Ik krijg een aanbod van Ziggo om mijn Humax mediabox om te ruilen voor een Next mini. Nu heb ik een mesiabox met een harde schijf die ik vrij veel gebruik voor het opnemen en terugkijken van programma's. Heeft de next dit ook?
Kan ik met de next audio luisteren zonder dat de TV aan moet? (volgens Ziggo is dit een Samsung probleem)
Graag ervaringen hierover.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Next mini slaat opnames op in de cloud tot maximaal 1 jaar. Het heeft dus geen harde schijf.
Radio luisteren met een Next (mini) gaat middels een app en voice control. Via een kanaal nummer kan dat niet. Radio opnemen lukt dan ook niet meer.
Radio luisteren met de mini kan wel maar is wat ingewikkeld omdat er alleen maar een HDMI uitgang op zit. Het is dus niet een Samsung probleem maar een algemeen probleem. Als je dus radio luisteren wil zonder dat de TV aan moet, moet je dus in eerste instantie gebruik maken van een surround set die een HDMI ingang heeft en tevens een HDMI uitgang om het TV door te zetten als je TV wil kijken. Maar dan moet die surround set weer aanstaan als je TV wilt kijken.
Ook is het mogelijk om een “HDMI to HDMI + audio” converter/extractor te gebruiken. Even googelen levert diverse mogelijkheden, prijzen en webwinkels op. Je creeert dan een aparte audio uitgang om door te zetten naar een aparte versterker, soundbar, surround set etc. zonder dat de TV aan hoeft.
Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/ staat wat meer info over radio.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Next mini slaat opnames op in de cloud tot maximaal 1 jaar. Het heeft dus geen harde schijf.
Radio luisteren met een Next (mini) gaat middels een app en voice control. Via een kanaal nummer kan dat niet. Radio opnemen lukt dan ook niet meer.
Radio luisteren met de mini kan wel maar is wat ingewikkeld omdat er alleen maar een HDMI uitgang op zit. Het is dus niet een Samsung probleem maar een algemeen probleem. Als je dus radio luisteren wil zonder dat de TV aan moet, moet je dus in eerste instantie gebruik maken van een surround set die een HDMI ingang heeft en tevens een HDMI uitgang om het TV door te zetten als je TV wil kijken. Maar dan moet die surround set weer aanstaan als je TV wilt kijken.
Ook is het mogelijk om een “HDMI to HDMI + audio” converter/extractor te gebruiken. Even googelen levert diverse mogelijkheden, prijzen en webwinkels op. Je creeert dan een aparte audio uitgang om door te zetten naar een aparte versterker, soundbar, surround set etc. zonder dat de TV aan hoeft.
Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/ staat wat meer info over radio.
Bedankt voor de reactie. Ik heb een oudere Bose installatie die geen HDMI ingang heeft. Is nu aangesloten met een optische kabel en werkt prima. Voor radio moet nu de TV aan of een externe antenne gebruiken (slechter geluid bij interne antenne) In deze communie is uitgebreid aandacht besteed aan het geluidsprobleem i.c.m. een Samsung TV. Audio zonder TV werkt niet. Hoe kan ik goed radio ontvangen met de Next mini?
Met de Next mini is de meest eenvoudige manier om een HDMI converter met audio extractor te gebruiken als de geluidsinstallatie geen HDMI ingang heeft.
Er is ook een radio kabel ontvanger QE317 verkrijgbaar even googlen en diverse websites en winkels komen naar voren. https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/overig/quantis-qe317
Ook kan je bijv in de kringloop kijken naar een kabel DVB-C ontvanger, vergelijkbaar aan je huidige Humax, die kunnen ook prima radio kanalen ontvangen op je kabel aansluiting. En misschien hoef je de Humax 5300 niet terug te sturen, kan je die eventueel als radio ontvanger gebruiken.
@visser. Ik ben bijna tevreden zoals het nu werkt. Beeld en geluid is in orde, alleen voor radio moet de tv aan. Ik weet van de digitale audio ontvanger, maar dit zou met de Humax niet nodig zijn. Ik heb geluid optisch op de Humax de synchronisatie is niet goed als het via de tv loopt. Lijkt niet logisch, maar werkt toch beter. Omdat ik bang ben weer geluidsprobleem te krijgen ga ik niet over op de next mini.
Dank voor de reacties.
Ok, prima keuze.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.