Sinds enkele maanden hebben we problemen met het terugkijken van opnamen van tv programma's en programma's terugkijken via "tv & replay". Problemen begonnen/openbaarden zich na aanschaf van een next mini box die we voor onze tv op zolder hadden aangeschaft. Het beeld bevriest en op tv verschijnt rechtsboven in beeld "Momentje" , na enkele seconden verschijnt de melding dat ie niet kan afspelen. Je kunt dan nog kiezen voor Diagnostiek waarna verbinding wordt getest en verbinding en kwaliteit goed is en er dus eigenlijk geen problemen worden geconstateerd met de verbinding, vreemd. Op deze nieuwe next-mini box traden deze problemen ook op wanneer je naar live-tv kijkt. Monteur langs geweest, heeft geconstateerd dat in het Ziggo straat/wijkkastje wat naast ons huis staat de kabel die naar ons huis gaat niet helemaal lekker eruit zag en heeft vervangen. Vervolgens heeft de monteur wat "energie instellingen" gewijzigd in beide next boxen die er volgens hem voor zorgen dat grote/belangrijke updates goed doorkomen (bekend probleem volgens hem waar hij veel tijd mee kwijt is/was en allerlei klanten mee afreist) . Ook het Ziggo modem gereset om ervoor te zorgen dat een belangrijke update werd doorgevoerd. Eerste 2 weken leek het inderdaad allemaal goed te werken, daarna begonnen langzamerhand de problemen weer. Niet alleen op de next-mini box op zolder maar ook op de next box beneden. Daar trad het probleem echter niet op wanneer je live tv kijkt, live tv kijk je op de next box via coax wat erop zou kunnen duiden dat het een ethernet probleem is of in de Ziggo modem zit want ethternet gaat via Ziggo modem, live tv kijken via next box rechtstreeks via coax. Ethernet Next box beneden is aangesloten op Netgear switch beneden, deze zit op een netwerkpoort van de Ziggo modem aangesloten. Next mini box zolder is aangesloten op netgear switch op zolder, deze zit ook op een netwerkpoort van de Ziggo modem aangesloten. Om invloed Netgear switch uit te sluiten, heb ik de ethernet aansluiting next box beneden rechtstreeks aangesloten op netwerkpoort Ziggo modem. Probleem is er nog steeds. Daarom kan het probleem niet in mijn eigen netwerk zitten en moet het haast wel in Ziggo modem of ethernetverbinding Ziggo buitenshuis zitten.
Als ik film/serie/live stream via Netflix app of viaplay app op next box of Netflix app via next mini box kijk, heb ik geen onderbrekingen (?) . Hoe kan mijn probleem opgelost worden ?