made Perfect

S.4, Afl.6

Moving from a tiny city flat to a three-bed house in Rickmansworth was initially a dream come true for Caitriona and Kevin.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8400Posts
  • 985Oplossingen
  • 3677Likes

@Elisa. , @MarcCozijnsen , @jenson Dank voor alle voorbeelden en informatie tot dusver! We blijven werken om dit te verbeteren, maar tegelijkertijd blijven voorbeelden meer dan welkom. Mocht je dit dus nog steeds tegenkomen, horen we het graag! 

We hebben veel verschillende soorten informatie gevraagd in de afgelopen tijd, dus ik kan me voorstellen dat het veel moeite kost. De uitzending zelf (wat en wanneer) en manier van kijken is het belangrijkste, de andere vragen zijn optioneel. Ik heb het template uitgelicht in dit topic.

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Alex Hoi Alex, Dank voor je berichtje. Ik had inderdaad even geen energie meer om meldingen te maken:) Het was wat teveel werk, maar zal het weer oppakken.

Elisa.

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Goedendag,

Een nieuwe melding.

Programma: Your home made perfect
BBC 2 - 21-22 uur
Opname
Gestart met kijken rond 22.10 uur

Tv en mediabox stonden al aan. Via menu, gekeken bij opnames en dit programma gekozen.
Mediabox: Next Mini

Na een paar minuten is de ondertiteling weg, alleen een enkele een zin nog. Ik ben gestopt met kijken, want ik had geen energie om te zien of de ondertiteling wel of niet weer zou starten en daarvan de tijden te noteren.    
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic