Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
markas99
Level 1

On demand werkt ineens niet meer met splitter

Hoi,

Ik zit ongeveer sinds 2 maanden bij Ziggo, heb mijn horizon mediabox etc zonder problemen kunnen installeren, maar nu kan ik sinds kort geen on demand films meer kijken en geen programma's terugkijken. Ik krijg dan foutcode 8040 en op kanaal 750 foutcode 2020.
Als ik de splitter weghaal en mijn horizon box direct op de wandcontactdoos aansluit dan doet hij het wel gewoon. 1-2 weken geleden werkte alles naar behoren en was het niet nodig om de splitter weg te halen om on demand te kijken, dus ik snap niet zo goed waarom hij het nu ineens niet meer doet?

Iemand een oplossing voor dit probleem?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
Jan F.
Level 20
Mogelijk is de splitter defect.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Kan ook zijn dat retoursignaal altijd al slecht was en net op de grens zat en nu vanwege veranderend weer/temperatuur/vocht nét onder de grenswaarde komt.

Heb je apart modem of alles in de box? Want met een apart modem zitten er wellicht (in de meterkast?) nog meer splitters.

Je zou in ieder geval de waarden van je modem eens kunnen bekijken hoe hoog die zijn upstream aangeeft.
0 Kudos
broekie07
Level 7
Heb je een retourgeschikte splitter. Zo niet dan komt het daardoor.
0 Kudos
markas99
Level 1
Topicstarter
Ik heb een apart modem ja.
Kan zo'n splitter zo makkelijk kapot gaan? Ik heb in ieder geval gewoon die gebruikt die Ziggo meegeleverd heeft. Zou het zin hebben om een andere aan te schaffen dan?
0 Kudos
Nick999
Level 17
Splitters gaan zelden kapot omdat er geen actieve electronica in zit, maar het kan bv bij bliksem inslag.
Maar hoe is alles aangesloten (om een beetje idee te krijgen) ?
Modem in de meterkast met AOP daar en één of meerdere splitters en dan nog een ion de woonkamer, of anders?
0 Kudos
ya328
Level 1
heb sinds kort de horizon.Gebruik hem alleen voor de tv.Heb een Humax als hoofddecoder,werkt zonder problemen.Heb de horizoncoaxkabel doorgelust via de humax,krijg geen on demand op horizon.Maak ik de coax van de horizon direct vast aan de coax dan doet hij het wel.Doorgeluste signaal misschien dan te zwak en wat kan ik dan er aan doen,extra versterker?
0 Kudos
alexanderC
Level 1
nou dat is toevallig! bij mij ook sinds een paar weken, alles werkte (b.v. wifi) maar on demand en netflix niet.vanmiddag was de monteur langsgekomen en had de mediabox vervangen en een heel lang blabla verhaal over de splitter. De splitter had hij er tussenuit gehaald en ik kreeg het advies om een actieve versterker van 60 euro te kopen. Ondemand werkte weer.

Toen hij weg was heb ik de splitter er weer tussengezet, en je raadt het al.. on demand werkte niet.

Ohja .. de splitter was trouwens door upc geleverd en gemonteerd een tijdje geleden

Ik vond het zeer opvallend dat hij een uitgebreid verhaal over de splitter had en achteraf vind ik het raar dat ik geen verklaring heb gekregen waarom de splitter opeens niet werkte, is er bij ziggo iets veranderd? ik heb nu in elk geval geen tv meer boven
Nick999
Level 17
het signaal wat op de kabel binnenkomt is niet altijd constant en kan bv variëren door weersinvloeden, vocht, temperatuur of werkzaamheden.
Zonder even moeilijk te gaan doen over dB en verlies kun je een antennesignaal het beste vergelijken met een tuinslang waar water uit komt.
Hoe meer je splitst, des te lager de druk op het water.

Hetzelfde geldt voor een splitter. het kan best zijn dat het binnenkomende signaal wat verlaagd is of er iets meer demping of ruis op de kabel zit dan vroeger.
Dan kan het dus zomaar zijn dat door nu te splitsen, het signaal wat de Horizon terug moet sturen, dusdanig verzwakt is dat het de andere kant niet meer haalt. Een Horizon, modem of andere mediabox heeft nl een grens aan hoe sterk hij het signaal kan terug "schreeuwen". is dat maximum bereikt en nog niet genoeg, dan is er dus geen retoursignaal en gaat on-demand niet werken.

Veel mensen hebben overigens meer splitters in huis dan ze denken. men telt dan bv alleen de splitter die op de WCD bij de Horizon zit, maar vergeet vervolgens de 1-2 splitters in de meterkast waar modem staat of de kabels naar de slaap/kinderkamers lopen.

Een versterker zoals de monteur heeft geplaatst, splitst niet alleen het signaal, maar corrigeert door versterking ook het verlies wat je door splitsen normaal zou hebben op je signaal. Niet alleen binnenkomend, maar ook uitgaand wordt het signaal versterkt zodat de horizon minder hard hoeft te schreeuwen.
0 Kudos
Remyx11
Level 1
Gek genoeg, heb ik ook hetzelfde probleem. Ik weet niet precies wanneer het begonnen is maar in ieder geval deze maand.

Rechtstreeks in de contactdoos alles goed, splitter er tussen ineens offline. Is een jaar lang goed gegaan met uitstekende sterkte.. beetje vreemd.

Heeft er iemand al een andere splitter geprobeerd, met succes?

Groeten
0 Kudos
Nick999
Level 17
Voor een paar Euro heb je een nieuwe splitter (2-weg, retourgeschikt) dus dat kun je redelijk goedkoop even testen
0 Kudos
ya328
Level 1
ya328 wrote:
heb sinds kort de horizon.Gebruik hem alleen voor de tv.Heb een Humax als hoofddecoder,werkt zonder problemen.Heb de horizoncoaxkabel doorgelust via de humax,krijg geen on demand op horizon.Maak ik de coax van de horizon direct vast aan de coax dan doet hij het wel.Doorgeluste signaal misschien dan te zwak en wat kan ik dan er aan doen,extra versterker?
Heb inmiddels aparte
coaxkabel van versterker naar horizon aangesloten,nu werkt alles prima.
0 Kudos