1
Vraag
2
Reacties
Tulpenbol

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Omzetten tv abonnement van tv start naar tv complete

Ik ben een nieuwe klant en heb onder meer een tv start abonnement genomen. De mediabox XL is een verschrikkelijk groot ding dat enorm veel geluid maakt, aan en uit. Ik moet mijn tv hard zetten, omdat het geluid boven de tv uitkomt. Het maakt niet uit in welke stand, snel, traag of eco. En de mediabox staat vrij, niet in een kastje of zo. Ongelofelijk dat zoiets nog geleverd wordt, wat een teleurstelling.

Verder is de overstap naar Ziggo overigens zeer goed verlopen, met duidelijke communicatie. Complimenten daarvoor Ziggo!

Op zoek naar alternatieven kom ik uit bij een ander duurder abonnement tv complete, waarbij een mediabox Next wordt geleverd. Meerkosten 9 euro per maand voor diensten die ik verder niet gebruik. Helaas lees ik nu pas de vele reviews over de mediabox XL van mensen met ditzelfde probleem, het is dus bekend bij Ziggo. Nu ben ik genoodzaakt het duurdere abonnement te nemen, want ik wil niet zo’n groot herrie ding. Maar ik ben niet bereid om de eventuele extra administratiekosten te betalen, omdat ik gebruik heb gemaakt van de actie. Is omzetting van tv start naar tv complete nog zonder administratiekosten te regelen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Template

Level 16
  • 2652Posts
  • 64Oplossingen
  • 864Likes

Wat je kan proberen, 

De coax kabel uit de MediaboxXL halen deze in de tv stoppen.

De tv naar instellingen gaan,

Instellingen voor kanalen op DVB-C of kabeltv digitaal

474 MHz kiezen, netwerk ID, 4444. Zenders laten zoeken.

Als dit niet werkt, de tv terug zetten fabrieksinstelling, dan de stap vanaf zenders installeren nogmaals proberen.

Dan kan je tv kijken zonder herrie, dan wacht je af tot de MediaboxXL omgeruild kan worden. Let op dan heb je wel tijdelijk minder HD zenders 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76913Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22754Likes

"Ik ben een nieuwe klant en heb onder meer een tv start abonnement genomen. De mediabox XL is een verschrikkelijk groot ding dat enorm veel geluid maakt, aan en uit. Ik moet mijn tv hard zetten, omdat het geluid boven de tv uitkomt. Het maakt niet uit in welke stand, snel, traag of eco. En de mediabox staat vrij, niet in een kastje of zo. Ongelofelijk dat zoiets nog geleverd wordt, wat een teleurstelling."

Een zeer beperkt aantal heeft dit probleem en kan worden omgeruild voor een stille.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Tulpenbol
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is echt , zonder overdrijven, niet te doen 😕 en wilde daarom dan maar via ZiggoGo tv kijken. Helaas werkt (nog) niet, er staan geen producten in mijn Ziggo…Ik hoop op een snelle oplossing.

Template

Level 16
  • 2652Posts
  • 64Oplossingen
  • 864Likes

Wat je kan proberen, 

De coax kabel uit de MediaboxXL halen deze in de tv stoppen.

De tv naar instellingen gaan,

Instellingen voor kanalen op DVB-C of kabeltv digitaal

474 MHz kiezen, netwerk ID, 4444. Zenders laten zoeken.

Als dit niet werkt, de tv terug zetten fabrieksinstelling, dan de stap vanaf zenders installeren nogmaals proberen.

Dan kan je tv kijken zonder herrie, dan wacht je af tot de MediaboxXL omgeruild kan worden. Let op dan heb je wel tijdelijk minder HD zenders 

Tulpenbol
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Top hartelijk dank voor de tip! 

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10087Posts
  • 588Oplossingen
  • 2837Likes

voor de next zal je het abonnement moeten wijzigen naar tv compleet €19,95 administratie kosten horen daar standart bij daar is niks aan te doen ook zit je dan vast aan een jaar contract

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 701Oplossingen
  • 2536Likes

Goedemorgen @Tulpenbol,

Net klant geworden, een nieuw installatiepakket en nu al frustraties. Dat is wel erg jammer en vast ook niet wat je had verwacht.

Overigens wel mooi om je als nieuwe klant direct te mogen verwelkomen op onze Community 🙂

Wat in dit geval een verstandige optie is, dat je een installatiemonteur laat komen. Deze zal ter plekke de installatie voor je regelen, en zo nodig direct een nieuwe box voor je plaatsen.

Via deze pagina kun je met jouw klantnummer/adres én mobiele telefoonnummer zelf een datum + dagdeel inplannen.

Tulpenbol
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie. Installatie is het probleem niet alles werkt naar volle tevredenheid! Alleen ben ik niet blij met het modem. Ik zoek naar een oplossing en die heb ik gevonden in een ander tv abonnement, zie titel van mijn bericht. Omdat ik gebruik heb gemaakt van de actie geen activeringskosten en 6 maanden korting kan omzetting wellicht tot verlies van die voordelen leiden. Zit net 1 dag buiten het herroepingsrecht. Zoals aangegeven kan ik zelf (nog) niets wijzigen in mijn ziggo, omdat er geen producten staan. Ik ga wel bellen met de KC en vragen naar de mogelijkheden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 701Oplossingen
  • 2536Likes

Nu ben je mij even kwijt @Tulpenbol

Zoals ik het nu lees wil je €9,- per maand extra betalen voor de Next box, terwijl je de extra diensten niet gebruikt. De Mediabox XL hoort inmiddels geen lawaai meer te maken sinds de software update. Daarom is het aan te raden de gratis monteur te laten komen, die dit kan controleren en zo nodig de box vervangen voor een nieuw exemplaar. Dan behoud je je bestaande pakket, met een stille box en betaal je ook niet voor diensten die je niet gebruikt.

Ik ben een nieuwe klant en heb onder meer een tv start abonnement genomen. De mediabox XL is een verschrikkelijk groot ding dat enorm veel geluid maakt, aan en uit. Ik moet mijn tv hard zetten, omdat het geluid boven de tv uitkomt. Het maakt niet uit in welke stand, snel, traag of eco. En de mediabox staat vrij, niet in een kastje of zo. Ongelofelijk dat zoiets nog geleverd wordt, wat een teleurstelling.

Verder is de overstap naar Ziggo overigens zeer goed verlopen, met duidelijke communicatie. Complimenten daarvoor Ziggo!

Op zoek naar alternatieven kom ik uit bij een ander duurder abonnement tv complete, waarbij een mediabox Next wordt geleverd. Meerkosten 9 euro per maand voor diensten die ik verder niet gebruik. Helaas lees ik nu pas de vele reviews over de mediabox XL van mensen met ditzelfde probleem, het is dus bekend bij Ziggo. Nu ben ik genoodzaakt het duurdere abonnement te nemen, want ik wil niet zo’n groot herrie ding. Maar ik ben niet bereid om de eventuele extra administratiekosten te betalen, omdat ik gebruik heb gemaakt van de actie. Is omzetting van tv start naar tv complete nog zonder administratiekosten te regelen?

Tulpenbol
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Omzetting is via de telefonische klantenservice geregeld met behoud van de actiekortingen, termijn herroepingsrecht was niet verstreken. Allen bedankt voor het meedenken. 

Template

Level 16
  • 2652Posts
  • 64Oplossingen
  • 864Likes

@Tulpenbol geprobeerd zonder MediaboxXL, zoals ik omschreef? Dan heb je tot de nieuwe box geleverd wordt, Teminste geen herrie. 

Tulpenbol
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker dat heb ik gisteren gelijk gedaan en is een hele goede tijdelijke oplossing super tip!  Doorgaan met een nieuwe mediabox xl is wat mij betreft, na de ervaring van een avondje tv kijken ermee, gewoon geen optie. Vandaar dat ik voor een omzetting van het abonnement heb gekozen. Nogmaals dank voor het meedenken, heel fijn en zeer gewaardeerd!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic