gerda711

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nieuwe tv werkt niet met mediabox

Wij hebben voor de slaapkamer een nieuwe tv gekocht. Een goedkope (OK ODL 32850HC-TB) want we kijken 1 uurtje per avond. Er staat een mediabox met een upc logo. geinstalleerd en niks aan de hand. In de volgende avonden geen contact met de tv. Je ziet als je op ok drukt de blauwe balk onderin met de zendernaam enz, maar geen beeld en geluid,ik kan zelfs via menu naar ziggo on demand, niet dat dat dan werkt als je op ok klikt . Zet ik de mediabox uit en weer aan via het knopje erachter en weer aanzet na een paar minuten dan doet alles het weer. De volgende avond weer hetzelfde probleem. Eerst resetten werkt niet, dus tv aan, mediabox aan, mediabox uitzetten via knopje erachter , wachten aanzetten en je hebt beeld en geluid. Heel vervelend. Maandag gebeld met Ziggo, de mediabox weer terug naar fabrieksinstellingen en alles goed. Uitgezet en weer aan en alles doet het. "s avonds weer opnieuw resetten om tv te kijken. Woensdag gebeld, weer fabrieksinstellingen en er wordt een nieuw kastje gestuurd. Dezelfde want ik wilde niet voor Next kiezen, want daar weet ik niets van en moest mijn mediabox beneden ook vervangen worden voor een Next en met mijn huidige abonnement mag ik niet meer opnemen en degene die hier staat kan wel opnemen. Vandaag gekeken naar Next en dat was toch geen optie want ik heb geen ethetnetkabel boven. Vandaag (vrijdag)het nieuwe kastje ontvangen en geinstalleerd en je raad het al. Alles werkt, maar een paar uur later moet ik het kastje resetten. Volgens Ziggo website ondersteunt Ziggo niet de CI+ module bij deze tv. Er is een CI sleuf, maar waarschijnlijk werkt die ook niet. Wat moet ik doen? Ik heb 3 verschillende HDMI kabels gebruikt inclusief de originele ziggo HDMI, HDMI kabel in  contact 2 gedaan, alle nieuwe kabels gebruikt van het nieuwe kastje. Ik denk dat de fout zit in de tv, maar ik kan niet vinden wat. Ik heb bijna alle opties gehad op de tv en ik zie niet wat ik nog meer kan veranderen. Ik heb ook even de coax kabel rechtstreeks aangesloten gehad op de tv, werkte ook niet. Mijn ideeen zijn weg wat ik nog kan doen. Behalve het kastje waar ik 5 euro per maand voor betaal wegdoen en een chromecast aansluiten en via dat tv  kijken. Alvast bedankt voor het meedenken en hopelijk komt er een oplossing. De Ziggo helpdesk heeft trouwens nooit gevraagd welk merk en typenr tv ik had. Ik heb ook de lage energieverbruik van de mediabox veranderd naar hoog energieverbruik, wat ook niet werkte.

45 Reacties 45
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Er is iets met het signaal naar boven. Een extra versterker boven heeft geen zin als daar het signaal al slecht is. Te veel versterking kan het signaal ook verstoren. Versterkers zet je aan het begin van een keten niet op het eind. Met de kabel naar boven kan iets zijn of de versterker beneden functioneert niet goed. Het kan ook zijn dat het signaal op de AOP al slecht is, genoeg voor beneden, te zwak voor boven.

 

Je zal iemand met deskundigheid in je directe omgeving moeten zoeken of een monteur die je thuis kan helpen zoeken naar de oorzaak. Hier in de community schiet het niet op.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @gerda711

 

Ik ben bang dat @Karel. gelijk heeft. Het wordt wel lastig om dit van afstand op te lossen. 

De voorwaarden voor een monteur van ons vind je hier. Zodra je hiermee akkoord bent, plan ik de monteur voor je in. 

gerda711
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Karel, Mijn moeder had een versterker in huis en ik heb die gewoon er even in gedaan om te kijken of het zou helpen. Niet geschoten is altijd mis. Zoals ik geschreven had heb ik in de meterkast al een versterker omdat het signaal ook naar boven moet. Als  ik zin heb zal ik morgen de oude tv even aansluiten op de mediabox en kijken of dan wel alles werkt. wat ik verwacht. Ik heb nog niemand iets zien schrijven dat het ook aan de tv kan liggen. Ik zag ook pas later dat er Ziggo gecertificeerde tv's te koop zijn.Wat ook raar is, want als ik overstap naar bv kpn, heeft die dan ook gecertificeerde tv's? Bedankt voor het meedenken i.i.g.

gerda711
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Jiri, Ik vind het nogal wat dat ik minimaal 40 euro moet gaan betalen voor een half uur omdat ik een nieuwe (goedkope) tv heb gekocht. Ik heb al door dit forum 10 euro uitgegeven voor een coaxkabel bij ziggo terwijl ik wist dat het daar niet aan lag, wat ik meerdere keren heb aangegeven. Ik heb ook over de telefoon bij ziggo aangegeven dat het niet aan het kastje lag, maar ik krijg hetzelfde kastje opgestuurd. Er is niets veranderd boven, behalve een andere tv. De kabels zijn niet aangeraakt en toch werkt het niet. Nou ja, het werkt als ik het upc kastje even reset. Je kan beter de vraag beantwoorden of als ik voor een next kastje kies of ik daar dan een ethernetkabel in moet stoppen. Ik heb boven geen ethernetaansluiting en daarnaast moeten we het gat groter maken om beneden voor de ethernetkabel ruimte te maken voor dat next kastje. want ik had begrepen van de telefoniste dat er beneden dan ook een next kastje moest komen. Ik heb de wifi versterkers van Ziggo. Als we zoveel moeite moeten doen om het te laten werken, kan ik net zo goed overstappen naar een ander, want dat is wat ons tegen houdt. Dan moeten we waarschijnlijk weer het "hele huis" verbouwen om de kabels goed te leiden langs de plinten. Dat is gewoon irritant. De modems zijn ook veranderd in de afgelopen jaren en dan moesten we de draden weer veranderen vanaf de meterkast en dat was al frusterend genoeg. Het probleem is ook dat niet iedereen die reageert het hele verhaal leest.  Ik snap dat niet alles staat in het originele verhaal, maar ik heb gereageerd op wat niet duidelijk was. Ik zal morgen of zondag de oude tv weer even aansluiten en dan verwacht ik geen probleem. Want dat is mijn echte vraag: Is deze tv gewoon niet geschikt voor het upc kastje? We zijn tevreden over Ziggo, maar jaren geleden kreeg je een deskundige aan de telefoon i.p.v.  een meisje die duidelijk een pagina opleest van haar computer wat ik zelf ook kan vinden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deels op basis van het eerste bericht dacht ik meteen al aan de TV zelf. Ik dacht dit zelfs te hebben genoemd. Dat weet ik niet zeker meer.

Als deze TV de ongecodeerde tv kanalen kan vinden zou er geen kastje nodig zijn, afhankelijk van welke kanalen u wil zien.

 

De kabel die is gekocht had door Ziggo kosteloos kunnen worden toegezonden, het is wat dat betreft jammer dat dit topic niet eerder onder de aandacht is gebracht van een moderator.

KPN gebruikt geen certificatie, mischien alleen voor Digitenne kijken via de ether.

De Ziggo certificatie is wezenlijk alleen voor het gebruik van een Smartcard en CI+ Module samen met de ingebouwde televisie tuner. Voor een extern aangesloten apparaat gaat dat niet op. Normaal gesproken is dat een kwestie van aansluiten en kijken, hoewel er soms wel HDMI gerelateerde problemen kunnen voorkomen.

 

Ik zou even terug moeten lezen wat wel en niet werkt, het lijkt op een gecombineerd probleem. Als de oude TV wel goed werkt dan is het redelijk duidelijk dat deze tv het probleem was.

 

Ik verwacht zelfs met de Next of de Next Mini  problemen omdat dit geen fullHD tv is. Voor de Mini is een goede wifi verbinding genoeg of een netwerk kabel. Voor de Next zijn beide noodzakelijk, dus coax en een internet verbinding dat mag via Wifi of via een netwerkkabel.

 

Bij alle overige providers is een netwerk kabel genoeg. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Een Ziggo certificering “garandeert” dat zo’n TV goed samenwerkt met een CI+ module en Ziggo smartcard en dat je Ziggo of UPC kan kiezen als provider bij het kanalen zoeken. Een niet gecertificeerde TV kan ook prima werken op een Ziggo aansluiting.

 

KPN hoeft geen TV’s te certificeren omdat de KPN mediaboxen levert die via ethernet/wifi het signaal verkrijgen en dit via HDMI aan de TV doorgeven. KPN bied geen signaal via COAX en decodering met CI+.

 

Je TV moet prima overweg kunnen met HD video aangeboden via de HDMI aansluiting.

 

Volgens de gebruikershandleiding van de TV moet het mogelijk zijn om DVB-C Kabel kanalen te kunnen zoeken en ontvangen direct aangesloten op de COAX.

Zie op blz 137 onderaan:

https://www.gebruikershandleiding.com/OK-ODL-32850HC-TB/preview-handleiding-1002832.html?page=0137

 

Uit eerdere antwoorden begrijp ik dat als je de TV direct op de COAX boven aansluit en kanalen zoekt, de TV niets vind. Dan klopt er iets niet. Heb je het al eens geprobeerd met de nieuwe TV beneden of direct op de AOP aangesloten.

 

Freq: 47400 of 474000 of 474
Netwerk ID: 04444 of 4444 alleen vrije kanalen

of Netwerk ID: 05555 of 5555 met vrije en gecodeerde kanalen
Modulatie: 64- QAM
Symbool snelheid 6875

 

 

Uitgelicht topic