NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Opnames Nederlandse tv programma’s met Mediabox Next wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende niet meer weergegeven of heel sporadisch. Geldt ook als ik Nederlandse programma’s bekijk via Replay. Bij alle andere (buitenlandse) programma’s van België, Duitsland, Frankrijk tot Groot-Brittannië aan toe is dit geen probleem. Daar wordt ondertiteling voor doven en slechthorende, indien aanwezig, netjes meegeladen.
Kijken via app NPOPlus wordt de ondertiteling voor doven en slechthorende gewoon weergegeven.
Verschillende keren Mediabox Next herstart en opnieuw geïnstalleerd, modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alle kabels (en deze zijn goed) eruit getrokken en weer ingeplugd maar het probleem is niet opgelost.
Hoe dit op te lossen beste Ziggo en community people?
Met groet,
N.C.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
@ Allen - We ontvangen heel graag meer voorbeelden van wegvallende ondertiteling:
Template:
Zendernaam:
Manier van kijken: live, replay of opname?
Programma naam:
Datum & tijdstip uitzending:
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma:
Als je een video van het probleem hebt (dat het wegvalt), zijn die ook zeker welkom!
Aanvullende vragen (optioneel)
1. Speelt het enkel bij Live TV of ook als je het programma terugkijkt. Of speelt het bij beide?
2. Speelt het enkel op je mediabox of ervaar je dit ook in de Ziggo GO omgeving? Gebruik je iOS, Android of de browserversie (welke browser)?
3. Deel de exacte stappen die je hebt gevolgd. Dus bijvoorbeeld: Mediabox aangezet, ondertiteling geactiveerd, live programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Of: Willekeurig programma bekeken, hierna gids geopend, programma geselecteerd, issue met ondertiteling. Op deze manier kunnen mijn collega's het hopelijk reproduceren en wordt het duidelijk wat er nu precies gebeurt en aan de hand is.
Hier hetzelfde probleem, Next Mini maar zeker ook op de Ziggo GO APP.
Vooral RTL / SBS programma's waar normaal ondertiteling beschikbaar is zorgen voor problemen.
Zeer irritant zeker omdat wij doof zijn en dus afhankelijk zijn van de ondertiteling. Op het ene moment is de ondertiteling er, dan blijft hij hangen of valt weer weg.
Via Twitter ook al contact gehad maar daar verwijst men mij naar het forum.
Herstart etc. etc al gedaan.
Wie heeft de oplossing of weet wanneer deze bug opgelost gaat worden?
Hallo Ziggo Jacob 🙂
Dank voor je reactie.
De tips en adviezen ken ik (ben een die hard Ziggo gebruiker) maar lost het probleem helaas niet op.
En het vreemde is, het betreft bij mij alleen de ondertiteling voor doven en slechthorende op NPO 1-2 en 3.
De rest wordt wel weergegeven.
Goedemiddag @N.C. en ook @MarcCozijnsen
Ik zal heel eerlijk bekennen dat er met ondertiteling meerdere issues spelen, maar we niet helder krijgen of het een verband heeft met elkaar.
Waar Marc aangeeft dat RTL en SBS programma's problemen geven, geeft NC juist aan dat het betrekking heeft op NPO. Dat maakt het voor ons niet duidelijk.
Daarom graag aan beide de volgende vragen:
Staat ondertiteling voor slechthorende ingesteld op de Mediabox?
Welke TV zenders geven problemen weer met de ondertiteling?
Ervaar je deze problemen met Live TV? Replay TV? Opnames?
Werkt de functie wel via de Mediabox/CI+?
Hi, mijn probleem is inderdaad anders dan @N.C. , excuus. Als ik een eigen topic moet maken dan hoor ik dat graag.
Wij ervaren de issues op de NEXT mini en ziggo GO app. Recent voorbeeld is Kopen zonder Kijken, van maandag 8 mei 20:30 op RTL4. Tot de eerste reclame gaat de ondertiteling goed, na de reclame is hij weg en komt hij pas vlak voor het eind weer terug.
Dit is bij een opname, live tv wisselt enorm.
Uiteraard staat de ondertiteling standaard aan hier.
Wij hebben de meeste issues met RTL en SBS, NPO soms.
Live tv gaat vaak goed, maar de meeste issues zijn met replay en opnames.
De issues: Ondertiteling wordt niet meer getoond bij een programma, Ondertiteling is binnen een seconde weg nadat het werd getoond en ondertiteling loopt out-of-sync.
Hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Hallo Ziggo
Ondertiteling is bij mij als volgt ingesteld: Profielen => Ondertiteling => Aan.
Dus niet ingesteld op Slechthorende. Ik ben niet slechthorend maar wil ’s avonds laat wel gebruik maken van ondertiteling om de buren niet te storen vanwege hard televisiegeluid. Ik gebruik dan de drie-puntjes-toets en kies Ondertiteling => Slechthorende => Nederlands.
Tijdens live kijken geeft dit amper problemen, de ondertiteling wordt weergegeven.
Maar als het programma is opgenomen of ik kijk via Replay TV dan wordt vaak de ondertiteling niet weergegeven. Of deze wordt in het begin wel weergegeven maar valt later weg en zie je zo nu en dan flarden van de ondertiteling.
En dit geldt dus bij mij (heel vreemd) alleen voor NPO 1-2 en 3.
En om het nog moeilijker te maken, soms gaat alles goed bij opgenomen programma’s en Replay TV.
Van begin tot eind ondertiteling. Maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Ik heb geen CI+.
Dank je wel voor de informatie @N.C., ik ga dit voor je doorzetten naar onze IT-afdeling. We gaan een onderzoek opstarten om te kijken als er meerdere meldingen hierover binnenkomen en als dit daadwerkelijk ook een bekend issue is op dit moment. Zodra ik meer informatie heb, bericht ik je weer.
Ik heb je een privé bericht gestuurd @MarcCozijnsen
Hier al maanden hetzelfde probleem met de ziggo Next. Ook vooral bij sbs. Ik neem alles op omdat ik reclame vreselijk vindt. Maar dus steeds dat gedoe dat na de reclame de ondertiteling voor slechthorenden weg is. Staat standaard ingesteld op aan. Ben het intussen echt zat om een groot deel niet te verstaan. Zeker met achtergrond geluid is niet te doen. En dit is niet de eerste keer dat dit probleem er is. Blijft toch vaker terugkomen.
Maak ik er net melding van via de chat, kan mevrouw dit topic zelf niet eens vinden (ik in 2 seconden) en ipv het zelf op de juiste plek door te geven wordt ik hier naartoe gestuurd en vraagt zij mij om de link (omgekeerde wereld, zeker met de prijzen die je betaald).
Marc, probeer het eens met ondertiteling voor slechthorenden. Die doet het bij mij vrijwel altijd. Alleen soms niet door storing ofzo. Volgens mij werkt het sowieso niet goed als je het alleen op aan zet (weleens geprobeerd maar dan kreeg ik ook geen ondertiteling)
Hi Cleozeo,
Dank voor je suggestie, helaas doen we dit al en heeft dit geen effect.
Wat je zegt klopt, tot de eerste reclame gaat het goed, na de reclame is het vaak dikke ellende.
Misschien toch maar overstappen op NLZiet en Videoland ipv tv kijken via Ziggo. Vrees dat dat de enige optie is om 'normaal' tv te kijken met ondertitels.
Hi allemaal,
We hebben het exacte probleem dat jullie hier omschrijven met ondertiteling tot nu toe niet kunnen reproduceren. Mocht je nog problemen ervaren, dan ontvangen onze collega's graag exacte voorbeelden van programma's waarbij jullie de problemen ervaren. Daarom het verzoek om onderstaand template volledig in te vullen zodat ik dit kan doorzetten naar mijn collega's voor verder onderzoek. Mocht je dit ervaren bij meerdere programma's geef die dan a.u.b. allemaal door:
Zendernaam:
Programma naam:
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Type mediabox:
Beste Rikst,
Het is inderdaad een probleem met de ondertiteling voor slechthorenden dat al langere tijd duurt. Het is een ruime mix van programma’s waar het speelt, NPO, BBC, SBS enzovoort, bij mij vooral bij opgenomen programma’s. Ik neem je lijstje erbij en zal het de komende dagen/weken invullen en hier posten.
Bij ook vooral bij opnames met de Next box. Elke maandag o.a. op sbs na de eerste reclame bij kopen zonder kijken. Gisteren bij Kamp van Koningsbruggen waar het af en toe wegviel. Erg Bens dat jullie het niet gereproduceerd krijgen want het is echt al maanden en probleem en ik hoor het van meerdere mensen
Bedankt voor je reactie @Cleozeo Zou je voor de programma's waarbij je dit zelf ervaart het volledige template uit mijn vorige reactie willen invullen?
Manier van kijken: opname
Programma naam: Kopen zonder kijken (maar dat is niet het enige programma
Datum uitzending: Elke maandag
Tijdstip uitzending: 20.30 uur
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Na de eerste reclame is de ondertiteling voor doven (standaard ingesteld op aan) weg.
Type mediabox: Next
Manier van kijken: opname
Programma naam: Kamp van Koningsbrugge
Datum uitzending: 01-06-2023
Tijdstip uitzending: 20.30 uur
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Hele aflevering regelmatig ondertiteling weg
Type mediabox: Next
wat Cleozeo zegt. kopen zonder kijken is vaak aan het begin en eind goed, daartussen is het 9 van de 10x weg.
Slechtste chauffeur van Nederland was ook vaak drama. Allemaal opname.
Op dit moment heb ik de oude opnames al weggegooid, mocht ik nieuwe concrete voorbeelden hebben meld ik me asap.
@Rikst Goedemorgen,
Hierbij twee voorbeelden van problemen met de ondertiteling voor doven en slechthorenden.
Clean it fix it, BBC1, 5 juni 17.30 uur, opgenomen.
Kopen zonder kijken, RTL4, 6 juni 15.34 uur, opgenomen.
@MarcCozijnsen Thanks voor je toevoeging. Als je concrete voorbeelden hebt, zet ze dan in het onderstaande template en stuur ze hier toe. Dan kunnen wij er aan deze kant mee aan de slag.
Zendernaam:
Programma naam:
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Type mediabox:
@Elisa. super bedankt voor het doorsturen van de voorbeelden. Onderstaand heb ik het template vast ingevuld, alleen nog aanvulling nodig op welk type mediabox je kijkt, dan zet ik ze door!
Zendernaam: BBC1
Manier van kijken: live, replay of opname? opname
Programma naam: Clean it fix it
Datum uitzending: 05-06-2023
Tijdstip uitzending: 17:30 uur
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Rond 23 minuten stopt ondertiteling, na ongeveer 1 minuut is ondertiteling terug, dan stopt het weer, na een minuut of 4 een zin, dan even geen ondertiteling, dan weer wel.
2 minuten later geen ondertiteling. Een minuut later weer wel. Zo blijft het doorgaan.
Type mediabox:
Zendernaam: RTL4
Manier van kijken: live, replay of opname? opname
Programma naam: Kopen zonder Kijken
Datum uitzending: 06-06-2023
Tijdstip uitzending: 15:34 uur
Wat gaat er precies mis en vanaf welk moment in het programma: Na eerste reclameblok is er geen ondertiteling meer. Na laatste reclameblok is de ondertiteling terug.
Type mediabox:
Alvast dank :D.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.