1
Vraag
2
Reacties
Miekes

Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

Omruilen mediabox xl voor mediabox next

Ik heb op de slaapkamer nog een mediabox xl kan die omgeruild worden voor de Next want het werkt niet goed meer

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@anoniemforum  de Samsung SMT-c7140 kon je in Ziggo gebied krijgen als je geen decoder had, ik heb deze in 2014 gekregen toen hadden we de optie de Samsung, een Tablet of 6 maanden korting, maar zonder decoder geen digitale TV, ik moest de Decoder wel, Smartcard is ervan nog actief.

 

En deze heeft wel HDMI en USB voor de Dongel

Bekijk in context

20 Reacties 20
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

afhankelijk van je abonnement kan een moderator dat voor regelen wel kunnen daar administratiekosten aan verbonden zijn,

 

mogelijk is ook de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en of splitter/versterker verouderd kun je daar een foto van maken  

Miekes
Topicstarter
Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

image.jpg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de rechter coaxkabel lijkt schuin te zitten 

zit die er wel helemaal goed in ?

verders is het aop prima

 

het kastje links is dat een versterker of splitter ? zou je daar een foto van kunnen maken

 

kun je het witte kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig aanduwen,

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

Miekes
Topicstarter
Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

image.jpg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ook de versterker is goed,

mag ik vragen welke mediabox je in de woonkamer gebruikt?

indien gewend kan een moderator naast de hoofd mediabox next (mini)

ook een extra mediabox next mini leveren voor een 2de of 3de tv wel kost een 2de en 3de 4 euro per maand,

 

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic 

gezien je mediabox xl niet goed meer werkt zitten er waarschijnlijk geen administratiekosten aan verbonden 

Miekes
Topicstarter
Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

In de woonkamer heb ik de mediabox nex en die werkt prima 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

nu snap ik waarom de mediabox xl niet goed werk

een mediabox next en xl bij het abonnement is niet mogelijk,

 

een moderator kan wel een extra next mini voor je regelen kost 4 euro per maand

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@anoniemforum  en @Miekes 

De Media Box XL en die versterker worden afgeraden omdat die versterker signaal verhoogd, beste was geweest de Media Box XL gewoon beneden laten waar hij waarschijnlijk heeft gestaan en de Next boven. 

 

Deze versterker wordt door Ziggo niet meer verstrekt omdat de signaal waardes verhogen en mocht er al een hoog signaal zijn, gaat alles over zijn nek, heb dit kunstje zelf mee gemaakt met 2 next boxen aan en beneden trok me beeld helemaal weg en boven niks geen beeld.

 

Bij Ziggo wordt deze versterker Coax versterker van Technetix aangeraden, deze moet je wel zelf aanschaffen, dit heb ik gedaan met de nieuwste AOP die geplaatst is door de monteur en alles werkt super. Ik kan nu alles aanzetten zonder storingen.

 

Ik zag ook bij @Miekes een verouderde AOP naast de versterker dit kan dus het storings plaatje zijn.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Dave! 

een mediabox xl en next tegelijk bij een abonnement is niet mogelijk dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat die mediabox niet (goed) werkt,

zoals op de eerste foto te zien is de aop wel een nieuwer modem alleen is de opbouwdoos nog de oude zo te zien,

wel vreemd dat die versterker ook nog niet zo oud lijkt tot 1218MHZ gaat en een Ziggo keurmerk heeft,

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@anoniemforum  dat is wel mogelijk toen de Next Media Box op was kon je de Media Box XL als 2e box krijgen en omdat ze zelfde software hebben kan dit gewoon op elkaar worden afgestemd.

 

Maar ik zie dat de AOP een oude en niet meer van deze tijd voldoet, want er zit alleen nieuw deksel op de kast zelf is oud, kijk maar goed. Hier zal zeker een monteur voor ingepland moeten worden.

 

Nog een punt, de 2 aansluitingen van de Media Box zit waarschijnlijk op de laatste poort niet IN maar 1 er voor en de Next zit op poort 1, dus de Media Box XL krijgt een veel te hoge signaalwaarde. Hij zou het eerst even naast de Next moeten proberen op de versterker.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! "De Media Box XL en die versterker worden afgeraden omdat die versterker signaal verhoogd, beste was geweest de Media Box XL gewoon beneden laten waar hij waarschijnlijk heeft gestaan en de Next boven. "

 

Ik begrijp dit afraden niet, als je in je woning vroeger meer dan 10 meter kabel had liggen, moest er vaak een versterker komen en ik heb er altijd één in gebruik gehad, anders hadden de mediaboxen en de XL helemaal niets gedaan vanwege een te laag signaal in huis.

Met de versterker nooit problemen gehad met de XL.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Bert 

Ik heb zelf deze versterker ook gehad, nog in doos nu, maar de Media Box zat niet op de laatste een na laatste poort, de laatste is IN. Mijn stekker zat op de eerste poort en me TV boven op de 2e poort dat ging altijd goed, nu had ik in dit bericht het vermoeden dat de MBXL op de laatste -dbm poort zit, en dan krijgt ie behoorlijk vermogen, dus TS kan beste de stekker 1 lager of 2 lager zetten kijken of de input dan wel goed gaat. Mijn mening is dat ie nu over de zeur gaat met te hoog signaal. Vandaar, en monteurs hier zeiden ook dat deze niet meer geleverd worden, als ze het goed blijven doen, dan is alles prima, maar hier is een probleem met de MBXL en vandaar mijn reactie. Je moet zoeken met deze versterkers omdat ze -dbm 5 omhoog gaan. Afraden ja niet helemaal maar als je een nieuwere variant kan nemen wordt dit aangeraden. maar alleen als je problemen erkent.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Miekes , sorry voor mijn wat latere reactie in dit topic.
 

Ik heb je gegevens bekeken en volgens onze registratie gebruik je alleen een Next mediabox van ons naast 3 eigen gekochte decoders.

Mag ik er vanuit gaan dat 1 van deze eigen gekochte decoders niet meer optimaal werkt? Bij twijfel, mag je altijd een foto maken van het apparaat dat je bedoeld. Dat praat misschien wat makkelijker. 

Miekes
Topicstarter
Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

image.jpg

Miekes
Topicstarter
Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

Deze heb ik toch van ziggo

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is een eigen gekochte Samsung SMT-C7140

een moderator kan de smartcard van die box omswappen voor een next mini kost 4 euro per maand

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Kunnen we nog iets voor je betekenen, @Miekes

Miekes
Topicstarter
Level 7
  • 179Posts
  • 2Oplossingen
  • 69Likes

Nee ik denk dat het aan de tv licht is al oud, zitten nog oude aansluitingen op zit ook geen hdmi aansluiting op

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Miekes ,

Daar zou het in principe niet aan hoeven te liggen.

Je kan een Humax 5300c(zonder harde schijf om op te nemen) of een humax 5200c( wel geschikt voor opnemen)kopen op marktplaats,  en daar je huidige smartcard indoen. Of een moderator kan je Samsung omruilen voor een extra next(+€5 per maand), en dan hopende dat je een Arris krijgt.De moderator kan daar dan een speciaal scartkabeltje voor meesturen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic