1
Vraag
2
Reacties
MarielleK

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nu al 6 maanden iedere dag tussen 19 en 20 uur meedere keren geen signaal

Sinds minimaal 6 maanden iedere dag tussen 19 en 20 uur melding geen signaal op tv. Voor en na die tijd geen last van. @Ziggo  meerdere keren benaderd maar wil niet helpen. Gefrustreerd! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor de foto en de aanvullende informatie @MarielleK, dit klinkt toch als een onderbreking in het signaal. Op de foto zie ik inderdaad een ouder AOP, daarnaast is de kabel er één met plastic kapje. Deze plastic kapjes beschermen de kabel niet tegen instraling van buitenaf en dit kan dus voor verstoringen gaan zorgen. Ik kan je een vervangende coax-kabel sturen, deze heb ik in een lengte van 1,5, 3 of 5 meter. Ik hoor graag welke lengte je nodig hebt, dan zorg ik ervoor dat die jouw kant opkomt. 

 

Mocht het daarmee niet opgelost zijn dan kunnen we voor het vervangen van de aansluiting een monteur inplannen, deze kan de hoofdaansluiting kosteloos vervangen. Liever vervang ik wel eerst de eerder genoemde kabel, wij kunnen deze kosteloos nasturen maar een monteur zou hiervoor wel kosten moeten berekenen. 

Bekijk in context

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Wonderlijk dat je géén last hebt van verstoringen buiten 19u-20u, aan al die vertakkingen en verouderde aansluitingen te zien! Ik had dan eerder een signaalversterker verwacht, zéker met 4 afzonderlijke signalen.
" If it ain't broke, don't fix it', maar in dit geval..

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen dieper in de systemen kijken en actie ondernemen, dan wel de juiste mensen bereiken.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @MarielleK! Wat een irritant probleem zeg, natuurlijk kijken wij graag mee naar een oplossing! Ik begrijp dat je met mijn collega's niet tot een oplossing bent gekomen. Kijk ik in de contacthistorie dan kan ik hier vreemd genoeg niets over terugvinden, ik weet dus niet wat er allemaal al geprobeerd is. Misschien kan je mij daar meer over vertellen? 

 

Je ziet de melding enkel tussen 19 en 20 uur en ervaart op andere momenten geen problemen? Wat geeft de display van jouw mediabox op die momenten aan? Ik zou je ook willen vragen om een foto te delen van de hoofdaansluiting waarop jouw mediabox verbonden is. Dan kunnen we deze op afstand controleren en hebben we direct een idee van hoe de situatie er bij jou uitziet. 

MarielleK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, Ik zie de melding Geen signaal (zonder foutcodes) inderdaad alleen tussen 19 en 20 uur.  Soms verschijnt "geen signaal" 3x soms 10x binnen dat uur. De melding verschijnt een paar seconden en daarna is het beeld weer terug. De display van de mediabox verandert niet op dat moment.
Ik heb hierover meerdere keren contact gehad met jouw collega's. De internetverbinding was toen ook heel instabiel. Dat is denk ik later door jullie toedoen opgelost, want zonder enige actie van mijn kant (maar ook geen melding van jullie kant) is de verbinding toen stabieler geworden. (hapert nog af en toe, maar niet meer zo veel als indertijd toen ik hierover meldingen maakte.) 

 

WhatsApp Image 2021-11-18 at 10.08.08.jpeg

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Oef, oud AOP en dito coax-aansluiting vanaf daar! Wel bijzonder dat het alleen tussen 19u en 20u speelt. Maar goed, we laten ze maar eens het signaal op afstand uitmeten..

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor de foto en de aanvullende informatie @MarielleK, dit klinkt toch als een onderbreking in het signaal. Op de foto zie ik inderdaad een ouder AOP, daarnaast is de kabel er één met plastic kapje. Deze plastic kapjes beschermen de kabel niet tegen instraling van buitenaf en dit kan dus voor verstoringen gaan zorgen. Ik kan je een vervangende coax-kabel sturen, deze heb ik in een lengte van 1,5, 3 of 5 meter. Ik hoor graag welke lengte je nodig hebt, dan zorg ik ervoor dat die jouw kant opkomt. 

 

Mocht het daarmee niet opgelost zijn dan kunnen we voor het vervangen van de aansluiting een monteur inplannen, deze kan de hoofdaansluiting kosteloos vervangen. Liever vervang ik wel eerst de eerder genoemde kabel, wij kunnen deze kosteloos nasturen maar een monteur zou hiervoor wel kosten moeten berekenen. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dit lijkt me een IEC naar F-connector en daar heb je dan weer één smaak van (1,5m); geen IEC naar IEC. Maar schijn kan bedriegen op de foto (we zien niet wat er boven de plank gebeurt.. 😊).
@MarielleK, waar loopt die coaxkabel naartoe? Toevallig een versterker?

MarielleK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, graag de kortste kabel dan; 1,5 meter. Dankjewel! 

MarielleK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar als het aan de kabel of versterker of weet ik veel wat in mijn meterkast zou liggen, dan zou ik er toch "de hele dag" last van moeten hebben? Ik denk dat het eerder zit in belasting van het netwerk oid tussen 19 en 20 uur. Maar ik zal braaf de kabel vervangen zoals Monica voorstelt en dan terugmelden of het geholpen heeft.  

Voor jou heb ik een foto van boven het plankje toegevoegd. 😉 

 

WhatsApp Image 2021-11-18 at 13.16.28.jpeg

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Wonderlijk dat je géén last hebt van verstoringen buiten 19u-20u, aan al die vertakkingen en verouderde aansluitingen te zien! Ik had dan eerder een signaalversterker verwacht, zéker met 4 afzonderlijke signalen.
" If it ain't broke, don't fix it', maar in dit geval..

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helder, PostNL bezorgt deze kabel van 1.5 meter zo snel mogelijk. Houd ons op de hoogte 🙂

MarielleK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 

Dit is vandaag bezorgd... 

 

MarielleK
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zigg.gif

Vandaag bezorgd.. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die kabel is wel heel erg kort. Duidelijk iets fout gegaan in het bestelproces.

Ik heb het gemeld bij het moderatie-team, zodat men alsnog een kabel gaat sturen.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Haha oeps, daar zien we een verloopstukje! Heb je het verkeerde aangeklikt @Erik P, of hebben ze het verkeerde uit de schappen gepakt? 😥

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @MarielleK We hebben een magazijn vol mooie spullen zoals je ziet. Er is ook een kabel onderweg voor je, die krijg je een dezer dagen toegestuurd, nog heel even geduld. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic