1
Vraag
2
Reacties
Maarten11

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

On Demand werkt niet

Heb net een nieuwe mediabox aangesloten. Alles werkt, behalve on demand, ik krijg VD101. Met vorige box en zelfde kabels werkte alles prima en ik krijg goede signaal waarden. Alle andere zenders werken ook zonder problemen. Al 2 keer gereset naar fabrieksinstellingen, maar verhelpt dit niet. 997 geeft aan dat er iets niet in orde is met de verbindingen, maar er is niets veranderd aan kabels/splitter etc en als gezegd werkte dit tot voor kort allemaal met zelfde bekabeling, etc.

Help?!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Het was inderdaad de mediabox zoals ik al dacht, die is vervangen + nog wat andere aansluitingen. Helaas heeft de monteur iets teveel weggehaald: mijn vast telefoonaansluiting doet het nu niet meer! Graag dus toch nog even een monteur (liefst zelfde die weet hoe het zat) laten langskomen omdat te verhelpen, is wel erg vervelend dat die telefoon het niet doet.

Dank!

Bekijk in context

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Monteur voor telefoon hoeft niet meer, ik heb het zelf al verholpen (er was een draadje losgetrokken)

Groet!

Bekijk in context

30 Reacties 30
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maarten11

Net niet alles werkt dus 😞 Je moet ook gewoon gebruik kunnen maken van On Demand dus laten we samen aan de slag gaan. Wil je hier eens een foto delen van de hoofdaansluiting?

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ben nu op m'n werk, ik stuur het morgen. Wel is het zo dat alles wel werkte (zelfde kabels, etc), met de vorige box

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij foto's: in meterkast komt glasvezel binnen. Andere is de TV aansluiting in woonkamer

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Maarten11, dankje voor de toelichting en foto's. 

 

Ik ben ook even benieuwd of je naast je mediabox ergens nog een splitter hebt aangesloten, waarop zowel je modem als mediabox is aangesloten? Zoja, kan je die eens verwijderen en dan de kabel van je mediabox direct op het aansluitpunt koppelen? Is de melding dan weg?

Ook kan je nog eens proberen een andere coaxkabel tussen je aansluitpunt en mediabox te koppelen. Ook helpen deze stappen je vaak ook! 

Helpt het allemaal niet? Dan weet je ons te vinden! 

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb jullie coax kabel ertussen gezet. Werkt ook niet. Weer reset/fabrieksinstellingen gedaan: werkt nog steeds niet (terwijl dus met vorige mediabox tot voorkomt wel!). Heel irritant. Misschien maar weer een nieuwe box sturen? Aan de bekabeling kan het dus niet liggen (ik krijg precies dezelfde goede waarden met jullie kabel als met de mijne).

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

waarom reageren jullie hier niet op? On demand werkt nog steeds niet. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Maarten11! Hopelijk heb je een goed weekend gehad 🙂 Helaas is het voor ons als moderators niet mogelijk om direct op iedere nieuwe reactie of op alle topics te reageren. Het is dus niet zo dat we jouw topic en je On Demand problemen negeren mocht je dat gevoel hebben.

 

Uiteraard is het erg jammer dat On Demand het nog steeds niet doet ondanks alles wat geprobeerd is tot nu toe. Ik heb je eerdere foto's goed bekeken maar zie daarop niet je hoofdaansluitpunt (AOP) terug. Zou je daar nog eens een foto van kunnen maken zodat we kunnen checken of dat in orde is? Begrijp ik het daarnaast goed dat je een nieuwe coaxkabel hebt aangesloten op de wandcontactdoos op foto 2 en dat die kabel vanaf die wandcontactdoos rechtstreeks naar je mediabox loopt? 

 

Ik verwacht namelijk dat het probleem ergens in het signaal zit en dat On Demand het daardoor niet doet, ondanks dat dit eerder wel altijd gewerkt heeft in dezelfde opstelling. Voor interactieve diensten als On Demand is een goed retoursignaal nodig (dus naast inkomend ook uitgaand) en ik denk dat daar de crux zit. We moeten dus wat dieper in de materie duiken om dit op te lossen.

 

We horen graag van je! 

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Weet niet precies wat nog moet fotograferen: ik stuurde foto van meterkast waar met modem hangt met binnenkomende glasvezel kabel. Van naar gaat het via interne coax kabels (via een bij jullie gekochte kabel versterker naar het aansluitpunt op foto 2.

Ik heb inderdaad mijn eigen wat langere coax kabel omgewisseld met de door jullie geleverde kortere kabel direct op de mediabox, dat maakte dus geen verschil.

Als gezegd is er verder niks veranderd: enige verschil is dus die nieuwe mediabox. Kan het niet toch zo zijn dat het daaraan ligt? De oude box deed het immers wel prima?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wij leveren onze diensten niet via het glasvezelnetwerk, maar via het coaxnetwerk. Op foto 1 zie ik wel je modem maar helaas zie ik je hoofdaansluiting niet op de foto. Als je de coaxkabel volgt vanuit het modem kom je bij je hoofdaansluiting van ons terecht. Hopelijk lukt het om daar een foto van te maken zodat we dat nog eens kunnen beoordelen. Dat zou fijn zijn!

 

Verder kun je - om eventuele signaalproblemen echt uit te sluiten - je mediabox eens zo direct mogelijk aansluiten op je hoofdaansluiting. Zie ook de instructie op deze pagina. Zo kun je checken of het wel werkt wanneer je mediabox aangesloten is op je hoofdaansluiting i.p.v. de wandcontactdoos in je (woon)kamer. Werkt On Demand wel als je daar je mediabox aansluit? Dan weet je dat het signaal ergens verstoord raakt richting de plek waar je de mediabox normaliter hebt staan. 

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ahh OK foto zal ik straks proberen te doen.

Tweede wordt lastig, mijn TV is groot en ik kan hem moeilijk naar de meterkast slepen. Coax kabel is ook niet lang genoeg daarvoor. Kunnen jullie ergens zien of dat retour signaal inderdaad het probleem is?

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

image3.jpeg

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

hierbij de foto: grijze kabel in het midden  die naar beneden loopt is waar het binnenkomt bij de versterker. Ik zie geen groene kabel of andere doos. Versterker is destijds door jullie aangesloten

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Deze twee aansluitingen (incl kabels?) dienen te worden vervangen. Die zijn zwaar verouderd en een bron van instraling.

Schermafbeelding 2021-06-21 175301.jpg

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

OK geen probleem, die haal ik er gewoon af, worden nu niet gebruikt

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

OK meest linkse is de aansluiting naar het contact in de kamer. Nogmaals: heeft altijd prima gewerkt. Ik zal die vervangen, maar geloof niet echt dat dit het probleem is. Rechter eraf verandert niks, doet het nog steeds niet.

Ik heb net bij jullie een lange Coax besteld en zal proberen of ik die directe aansluiting kan gaan proberen. Wel een heel gedoe TV verslepen, etc etc.

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb bij jullie een lange nieuwe COAX kabel gekocht en die direct (op linker punt van versterker) in de meterkast aangesloten. On demand werkt nog steeds niet... Ik vermoed echt dat het aan de mediabox ligt. Dat is het enige dat is veranderd, en met de oude box en aansluitingen werkte het wel.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Vanaf de versterker moet een kabel naar de hoofdaansluiting van Ziggo gaan, @Maarten11. De kabel die op de "In"-poort zit, waar gaat die heen? 

Tot nu toe heb je dus een versterker aangesloten en ik zie op de eerste foto ook een metalen splitter. Je zou echt het eerste punt van Ziggo in je woning moeten achterhalen. Die is het belangrijkst. Het kan ook zijn dat die verouderd is, waardoor het niet meer werkt. 

Maarten11
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, maar jullie negeren de logica. Enige wat verandert is is de 'nieuwe' box die jullie stuurden! Daarvoor werkte on demand prima met de vorige box en de huidige bekabeling. Ik krijg ook prima signalen. Ik heb alles getest en gedaan zoals door jullie gevraagd- alles wijst erop dat er gewoon iets mis is met die nieuwe box. Het is dus echt onzin om te beweren dat er plotseling iets is verouderd. Dus gewoon weer een aub wel werkende box sturen, lijkt me. 

In poort kabel gaan naar beneden naar de kelder. Ik zal kijken, mogelijk zit eerste aansluiting ergens in de kelder of zo, maar: nogmaals: dat werkte prima, is niks aan veranderd!

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Het is apparatuur en kan altijd verouderen. Heb je al de mogelijkheid gehad om te kijken in de kelder misschien? Anders kunnen we een monteur sturen. Hier vind je de voorwaarden van de monteur. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic