Heb net een nieuwe mediabox aangesloten. Alles werkt, behalve on demand, ik krijg VD101. Met vorige box en zelfde kabels werkte alles prima en ik krijg goede signaal waarden. Alle andere zenders werken ook zonder problemen. Al 2 keer gereset naar fabrieksinstellingen, maar verhelpt dit niet. 997 geeft aan dat er iets niet in orde is met de verbindingen, maar er is niets veranderd aan kabels/splitter etc en als gezegd werkte dit tot voor kort allemaal met zelfde bekabeling, etc.
Help?!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Onzin. Jullie gaan niet in op mijn logische redenering. Enige wat is veranderd is jullie infame mediabox. Die werkt dus niet. Daarvoor werkte het wel (kwestie van dagen, niet jaren, dus echt onzin om het over plotselinge veroudering te hebben). Geef nou eens een goed weerwoord tegen mijn heldere argumentatie?!
Best om ook weer een monteur langs te sturen: duur en onnodig, ik wil daar niet voor gaan betalen.
Gewoon dus weer een nieuwe box sturen. Dat wordt ook de conclusie van jullie monteur, voorspel ik. Is al irritant genoeg, moet ik weer ben dozen sjouwen naar een ophaal punt, etc, etc, maar dat neem ik dan maar voor Lief.
Wees eens een beetje meer klant-vriendelijk, ik ben al jaren trouw klant bij jullie.
We willen graag alles uitsluiten, zodat je inderdaad niet hoeft te betalen voor de monteur. We willen je alleen maar helpen, @Maarten11! De afspraak met de monteur kost geld op het moment dat het aan je binnenhuisbekabeling ligt. Hier ben je zelf verantwoordelijk voor. Daarom willen we uitsluiten dat dit niet het probleem is.
Als het probleem in de apparatuur of in het signaal van Ziggo zit, dan hoef je uiteraard niet te betalen voor de monteur.
Kan mij goed voorstellen dat je denkt 'waarom moet ik nu alles gaan nakijken en het kan niet verouderd zijn'. Het hoeft ook niet zo te zijn natuurlijk 🙂 Maar we willen ook liever niet dat je betaald voor de monteur. Daarom willen we het uitsluiten, zodat we het zeker weten. Maar als je er van overtuigd bent dat het in de apparatuur zit, dan zal de afspraak geen geld kosten, mocht het zo zijn.
Ik hoor het graag als je akkoord bent, dan plan ik een monteur voor je in. De monteur kan op werkdagen tussen 08.00 en 13.00 uur of tussen 12.00 en 18.00 uur. Ik hoor graag wat je voorkeur heeft.
Nogmaals: jullie gaan niet in op mijn argument. Is echt heel irritant. Nogmaals, ten laatste: enige variabele is de toegestuurde nieuwe media box!! Alle aansluitingen en kabels in huis zijn niet veranderd en werken prima, met de door jullie geïnstalleerde versterker, destijds. Gewoon even logisch nadenken: waar zit dan de fout? Nogmaals, met de vorige box werkte het prima!! Geef nou eens een concreet argument waarom als er een variabele veranderd, die niet de oorzaak zal zijn?! Ik begrijp hier niks van. Natuurlijk gaat die monteur zeggen: tja, zijn wel oudere kabels etc. etc. en draai ik op voor de kosten. Dat wil ik dus niet, want natuurlijk is mijn huis geen verse nieuwbouw, maar het is onzin om het hier op af te wentelen. Kom nou eens met een goed argument!
Misschien heb je ook wel gelijk en ligt het inderdaad aan de box. Ik kan je ook volledig volgen in je redenatie dat dit de enige andere variabele is in het hele proces. Maar de foutcode, bevindingen en aansluiting wijzen daar echter niet op. Die geven aan dat de box geen connectie kan krijgen met ons netwerk. Als apparatuur net is omgewisseld en het werkt opnieuw niet goed, dan is de volgende stap een monteur!
Als we een nieuwe box toesturen, dan weten we niet wat er gebeurt en of het goed gaat met de aansluitingen. De monteur is toekomstbestendig. Hij zal ook zeker de box vervangen als deze het probleem is. Maar zo niet, dan zal hij de bekabeling aanpakken. Dan heb je in ieder geval een oplossing.
OK, dat begrijp ik. Kan dit aub as dinsdag 29/6? Liefst 's ochtends, maar andere tijdvak kan ook wel.
groet
Maarten11
Top! De afspraak staat ingepland op dinsdag 29 juni in de ochtend (08.00 - 13.00u). Laat je het hier weten hoe de afspraak is verlopen?
Voor nu alvast een goed weekend toegewenst! 🙂
OK zal ik doen. Ingang/bel is in het souterrain
** telefoonnummer verwijderd door moderator ** , mocht het nodig zijn voor de monteur
Super. Ik heb je nummer bij de afspraak genoteerd en hier uit het topic verwijderd gezien niet iedereen je nummer nodig heeft. 😉
Het was inderdaad de mediabox zoals ik al dacht, die is vervangen + nog wat andere aansluitingen. Helaas heeft de monteur iets teveel weggehaald: mijn vast telefoonaansluiting doet het nu niet meer! Graag dus toch nog even een monteur (liefst zelfde die weet hoe het zat) laten langskomen omdat te verhelpen, is wel erg vervelend dat die telefoon het niet doet.
Dank!
Monteur voor telefoon hoeft niet meer, ik heb het zelf al verholpen (er was een draadje losgetrokken)
Groet!
Thanks voor de terugkoppeling @Maarten11, fijn dat het is opgelost en als je in die toekomst opnieuw ergens tegenaan loopt dan zien we je graag terug op de Community. 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.