1
Vraag
2
Reacties
Albert'59

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onbekende verbindingen met obousage.prod.nl.dmdspd.com

Wie weet waarom mijn mediabox regelmatig verbinding maakt en gegevens upload naar obousage.prod.nl.dmdspd.com

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is de mediabox next

denk dat obousage.prod.nl.dmdspd.com de cloud server van ziggo is

 

waar heb je dat url adres gevonden?

Bekijk in context

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Albert, welkom op onze Community!

 

De Mediabox Next stuurt inderdaad gegevens naar onze server, denk hierbij aan crash reports bij foutcodes maar bijvoorbeeld ook als een menu niet in 1x wil openen. Daar merk jij niets van behalve dat het menu iets trager opent, maar ondertussen maakt de mediabox daar wel een rapportje van en stuurt die naar de server. Zo kunnen we op afstand snel zien of er afwijkingen zijn die onderzocht moeten worden en zo sneller acteren bij storingen.

 

Wat er gebeurt als je al deze verzoeken blokkeert? Dat weet ik niet. Ik weet bijvoorbeeld niet of hier ook verzoeken aan de replay servers tussen zitten. Als de replay server immers geen bericht krijgt dat jij een bepaald programma terug wilt kijken wordt er ook geen stream naar jouw mediabox gestuurd.

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke mediabox heb je?

Albert'59
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die kleine, van Arris DCX960/KK0Z/AB16/0000

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is de mediabox next

denk dat obousage.prod.nl.dmdspd.com de cloud server van ziggo is

 

waar heb je dat url adres gevonden?

Albert'59
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik gebruik een "Firewalla" firewall die me waarschuwt voor afwijkend internet verkeer en die geeft aan dat er een paar keer per dag een paar MB aan data wordt gestuurd naar dat domein met IP adres 213.46.235.99 welk aangegeven wordt als zijnde in handen van Ziggo Services B.V., maar ik vraag me af waar dit goed voor is en welke soort data dit is en wat er gebeurt als ik dit verkeer blokkeer.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Albert, welkom op onze Community!

 

De Mediabox Next stuurt inderdaad gegevens naar onze server, denk hierbij aan crash reports bij foutcodes maar bijvoorbeeld ook als een menu niet in 1x wil openen. Daar merk jij niets van behalve dat het menu iets trager opent, maar ondertussen maakt de mediabox daar wel een rapportje van en stuurt die naar de server. Zo kunnen we op afstand snel zien of er afwijkingen zijn die onderzocht moeten worden en zo sneller acteren bij storingen.

 

Wat er gebeurt als je al deze verzoeken blokkeert? Dat weet ik niet. Ik weet bijvoorbeeld niet of hier ook verzoeken aan de replay servers tussen zitten. Als de replay server immers geen bericht krijgt dat jij een bepaald programma terug wilt kijken wordt er ook geen stream naar jouw mediabox gestuurd.

Albert'59
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Mark, 
Bedankt voor het duidelijke antwoord!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic