1
Vraag
2
Reacties
N.C.

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Ondertiteling Doven & Slechthorende wordt niet weergeven of valt weg

Opnames Nederlandse tv programma’s met Mediabox Next wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende niet meer weergegeven of heel sporadisch. Geldt ook als ik Nederlandse programma’s bekijk via Replay. Bij alle andere (buitenlandse) programma’s van België, Duitsland, Frankrijk tot Groot-Brittannië aan toe is dit geen probleem. Daar wordt ondertiteling voor doven en slechthorende, indien aanwezig, netjes meegeladen.

Kijken via app NPOPlus wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende gewoon weergegeven.

Verschillende keren Mediabox Next herstart en opnieuw geïnstalleerd, modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alle kabels (en deze zijn goed) eruit getrokken en weer ingeplugd maar het probleem is niet opgelost.

Hoe dit op te lossen beste Ziggo en community people?

Met groet,

N.C.

Opgelost!

Bedankt voor jullie hulp in dit topic. Het probleem is inmiddels opgelost. Werkt alles bij jou weer zoals het hoort of loop je toch nog ergens tegenaan? Laat het ons hier weten.

Oplossing
108 Reacties 108
jenson

Level 11
  • 499Posts
  • 37Oplossingen
  • 183Likes

NPO 2 extra, 4 april 2024, 20:30  0:50 

Experiment Krewerd

Documentaire over het Groningse dorp Krewerd. 

Bewoners zien de aardbevingsproblematiek als een kans om het dorp toekomstbestendig te maken 

door middel van een versterkingsoperatie en energietransitie.

De ondertiteling loopt 2 minuten achter.

Dit is net zo erg als geen ondertiteling.

jenson

Level 11
  • 499Posts
  • 37Oplossingen
  • 183Likes

Aanvulling:

'Documentaire over Krewerd' is op 6 juni 2022 uitgezonden door TV Noord.

'Experiment Krewerd' is eind februari 2023 uitgezonden door NPO 2 extra.

En in april 2024:

4 april : zie hierboven

6 april 16:05, vanmiddag.

8 april 13:45

Elisa.

Level 5
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Goedemorgen/goedemiddag,

Gisteren zag de ondertiteling (voor doven en slechthorenden) er ongebruikelijk uit, met codes en daardoor onleesbaar. Een Vandaag (NPO 1) was met terugkijken via de TV-gids en Money for Nothing (BBC 1) was een opname. Ik voeg foto’s van mijn tv scherm toe. 

jenson

Level 11
  • 499Posts
  • 37Oplossingen
  • 183Likes

Meer voorbeelden, sommige hier al eerder gemeld:

23 april 2024

19:49 0:37 NPO 2 | Met het Mes op Tafel  .. (bij Replay, wel goed bij de live uitzending)

21:01 0:29 NPO 2 | Oorlog is erfelijk

18:00 0:59 SBS6 | Overtreders         

18:59 0:46 SBS6 | Lang leve de liefde 

19:45 0:42 SBS6 | De Bondgenoten      

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1850Posts
  • 171Oplossingen
  • 1239Likes

Hi @Elisa. en @jenson, er is een fout opgetreden na een wijziging. De wijziging is ongedaan gemaakt, maar programma's van gister en avond zullen dit probleem nog vertonen, excuses!

Elisa.

Level 5
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Welmoed 
Dankjewel voor je snelle reactie, gelukkig is het snel opgelost!

WillemIII

Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Dit probleem is er nog steeds.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5349Posts
  • 505Oplossingen
  • 1771Likes

Hi @WillemIII 

Het probleem dat gisteren in dit topic werd gemeld over onleesbare ondertiteling is verholpen. Zonde dat deze aanpassingen bij jou niet voor verbetering hebben gezorgd. Ik kan geen vergelijkbare meldingen vinden van hetgeen jij ervaart nu. Ik wil je vragen voor het overzicht een eigen topic aan te maken, zodat je daar verder geholpen kan worden. 

WillemIII

Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb hier in het verleden al vaker melding van gemaakt. Topic is gearchiveerd zonder oplossing.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14172Posts
  • 1182Oplossingen
  • 6200Likes

In je vorige topic hebben we het gehad over het vervangen van de mediabox. Wat jij ervaart, kunnen we namelijk niet reproduceren en lijkt dus geen algemeen probleem. Hier heb je toen niet meer op gereageerd en na een tijd stilte, archiveren wij inderdaad het topic dan. 
Wil je graag je mediabox vervangen? 

WillemIII

Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb een next met analoge audiouitgang (Arris). Deze waren niet beschikbaar, ik zou deze toegestuurd krijgen zodra ze er weer waren.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14172Posts
  • 1182Oplossingen
  • 6200Likes

Ah oke. Met wie/via welk kanaal is dit besproken? 

WillemIII

Level 6
  • 95Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes

Mijn vrouw heeft hierover gebeld.

Reginasp

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb veel problemen met ondertiteling voor doven en slechthorenden. Ik probeer nu Daar gaan ze weer van RTL4 terug te kijken nadat ik deze heb opgenomen maar ik heb geen ondertiteling. Gisteren bij out of office op ned 1, geen ondertiteling.

en zo heb ik het al bij meerdere opgenomen programma’s gehad dat ik geen ondertiteling voor doven heb. Heel vervelend! 

jenson

Level 11
  • 499Posts
  • 37Oplossingen
  • 183Likes

NPO 1 extra

28 april 2024, 19:20  0:40, Out of Office, S1A7, Jelka komt helpen.

Bij Replay is er wel ondertiteling.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5349Posts
  • 505Oplossingen
  • 1771Likes

Hi @Reginasp 

Dat is zeker vervelend. Ik zie dat je eenzelfde programma benoemt als @jenson Ging het bij jou bij "Out of Office" nu om een opname of Live TV kijken? Ik zie dat bij het terugkijken via de gids wel ondertiteling beschikbaar is. 

Als je meer voorbeelden hebt, laat het hier weten. 

@WillemIII ik heb je een privébericht gestuurd met een mogelijke oplossing voor de problemen die jij ervaart met ondertiteling. 

Reginasp

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het ook bij terug kijken van ‘schiffmachers legacy’ . Wat vaak gebeurt is dat ik in het begin van de afleveringen wel ondertiteling heb maar na een paar minuten stopt de ondertiteling ( de éne keer langer dan de andere keer) 

en bij programma’s die ik heb opgenomen en terug wil kijken zoals bv ‘daar gaan ze weer’ op rtl4 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8171Posts
  • 2416Oplossingen
  • 4015Likes

@Reginasp Vorige week dinsdag, 23 april, waren er inderdaad problemen met de ondertiteling. Beide programma's zijn op deze dag uitgezonden en gezien de storing die op dat moment speelde kan ik deze voorbeelden niet doorzetten voor nader onderzoek. Vanavond komen van beide programma's een nieuwe aflevering op TV. Wil je laten weten of het vanavond wel goed gaat voor deze 2 programma's? We hebben hier voor beide programma's ook een opname ingesteld om deze te controleren.

Cleozeo

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia: Ik heb het de laatste weken ook weer regelmatig dat de ondertiteling wegvalt bij opnames.

Gisteravond (maandag 29 april) had ik Het Blok opgenomen op Net5. Ik ben de opname gaan kijken vanaf

21.00 uur. Het begon met ondertiteling. Op een gegeven moment was die weer eens spoorloos verdwenen tot een paar seconden voor het 2e reclameblok.

Het probleem zou opgelost zijn, maar ik heb er helaas nog heel weinig van gemerkt.

Ik vind dat er onderhand wel eens korting tegenover mag staan want zo kan ik het merendeel van een

programma gewoon niet volgen.

Dit is gewoon echt verschrikkelijk slecht van Ziggo. Steeds wordt het opgelost (of wordt er gezegd dat het is opgelost). Maar binnen no time is het probleem er gewoon weer. Het voelt voor mij steeds meer alsof jullie lak hebben aan mensen met hoorproblemen. Maar wel elke maand een flink bedrag afschrijven. Daar hoort wel wat tegenover te staan!!!!!

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1850Posts
  • 171Oplossingen
  • 1239Likes

Hé hoi, we hebben de afleveringen van gisteravond 30 april gecheckt, dit gaat dan om Schiffmachers Legacy en Daar Gaan Ze Weer. Bij beide programma's werkt de ondertiteling het hele programma. Bij jou ook @Reginasp?

@Cleozeo Ontzettend logisch dat je er flink van baalt dat de problemen nog niet opgelost zijn bij je. Ik duik daar graag dieper op in. Je geeft aan dat de ondertiteling wegviel bij de opname van het programma Het Blok op NET5. Kan je meer voorbeelden voor mij verzamelen zodat ik kan kijken of ik dit kan reproduceren en intern kan doorzetten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic