1
Vraag
2
Reacties
eam.koning

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omvormer

Ik wil graag gebruik blijven maken van mijn Denon versterker/tuner. Is het mogelijk om een omvormer te gaan gebruiken om het digitale signaal van de Mediabox Next om te zetten naar een analoog signaal? Ik wil niet de mediabox gebruiken om zenders te zoeken, maar mijn stereo. Is dit mogelijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fscheffers

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Mijn (voorlopige) oplossing is deze: Met een simpel snoertje sluit ik mijn laptop of mijn mobiel op mijn Denon aan (ingang VCR) en ik zoek radio1 of radio4 enz. Prima, geen gedoe, geen kosten. Kwaliteit geluid: ik hoor nauwelijks verschil met de normale ontvangst. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@eam.koning  schreef:

Ik wil niet de mediabox gebruiken om zenders te zoeken, maar mijn stereo. Is dit mogelijk?


 

Nee, dat moet nu via een mediabox

 

Is het mogelijk om een omvormer te gaan gebruiken.

 

Dat is niet nodig mini jack naar tulp volstaat, of de optical gebruiken .

 

 

fscheffers

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dag, ik ben benieuwd of je al bij een oplossing bent. Ook ik heb een Denon tuner/versterker en ik heb nog geen idee wat de beste oplossing is om goed naar de radio te kunnen blijven luisteren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@fscheffers Er zijn veel mogelijkheden om radio te luisteren, via de TV of een Horizon box / Mediabox XL of Next audio of optische audio uitgang aansluiten op je versterker.

 

Ik heb een Humax 5300c alleen op de versterker aangesloten met een optische kabel, maar die heeft geen display, dan is het even wennen welke zenders waar zitten.

 

Ook de digitale radio ontvanger van Ziggo is van huis uit een Humax apparaat, ook een prima geluid met een display en 60 zenders te ontvangen.

eam.koning
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de fm antenne besteld en aangesloten. Dat is volgens mij de enige manier om mijn tuner/versterker te blijven gebruiken. Helaas mis ik nu wel een aantal zenders, dus een optimale oplossing is dit nog niet voor mij. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@eam.koning Welke Denon heb je?

fscheffers

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Mijn (voorlopige) oplossing is deze: Met een simpel snoertje sluit ik mijn laptop of mijn mobiel op mijn Denon aan (ingang VCR) en ik zoek radio1 of radio4 enz. Prima, geen gedoe, geen kosten. Kwaliteit geluid: ik hoor nauwelijks verschil met de normale ontvangst. 

Goedbiertje

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor deze laatste oplossing (van F Scheffers) ga ik in eerste instantie ook, wel in combinatie met de Ziggo-antenne (ik heb nog één week de tijd, dan moet ik over naar de antenne).

Ik stream vanaf mijn smartphone de gewenste radiozender  (voor mij Arrow Classic Rock of Spotify) via bluetooth naar een Logitech ontvanger die ik heb aangesloten TV/LD ingang van mijn Sony receiver.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic