IJsselkade

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onderbrekingen radio Quantis QE 317

Zeer onregelmatig lijkt er een radiostoring te zijn omdat het geluid voor 1 a 2 seconden wegvalt. Ook gebeurt het wel dat het geluid 3 a 5 seconden wegvalt. Soms dagen achter elkaar last en dan weer dagen niet.

Gisteravond is in een halfuur wel 20 tot 30 het geluid telkens even weggevallen.

Vandaag de hele dag nog niet. De tv heeft, gelukkig, dit soort uitvallen niet. Tot voor kort had ik met de

analoge ontvangst op mijn Yamaha reciever dit soort problemen niet. 

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis QE 317 op aangesloten zit?

IJsselkade
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@IJsselkade de verbinding met de versterker/receiver is in orde? Ben je zeker dat daar niet vandaan kan komen? Kijk dat ook even na. 

zekerzekerzeker

Level 6
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes

Je hebt een retourband filter nodig,
https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-telecom-m-hpf-85/
of een braun POA-13 waar dan de radio op de tv-radio uitgang gaat.
De radio reageert, bijvoorbeeld net als sommige televisies, op de Upstream signalen van het modem en verstoort dan.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert, de onderdelen op foto 2 zien er vrij oud uit toch? En ik vraag me ook af of de aansluiting op foto 3 up-to-date is. Wat is jouw mening?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@zekerzekerzeker , je kan het absoluut bij het rechte eind hebben, maar ik zie niet op de foto's hoe de Quantis precies is aangesloten. Hoe haal jij dat eruit? Maar de Quantis dient inderdaad wel op de Tv aansluiting aangesloten te worden. 

zekerzekerzeker

Level 6
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes

Meeste mensen hebben geen retourband-filters in huis dus ik gok @IJsselkade  ook niet. Dit komt vaak voor met gelijksoortige klachten. sommige sony tv;s uiten dat met onverklaarbare beeldstoringen ondanks perfect signaal. En dat het op andere tv's niet voor komt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie wel een aantal oude aansluitmaterialen.

 

Ziggo kan gratis de eerste wandcontactdoos met eerste splitter en eerste korte kabels vervangen.

De rest is voor jezelf, maar kan een monteur tegen kostprijs ook voor je in orde maken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen bepalen wat de eerstvolgende stap moet zijn.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @zekerzekerzeker Vaak krijgt men u een andere splitter/POA omdat er naast de Tv ook de Quantis radiotuner op moet worden aangesloten. Deze zal anders nog wel geleverd gaan worden als er een monteur langskomt voor de verouderde aansluitingen.

PS: Dank @Bert 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @IJsselkade en een warm welkom op de Community,

Zo te zien zijn de hier aanwezige experts al flink aan het analyseren geslagen n.a.v. de vraag die je in dit topic stelt. Het lijkt er inderdaad op dat er verouderde aansluitmaterialen en een oud type AOP te zien zijn. Ik kan hiervoor een afspraak inplannen met een storingsmonteur. De monteur kan met het vervangen van het AOP ook gelijk een nieuwe POA-1B splitter en coaxkabel aansluiten. Kun je aangeven op welke data een afspraak jou het beste uitkomt? Dan regel ik een afspraak voor je.

Paul S

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Er is maar een goede oplossing, koop een Dab+ radio of tuner. Met Ziggo zal een goede radio ontvangst nooit mogelijk zijn!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Paul S  schreef:

Er is maar een goede oplossing, koop een Dab+ radio of tuner. Met Ziggo zal een goede radio ontvangst nooit mogelijk zijn!


@Paul S Helaas is DAB+ nog steeds op veel plaatsen slecht te ontvangen in huis en ook een aantal regio's buiten huis.

 

Wat versta jij onder een goede radio ontvangst?

Hier met een Humax 5300c met een optische kabel naar een versterker een prima radio ontvangst met Ziggo.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Inderdaad @Bert ik denk dat je met Ziggo beter af bent dan met DAB+. Zo geweldig is dat niet. Hier is de radio ontvangst ook prima met een Humax. Ik luister dan niet zoveel radio, maar dat het niet goed kan zijn via Ziggo vind ik wel erg kort door de bocht. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @IJsselkade

 

Het is al weer even geleden dat we van je hebben vernomen. Samen met vele gebruikers op dit platform zijn we je al te hulp geschoten.

We horen helaas niets meer van je.

Mocht je nog een afspraak willen maken, dan zien we graag een reactie tegemoet. Krijgen we geen reactie meer? Dan zal dit topic worden gesloten.

IJsselkade
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind dit wel een zeer minimalistische vorm van "service"-verlening. Uiteindelijk geen antwoord dat een oplossing bood voor mijn specifieke probleem.

Wel wat meer inzicht gekregen in hoe Ziggo tegenwoordig denk service te moeten verlenen. Denk dat ik mijn langste tijd wel bij deze "club" heb gehad.

robelsak

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Had ook last van korte onderbrekingen op de QE317, deze werden veroorzaakt door het retoursignaal van mijn Cisco 8485DVB HD PVR. Opgelost door het plaatsen van een retourband stopfilter direct op de antenne input van de QE317. O.a. Verkrijgbaar via: 

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-telecom-m-hpf-85/  Letop dat je beide verloopstukjes ook nodig hebt. Hierna al vijf maanden zonder onderbrekingen! 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@IJsselkade veel mensen kunnen je anders uitstekend helpen. Zelfs de helpdesk stuurt hier mensen met vragen naartoe. Maar als de reacties je niet hebben geholpen moet je dat wel aangeven. Als je naar de dokter gaat voor een klacht en daar na een paar pilletjes niet meer terugkomt, denkt men ook dat het heeft geholpen. 

Ik vind je reactie dus best opvallend, want veel mensen zijn hier al geholpen. Neem nou bv. de reactie van @robelsak Dat valt in ieder geval te proberen. 

Ik heb de Quantis hier nog niet dus kan ook niets testen. 


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@IJsselkade  schreef:

Ik vind dit wel een zeer minimalistische vorm van "service"-verlening. Uiteindelijk geen antwoord dat een oplossing bood voor mijn specifieke probleem.

Wel wat meer inzicht gekregen in hoe Ziggo tegenwoordig denk service te moeten verlenen. Denk dat ik mijn langste tijd wel bij deze "club" heb gehad.


@IJsselkade Als je verder niet reageert op vragen die je gesteld zijn en niet meer reageert op adviezen, kan niemand weten of het al opgelost is voor je.

Er is veel advies gegeven wat geholpen heeft bij anderen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@IJselkade Er is binnen dit topic al het nodige advies gegeven. Als er niet gereageerd wordt op de vragen die gesteld worden, dan is het lastig om je verder te helpen. In mijn eerdere bericht had ik geopperd een monteur langs te sturen vanwege het verouderde AOP en aansluitmaterialen. Ik hoor graag van je of ik een afspraak met een monteur voor je moet inplannen. 

Uitgelicht topic