1
Vraag
2
Reageer en help mee
robinhey

Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Nu NPO in SD kwaliteit gaat verdwijnen, waarom niet gewoon standaard HD zenders vrij te ontvangen?

Hey Ziggo, nu NPO in SD kwaliteit gaat verdwijnen, waarom niet gewoon standaard HD zenders vrij te ontvangen? Alle klanten moeten straks toch een HD MPEG4 HEVC geschikte TV of ontvanger gebruiken. Dan kan iedereen gelijk volledig over op alles HD en kunnen jullie begin 2022 alle SD zenders weghalen.

 

Dat is toch wat jullie willen? SD Zenders weghalen en de beschikbare ruimte inzetten voor andere zaken zoals sneller internet en interactieve TV?

 

Ik zou zeggen, PAK DIE KANS!

 

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke zenders zou je dan via kabel tv in hd willen ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Allemaal, mits het door de zender niet zo kan worden aangeleverd. Wel een denkfout compressie staat los van de resolutie. Een SD kanaal via mpeg4 neemt minder ruimte in dan een HD kanaal. Een HD kanaal heeft gemiddeld een bitrate van twee SD kanalen.

robinhey
Topicstarter
Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

@anoniemforumWelke zenders zou ik in HD willen? Alle zenders die nu in het KabelTV pakket die vrij te ontvangen zijn in SD kwaliteit maar in het Standaard pakket in HD beschikbaar zijn. Als ik de website mag geloven zijn het iets minder dan 30 terwijl er momenteel maar 4 HD zenders vrij beschikbaar zijn (NPO123 en Ziggo Sport).

 

Dus welke zenders? Deze:

RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica/DisneyXD, Net5, RTL8, Fox, RTL Z, Ziggo TV, Comedy Central, Spike, Discovery, National Geographic, Eurosport 1, TLC, MTV, Disney Channel, Nickelodeon, één, Canvas, ARD, ZDF, BBC One, BBC Two

 

Dat is op z'n minst 2 DVB-C kanalen. Misschien wel 3,4 of 5. Ziggo is totaal niet transparant over de verdeling van het spectrum op de kabel. Ik heb geen idee hoeveel zenders ze tegenwoordig in een DVB-C mux proppen.

 

@RoWi.Ik maak geen denkfout. Ik heb het dus over de zenders die vrij te ontvangen zijn in SD MPEG2  en tevens met smartcard via HD MPEG4. Als Ziggo ruimte wil besparen moeten ze vooral geen zenders meer dubbel blijven uitzenden. Dit kan gerealiseerd worden door wat ik hierboven heb beschreven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb het niet over dubbel doorgeven. Een Mpeg4 HD kanaal neemt het zoveel ruimte in als twee SD kanalen die met mpeg4 worden gecomprimeerd. Tot nu toe wordt aangegeven dat de commerciële kanalen niet in HD in het Kabel pakket komen. Al vind ik dat gezien de prijs dat wel zou mogen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hier vind je alle zenders die bij Ziggo HD zijn en overzicht welke het zijn 

 

Ziggo Zenderoverzicht 

robinhey
Topicstarter
Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

@Dave! 

In die lijst staat alleen welke zenders in HD beschikbaar zijn. Er staat niet bij dat de meeste HD versies alleen voor TV Standaard gelden en je met KabelTV (het pakket onder boxen/modules/smartcards) 50+ zenders hebt waarvan slechts 4 HD. Dat laatste staat hier:

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

of zie het screenshot in de bijlage.

robinhey
Topicstarter
Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

@RoWi.  schreef:

....Tot nu toe wordt aangegeven dat de commerciële kanalen niet in HD in het Kabel pakket komen....


Ja nou precies, dat bedoel ik dus. Waarom niet? Als het Ziggo om de ruimte gaat, dan zou dat een logische stap zijn. Ik kan talloze andere redenen verzinnen maar het is niet in lijn met de reden die ze noemen waarom de SD versies van NPO123 zouden moeten verdwijnen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@robinhey  dit kan een advertentie foutje zijn, ik heb geen idee want heb zelf TV Max, maar moderator zal dit vast oppakken in dit topic.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vraag mij echt af waar dat NPO 1, 2 en 3 verhaal vandaan komt, die zijn zelfs bij het Kabelpakket in HD.

 

En de rest is pure commercie, mijn TV Start gaat er meteen uit als het KabelTV pakket volledig HD wordt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave!  schreef:

@robinhey  dit kan een advertentie foutje zijn, ik heb geen idee want heb zelf TV Max, maar moderator zal dit vast oppakken in dit topic.


@Dave! Dat is geen fout, voor interactieve TV, Start Compleet en Max geld een andere lijst dan voor het KabelTV pakket waar het over gaat in dit topic.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Okidoki 😊 @RoWi. 

 

Sorry ben van de oudewetse stempel, als je maar beeld hebt en je kan kijken dan vind ik het al goed genoeg 😉 sssttt niet verder vertellen 

robinhey
Topicstarter
Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

@Dave!  schreef:

Okidoki 😊 @RoWi. 

 

Sorry ben van de oudewetse stempel, als je maar beeld hebt en je kan kijken dan vind ik het al goed genoeg 😉 sssttt niet verder vertellen 


Tssss, wat is dat nou voor een houding. Wat doe je dan op dit forum? 😂

 

Maargoed zo denk ik over elektra, gas en water. Zolang elektriciteit uit het stopcontact, gas naar de CV en kookpitten en water naar al mijn kranen gaat, vind ik het goed genoeg. Ik heb een slimme meter puur omdat deze al in mijn huis zat, anders zat er nog gewoon een Ferraris in. En ik ga echt niet de hele dag op zo'n Energieapp loeren om te kijken of ik op jaarbasis 11-honderd cent kan besparen of mijn verwarming lager zetten/koud douchen om gas te besparen (hoewel het gas wel erg duur begint te worden).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic