Caroolvk

Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Nog steeds beeld sneller dan geluid....met de nieuwe mini is dit probleem niet weg.

Uitschakelen van Dolby vind ik geen oplossing. Dat is als n kleuren tv kopen en dan alleen zwart/wit mogen kijken.....waarom werkte het met de mediabox xl prima? Moet ik een sneller modem? Met live kijken is t probleem minder groot, maar met opnames is het droevig. Het geluid loopt steeds minder synchroon, dan valt t 10 sec weg en is t weer even goed. 

32 Reacties 32
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Caroolvk licht gaat inderdaad sneller dan geluid, maar tussen een Mediabox Next Mini en een tv is het wel praktisch als beiden synchroon lopen.

Naast uw TV en Mini zijn er nog meer apparaten verbonden zoals een receiver/versterker of soundbar?

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Dag Wim, ik heb een Sony  HT-RT3 sound systeem omdat het geluid van mijn Philips TV 48pus7600/12 echt beroerd is. Met de oude horizon mediabox geen enkel probleem met het geluid, ook met Doly 5.1 niet.  Twee jaar geleden per vergissing de mini van toen besteld, en dit probleem geconstateerd. De nieuwe verbeterde mini zou dit probleem niet meer hebben, maar helaas. Live uitzendingen gaat nog net, maar opgenomen of teruggekeken uitzendingen lopen na een paar minuten niet meer synchroon. In het menu van het kastje heb ik nu Dolby uitgeschakeld, maar alle instellingen zijn al geprobeerd. Multichannel werkt ook redelijk, zij het tijdelijk ook. Er is geen vertraging ingesteld op de Sony. De TV neemt de instellingen van de soundbar over. Bij streamen vanaf de telefoon van netflix, prime, etc doet het probleem zich niet voor. Ik kan nog proberen om te streamen vanuit mijn ZiggoGo app....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Beste @Caroolvk 

 

De Next Mini heeft een vertraging tussen de 5 en 10 seconde en dat is vervelend iets maar heeft niks met soundbar of andere zaken te maken. komt de Mini wordt aangestuurd via IP van je modem. Er zit geen Coax tussen. Ik heb er zelf 2 en gelukkig bijna nooit last, enkele keer de boven TV maar hersteld zich vaak.

 

Nu heeft de Mini wel de Optie om de vertraging in te stellen als je op de Home Knop drukt en dan naar het Tandwiel op rechts en klik dan op Tabblad Beeld en Geluid > kies dan Audio vertraging Hiermee kan je de seconde instellen en het gelijk zetten.

 

Hoop dat dit een optie is.

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Dag dave, t probleem is dat t beeld sneller is dan t geluid....dat los ik toch niet op door get geluid nog meer te vertragen? Of begrijp ik je verkeerd? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de next mini bestaat nog geen 2 jaar

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je de Audio vertraagd of versneld dan kan je het zo regelen.

Je kan ook even de Homeknop indrukken, daarna tandwiel op rechts en ga naar Tabblad Systeem

vervolgens druk je op Fabrieksherstel, dan wordt alles ververst, opnames blijven bewaard alleen Apps opnieuw inloggen.

 

Misschien lost dit je probleem ook op.

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ik had m geprobeerd feb 2022

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Dag Dave het lijkt erop dat dit inderdaad een flinke verbetering is. Dat was zo bij de installatie afgelopen zaterdag ook het geval, maar daarna ging het geluid toch weer achterlopen. Ik hou het in de gaten nog, ook bij opnamen in de cloud en bij streaming vanaf de telefoon. 

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Helaas, na teurgzetten van de fabrieksinstellingen was het ongeveer 7 minuten goed, daarna begon het geluid weer achter te lopen.....Ook op de TV vertraging van nul ingesteld, dolby uitgeschakeld, alle meegeleverd kabels gebruikt, ik heb geen idee meer wat de oplossing zou kunnen zijn... 👨‍🔧

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1320Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

@Caroolvk met een vertraging geluid krijgen is niet tof en lastig dat dit met de hulp van @Wim C. @Dave! je dichterbij de oplossing komt. 
Speelt het geluid direct op de TV wel goed, dus zonder soundbar? Ondanks dat het geluid daarvan niet naar wens is. 
In je uitleg mis ik dit: hoe heb je de soundbar verbonden naar de TV? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Caroolvk om even bij het begin te beginnen:

Hoe was uw Mediabox XL op uw Sony  HT-RT3 en de TV aangesloten?

Hoe is nu uw Mediabox Next Mini op uw Sony  HT-RT3 en de TV aangesloten?

Hoe maakt uw Mediabox Next Mini verbinding met het modem; draadloos of via een netwerkkabel?

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Jos, dat heb getest. Dan loopt t geluid synchroon. Nu komt t vreemde, bij sommige programma's en zenders gaat t goed! Met de Sony installatie. Bij opnamen, streamen,Netflix en Video Prime kanaal is het goed te doen. Bij npo, en andere life uitzendingen gaat t fout. Zou het een bitrate probleem kunnen zijn? 

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Dag Wim  beide boxen zijn altijd met een hdmi kabel met arc functie aangesloten. De box xl had een intern modem begrijp ik. Nu komt t beeldsignaal via de kabel of via het ziggo modem. De nieuwe box moet zowel via een ethernet aansluiting als via de coax kabel worden aangesloten. 

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Via hdmi met arc functie

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Wim C. ! Kan je @Caroolvk nog verder op weg helpen misschien? 

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Dag Carlien.....het wordt steeds vreemder....t is niet op alle zenders en ook niet altijd. Op npo1 bijv is t vaak mis, maar dan soms loopt ie daar gelijk om vervolgens weer ongelijk te gaan lopen. Na ninuut of 5 loopt ie dan weer even gelijk etc etc. Op Netflix loopt t bijna altijd goed, op Amazon prime ook. Bbc first varieert.....

N!co

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zo'n Sony set had ik ook op een Sony TV, dat liep ook voor geen meter. Zeker niet via HDMI ARC. Uiteindelijk maar analoog op de TV aangesloten en dan nog moet je alle opties op de audio set uitzetten om het acceptabel synchroon te krijgen.

Caroolvk
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Met de mediabox horizon liep alles persynchroon hroon....

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Wat jammer dat je hier steeds tegenaan blijft lopen @Caroolvk 

Het probleem herken ik zelf niet met de Next Mini. Wellicht heeft @Dave! toch nog wat extra input?

Uitgelicht topic