Leo64

Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Onderbrekingen bij opnamen en uitzending terugkijken

Sinds enkele maanden hebben we problemen met het terugkijken van opnamen van tv programma's en programma's terugkijken via "tv & replay".  Problemen begonnen/openbaarden zich na aanschaf van een next mini box die we voor onze tv op zolder hadden aangeschaft. Het beeld bevriest en op tv verschijnt rechtsboven in beeld "Momentje" , na enkele seconden verschijnt de melding dat ie niet kan afspelen. Je kunt dan nog kiezen voor Diagnostiek waarna verbinding wordt getest en verbinding en kwaliteit goed is en er dus eigenlijk geen problemen worden geconstateerd met de verbinding, vreemd. Op deze nieuwe next-mini box traden deze problemen ook op wanneer je naar live-tv kijkt. Monteur langs geweest, heeft geconstateerd dat in het Ziggo straat/wijkkastje wat naast ons huis staat de kabel die naar ons huis gaat niet helemaal lekker eruit zag en heeft vervangen. Vervolgens heeft de monteur wat "energie instellingen" gewijzigd in beide next boxen die er volgens hem voor zorgen dat grote/belangrijke updates goed doorkomen (bekend probleem volgens hem waar hij veel tijd mee kwijt is/was en allerlei klanten mee afreist) . Ook het Ziggo modem gereset om ervoor te zorgen dat een belangrijke update werd doorgevoerd. Eerste 2 weken leek het inderdaad allemaal goed te werken, daarna begonnen langzamerhand de problemen weer. Niet alleen  op de next-mini box op zolder maar ook op de next box beneden. Daar trad het probleem echter niet op wanneer je live tv kijkt, live tv kijk je op de next box via coax wat erop zou kunnen duiden dat het een ethernet probleem is of in de Ziggo modem zit want ethternet gaat via Ziggo modem, live tv kijken via next box rechtstreeks via coax.  Ethernet Next box beneden is aangesloten op Netgear switch beneden, deze zit op een netwerkpoort van de Ziggo modem aangesloten. Next mini box zolder is aangesloten op netgear switch op zolder, deze zit ook op een netwerkpoort van de Ziggo modem aangesloten. Om invloed Netgear switch uit te sluiten, heb ik de ethernet aansluiting next box beneden rechtstreeks aangesloten op netwerkpoort Ziggo modem. Probleem is er nog steeds. Daarom kan het probleem niet in mijn eigen netwerk zitten en moet het haast wel in Ziggo modem of ethernetverbinding Ziggo buitenshuis zitten. 

Als ik film/serie/live stream via Netflix app of viaplay app op next box of Netflix app via next mini box kijk, heb ik geen onderbrekingen (?) . Hoe kan mijn probleem opgelost worden ? 

38 Reacties 38
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Leo64_0-1679747406896.pngLeo64_1-1679747449361.png

 

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Leo64_2-1679747519827.png

 

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Leo64_3-1679747624758.pngLeo64_4-1679747661321.png

 

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

En de foto van de plek waar Ziggo het huis binnenkomt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie flink wat ruis en instraling op je modem.

1e stap.

Een nieuwe splitter en kabel naar je modem zou mogelijk al wat op te lossen.

Een Ziggo moderator kan die gratis naar je opsturen.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Leo64 

 

Ik wacht inmiddels al een aantal dagen op de aanvulling in je profielgegevens.

Zou je als je de materialen nodig hebt de gegevens willen invullen? Dan kan ik dit voor je bestellen.

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedenavond, 

 

Ik heb mn profiel aangevuld. Overigens toen ik zaterdag inlogde op mijn modem om de screenshots te maken, moest ik als eerste de taal instellen. Mijn ingestelde wachtwoord werd niet geaccepteerd. Het wachtwoord vermeld op de modem wel. Leek wel of ie gereset was. Toen vorig jaar een monteur langs is geweest , heeft ie de modem opnieuw opgestart omdat volgens hem anders een bepaalde update niet geïnstalleerd zou worden. Is daarmee mogelijk mijn modem gereset ? Heb de taal en nieuw wachtwoord ingesteld alsmede de instellingen gecontroleerd (wifi wachtwoord aangepast) . Sindsdien hebben de problemen zich (nog) niet voorgedaan. Volgens mij heeft de monteur vorig jaar ook al de splitter vervangen. Misschien even aankijken of problemen nu wegblijven alvorens van alles te vervangen ? 

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nou ,sinds gisteravond zijn de problemen weer terug. Diverse keren weer de melding "Momentje" rechtsboven in beeld gevolgd door melding dat ie niet kan afspelen. Wat nu ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Leo64 Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Leo64 

Super bedankt voor het aanvullen van jouw adresgegevens. Ik zie dat er in oktober 2022 inderdaad een monteur bij je is geweest hiervoor. Flink balen dat de problemen toch weer zijn teruggekeerd. Ik begrijp dat zowel de Mediabox Next als Next Mini beide bekabeld op een switch zijn aangesloten. Om beide switches uit te sluiten als mogelijke oorzaak heb je getest of het probleem ook speelt wanneer beide mediaboxen bekabeld zijn aangesloten op het Ziggo modem. Helaas speelt het probleem dan ook.

Zoals Bert al aangeeft is er wat ruis zichtbaar in de log van je modem. Ik sluit mij dan ook aan bij het advies om eerst de splitter en kabel naar het modem te vervangen. Deze heb ik je toegestuurd en ontvang je binnen enkele dagen kosteloos in de bus. Houd je ons op de hoogte hoe het met de nieuwe materialen gaat?

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas. Geleverde kabel voor splitter/Ziggomodem is niet goed. Ziggo modem heeft schroefconnector aansluiting (F1). De door u opgestuurde kabel heeft een andere aansluiting (zie foto met kabel en aansluiting met rode band). De connector met rode band moet dus een F1 male connector zijn.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Leo64 Als het goed is heb je een POA-01 splitter ontvangen. De kabel die hierbij wordt geleverd is namelijk een rood-groen kabel. Deze zie ik ook op de foto. De groene zijde plaats je dan op de POA-01. Het uiteinde met de rode zijde plaats je in het modem. 

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat snap ik maar de rode zijde past niet in het Ziggo modem want de modem heeft een aansluiting met schroefdraad (zie bijgevoegde foto)  en dat heeft de kabel met de rode zijde niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Leo64 Ik ben even snel naar de meterkast gelopen ter dubbelcheck. Ik heb exact hetzelfde modem als jou en de rode zijde van de kabel zit op het modem. Je kan deze erop draaien. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De rode kant heeft geen schroefdraad meer, tegenwoordig, maar interne klemmen en je kunt de rode stekker over de buitenrand van de coax aansluiting op het modem duwen duwen en binnenin klemt die dan vast.

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja, eerst even op een oude splitter met schroefdraad aansluitingen geprobeerd . Sinds gisteravond heb ik de nieuwe splitter en kabel in gebruik genomen. Ben benieuwd. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Leo64 goed dat je de nieuwe splitter en kabel nu in gebruik hebt genomen. Keep us posted! 

Leo64
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas, precies een week verder en de ellende begint weer. De boodschap "Momentje" gevolgd door de melding dat dit programma nu niet kan worden bekeken, verschijnt om de haverklap weer. Vervangen van splitter en coax kabel heeft dus niets geholpen.

Uitgelicht topic