NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Opnames Nederlandse tv programma’s met Mediabox Next wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende niet meer weergegeven of heel sporadisch. Geldt ook als ik Nederlandse programma’s bekijk via Replay. Bij alle andere (buitenlandse) programma’s van België, Duitsland, Frankrijk tot Groot-Brittannië aan toe is dit geen probleem. Daar wordt ondertiteling voor doven en slechthorende, indien aanwezig, netjes meegeladen.
Kijken via app NPOPlus wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende gewoon weergegeven.
Verschillende keren Mediabox Next herstart en opnieuw geïnstalleerd, modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alle kabels (en deze zijn goed) eruit getrokken en weer ingeplugd maar het probleem is niet opgelost.
Hoe dit op te lossen beste Ziggo en community people?
Met groet,
N.C.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
@Marije Oh, sorry, vergeten. Het is een Next Mini.
Helemaal top @Elisa. , dankjewel 🙂
Hi @MarcCozijnsen, @Cleozeo en @Elisa.
Mijn collega's willen graag wat specifieker met jullie meekijken, door middel van een logging op jullie box. De bedoeling is dat jullie zoveel mogelijk content bekijken waar dit probleem zich voordoet. Daarvoor hebben we wel jullie toestemming nodig, ik ontvang graag hier een reactie.
Hallo Rikst,
Dat is prima. Zet de logging er maar op.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat we de laatste tijd weinig tv kijken ivm het mooie weer.
Daarnaast was Help mijn man is klusser vaak een probleem, dit programma konden we de afgelopen 2 weken kijken zonder issues.
Mocht ik een concreet voorbeeld tegenkomen meld ik het hier zeker.
@Rikst @MarcCozijnsen Hallo Rikst en Marc,
Wat mij betreft ook prima, alleen staat de laatste tijd de tv amper aan. In het nabije verleden waren er vaak problemen met Money for Nothing BBC1. Maar daar heb je nu niet zoveel aan;)
Zodra ik weer wat tegenkom, meld ik het hier.
Groetjes
Ik vind het ook prima, maar ik kijk dus alleen opnames (omdat ik de reclames haat).
Echter, ik ga vrijdag voor 2 weken met vakantie. Maar vandaag t/m donderdag zal ik zeker nog wel
opnames bekijken. Het is trouwens wel bij vrijwel alle Nederlandse programma's dat op een gegeven moment de ondertiteling soms weg valt. Bij het ene programma komt het even later terug, maar bij sommige (zoals Kopen zonder kijken) dus niet. Ik vind het toch triest dat het ondertitel probleem zó vaak terug komt. Want dit is bij lange na niet de eerste keer!!! En aangezien ik het echt nodig heb..... Maar wel bijna 7 euro meer betalen voor je abo.
Ja, bij deze ik heb er een. Hoop dat de logging aan staat.
Zendernaam: rtl4
Manier van kijken: opname, uitgezonden 19-6, gekeken 20-6
Programma naam: kopen zonder kijken
Datum uitzending: 19-6
Tijdstip uitzending: 20:30?
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: ondertiteling valt weg, rond 15:22 meerdere keren kort. Op 26:40 na de reclame is de ondertiteling ook weg.
Type mediabox: next mini.
@ Allen - We ontvangen heel graag meer voorbeelden van wegvallende ondertiteling:
Template:
Zendernaam:
Manier van kijken: live, replay of opname?
Programma naam:
Datum & tijdstip uitzending:
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma:
Als je een video van het probleem hebt (dat het wegvalt), zijn die ook zeker welkom!
Aanvullende vragen (optioneel)
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide?
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)?
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Dus bijvoorbeeld: Mediabox aangezet, ondertiteling geactiveerd, live programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Of: Willekeurig programma bekeken, hierna gids geopend, programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Op deze manier kunnen mijn collega's het hopelijk reproduceren en wordt het duidelijk wat er nu precies gebeurt en aan de hand is.
@Rikst Komt goed, maar de komende tijd wat minder tv. Met Ziggo Go heb ik bij opnames nooit ondertiteling op mijn iPad, ondanks dat de instellingen goed staan. Dus via Ziggo Go kijk ik eigenlijk nooit. Ik houd je lijstje bij de hand als ik de tv weer aanzet🙂
Mijn melding even bijgewerkt:
Zendernaam: rtl4
Manier van kijken: opname, gekeken op 20-6
Programma naam: kopen zonder kijken
Datum uitzending: 19-6
Tijdstip uitzending: 20:34
ondertiteling valt weg, rond 15:22 meerdere keren kort.
Op 26:40 na de reclame is de ondertiteling ook weg tot 4 min voor het volgende reclame blok.
Aanvullende vragen:
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt.
Ik heb gekeken via de opname, heb dus niet live gekeken en kan hier geen antwoord op geven.
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving?
Speelt deze keer enkel op de mediabox, ziggo GO via android heeft wel ondertiteling
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd.
Mediabox aangezet, (ondertiteling staat standaard geactiveerd), programma geselecteerd vanuit de opname, doorgespoeld naar begin programma. Programma met ondertiteling loopt goed tot 15 min. Reclame blok doorgespoeld. Programma begint, geen ondertiteling tot vlak voor volgende reclame blok. Hierna geen issues meer gehad.
Ik heb de opname op mijn account laten staan, wellicht is dit nog handig voor de technische mensen :).
Hoop dat jullie er iets mee kunnen.
Zendernaam: NPO, RTL4, SBS6
Manier van kijken: live, replay of opname? Opname
Programma naam: Alle NL talige programma's
Datum uitzending: diverse
Tijdstip uitzending: diverse
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Na de reclame valt de ondertiteling weg en komt niet meer terug of (NPO) de ondertiteling valt regelmatig weg.
Type mediabox: Next
Aanvullende vragen:
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide? Ik kijk alleen opnames dus bij opnames sowies standaard dit probleem bij NL programma's
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)? Kijk alleen via de Next.
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Dus bijvoorbeeld: Mediabox aangezet, ondertiteling geactiveerd, live programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Of: Willekeurig programma bekeken, hierna gids geopend, programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Op deze manier kunnen mijn collega's het hopelijk reproduceren en wordt het duidelijk wat er nu precies gebeurt en aan de hand is.
Ik zet de tv en de Next aan. De ondertiteling voor doven en slechthorenden staat standaard op aan bij de instellingen van de Next. Dan kies ik de opname die ik wil zien. In het begin is er meestal wel ondertiteling. Maar na de reclame gaat het dan mis en is het weg. Of in geval van NPO is het regelmatig weg .
19 juni 2022
20:34 + 1:37
Titel: Kopen zonder kijken, S.6, Afl.10
"Ferdi, Karlijn en hun dochter Sare wonen in een huurhuisje in Zwolle. ..."
Met Replay, en met "ondertiteling voor slechthorenden" (tijdelijk) in het profiel van Ziggo GO:
Na het eerste reclameblok van minuut 26 tot minuut 35 geen ondertiteling.
Dan:
"Ik vond het heel mooi. Klein gehouden."
"Subtiel. Mooi gespeeld".
Browser Edge: MacOS Ventura, Windows 11 laptop, Samsung tablet.
Bij iPadOS geen ondertitelings-icoon.
Ik kan de stream niet opnemen, maar in de cache staat soms een ondertitel.
Maar niet tussen minuut 26 en 35.
Het lijkt op smpte, geen webvtt.
Bedankt allen. Ik zet het door!
25 juni 2023
20:30 + 1:25 : RTL 5, Kopen zonder kijken
Dit is de herhaling van de uitzending van 19 juni 2023 op RTL 4 (S.6 Afl.10)
Na de eerste reclame (na 26 minuten) is er nu wel ondertiteling.
En ook bij de versie van 19 juni 2023 op RTL 4.
Zelfde crid: ~~2F~~2Fgn.tv~~2F24849272~~2FEP031612660051
Browser Edge
Mediabox Next
Geen ondertiteling-icoon op de iPad, bij Replay en Opname.
Bij de directe uitzending op 25 juni 2023 was wel ondertiteling.
Ook wij hadden geen ondertitels met kopen zonder kijken, maar deze is hierboven al gemeld.
Hieronder nog een andere opname die niet goed ging
Zendernaam: sbs6
Manier van kijken: opname, gekeken op 27-6
Programma naam: chateau meijland
Datum uitzending: 26-6
Tijdstip uitzending: 20:34
ondertitel is niet aanwezig. Van begin tot het eind geen ondertitels.
Aanvullende vragen:
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt.
Ik heb gekeken via de opname, heb dus niet live gekeken en kan hier geen antwoord op geven.
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving?
Speelt deze keer enkel op de mediabox, andere types niet kunnen proberen.
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd.
Mediabox aangezet, (ondertiteling staat standaard geactiveerd), programma geselecteerd vanuit de opname, doorgespoeld naar begin programma begint, geen ondertiteling
Heb deze net even gecheckt op de app. Ook opgenomen ivm vakantie. Ook op de app geen ondertiteling bij chateau meiland van 26 juni. Ook op de app staat deze standaard op aan (ook gecheckt)
bedankt! Ook deze voorbeelden doorgezet!
Hi allen!
We kregen zojuist een berichtje van het oplosteam. Bij @Elisa. hebben zij de logging kunnen activeren.
@MarcCozijnsen, @jenson en @Cleozeo Bij jullie hebben ze de logging niet aan kunnen zetten. Dit kan doordat de mediabox op dat moment stroomloos was of dat deze op eco-modus staat ingesteld. Mogen we bij jullie ook de logging aanzetten? Zo ja, zouden jullie in deze periode de mediabox niet van het stroom willen halen en ervoor willen zorgen dat het verbruik van eco-modus naar hoog wordt aangepast?
Zodra de logging actief staat dan ontvangen we natuurlijk graag voorbeelden (conform het template wat Rikst eerder deelde) zodat we deze kunnen doorsturen naar het oplosteam en deze naast de logging kan worden gelegd.
Zojuist de box van trage start naar snelle start gezet. Verder staat deze altijd aan.
Zodra de logging erop staat zal ik twee programma's opnieuw kijken waarbij ik issues had. De moeite waard en kamp van koningsbrugge.
Graag een signaal als de logging is geactiveerd
Super @MarcCozijnsen! Ik heb het doorgegeven en ze zullen ons een seintje geven als de logging is geactiveerd. Wij laten het jou dan uiteraard weer weten! 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.