1
Vraag
2
Reacties
Albert74

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe woning, meerdere tv's aansluiten

Einde juni verhuis ik naar een nieuwe woning en hebben daar een 'tv kamer' en een woonkamer. In beide kamers komt een TV. Nu wil ik het liefste TV kijken zonder kastjes aan de muur en met de originele afstand bediening kunnen kijken. 

 

Aan de andere kant van beide muren heb ik een coax en een utp aansluiting, mijn idee was om door de muur de tv kabels te trekken en aan te sluiten op coax en of utp en daar de media box uit het zicht te laten.

 

Nu de vraag: hoe dit aan te sluiten met ziggo? moet ik dan vanaf de meterkast de coax met een splitter doorverbinden naar beide locaties, daar op n media box aansluiten en dan op de tv?

 

Of kan ik in de meterkast ook de media box aansluiten en vandaar splitten naar beide locaties?

 

UTP gaat een netwerk worden met een switch.

 

Ik heb ook begrepen dat op een Samsung TV men kan kijken via een app en dan geen mediabox / coax nodig is. klopt dit? iemand hier ervaring mee?

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb  schreef:

@Bert Wil je de Horizon op het netwerk aansluiten ?


Neeeeeeeeeeeeeee, wat een misser, 😅 vergeten die verbinding weg te halen.

Dan krijgt @Albert74 de grootst mogelijke problemen met internet en de Mediabox XL.

 

1111.png

 

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Naar iedere TV of mediabox moet een coax kabel, maar die kun je ook aan het einde van een langere kabel splitten.

 

Zie ook de materialen tegen kostprijs, meerdere langere kabels of splitters vereisen wel een coax versterker.

 

TV kijken zonder kastje kan ook met een CI+ module: Alles over CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

 

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt?

Hier moet een dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt zijn.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Albert74  schreef:

 

Ik heb ook begrepen dat op een Samsung TV men kan kijken via een app en dan geen mediabox / coax nodig is. klopt dit? iemand hier ervaring mee?


 

Op een samsung gaat dat nou net niet.

 

Op een media box kun je maar 1 tv aansluiten.

Kijk eens naar de mogelijkheden van een ci+ module.

 

 

 

Albert74
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik zal vandaag even een foto maken van de meterkast en toevoegen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat het merk Samsung betreft, dan moet je naar de groene provider.

Technisch met een HDMI splitter zou het idee van de mediabox in de meterkast kunnen werken, verre van aan te bevelen.

 

Naar beide televisie's een coax kabel en per TV een ci module en smartcard huren is de enige optie die aan de wens voldoet, neem je enkel kabelTV af of is dat aanbod genoeg is een CI module en smartcard niet eens nodig.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als het alleen voor puur live tv kijken is zou je ook nog een chromecast met de ziggo app kunnen overwegen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

als het alleen voor puur live tv kijken is zou je ook nog een chromecast met de ziggo app kunnen overwegen


Dat voldoet niet aan de wens geen extra apparaten en de afstandsbediening van de TV gebruiken.

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@RoWi. je schreef..

Technisch met een HDMI splitter zou het idee van de mediabox in de meterkast kunnen werken, verre van aan te bevelen. 

Uhhhmm.. Hoe wil je van zender wisselen.. Moet je dan niet steeds met je afstandsbediening naar de meterkast lopen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@emiliovisser  schreef:

@RoWi. je schreef..

Technisch met een HDMI splitter zou het idee van de mediabox in de meterkast kunnen werken, verre van aan te bevelen. 

Uhhhmm.. Hoe wil je van zender wisselen.. Moet je dan niet steeds met je afstandsbediening naar de meterkast lopen?


Technisch en practisch zijn verschillende zaken, de Next werkt met bluetooth de rijkweidte daarvan is al te laag. Een IR extender is ook mogelijk maar onhandig. De Next is aan te sturen via de Ziggo Go app, dat is dan een optie. Echter beide TV's kunnen enkel naar hetzelfde kanaal kijken. Daarom de opmerking verre van aan tebevelen. Dan is er nog de lengte HDMI kent daarin ook beperkingen, dus zijn daar draadloze HDMI kastjes bij nodig.

 

Gezien de wensen blijft kijken via DVB-C op de TV zelf over. Of de topic starter moet overgaan naar tv's van Philips of Sony waarop Android  TV draait.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Albert74 en een warm welkom op de Communtiy,

Zoals je merkt wordt er op dit forum al flink met je meegedacht. Er zijn al meerdere suggesties gegeven om op meerdere kamers gebruik te maken van interactieve tv. De optie die @RoWi geeft is nog een goeie om een naar te kijken. Met de Ziggo Go TV app kun je op een Android TV (box), Amazon Firestick TV of Apple TV gebruik maken van live tv, replay tv. Het voordeel van deze oplossing is dat je op alle apparaten naar andere programma's kunt kijken. Met een HDMI splitter verdubbel je alleen het beeld en ben je genoodzaakt op de apparaten die hierop aangesloten zijn ook hetzelfde programma te kijken.

Albert74
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt allemaal voor de hulp. ik heb een tekening gemaakt van de situatie.... ik heb alleen twijfels of de coax versterker voor of na de splitter moet worden gemonteerd.

 

Screenshot 2021-04-29 at 18.44.57.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zou het op deze wijze uitvoeren:

 

1111.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zoals hierboven met deze versterker tegen kostprijs: Coax signaalversterker | Ziggo

 

Voor meer aansluitmateriaal tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bert Wil je de Horizon op het netwerk aansluiten ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb  schreef:

@Bert Wil je de Horizon op het netwerk aansluiten ?


Neeeeeeeeeeeeeee, wat een misser, 😅 vergeten die verbinding weg te halen.

Dan krijgt @Albert74 de grootst mogelijke problemen met internet en de Mediabox XL.

 

1111.png

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic