1
Vraag
2
Reacties
mariner15

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe media box

Hallo,

 

Wie weet wanneer de nieuwe media box beschikbaar komt die achter op de TV te plaatsen is?

De CI+ module wil ik zo snel als mogelijk vervangen. Ik mis de video ervaring op mijn tweede TV.

Een extra media box next  gaat niet passen door de bekabeling die nu bij de tweede TV ligt. 

 

Ziggo komt met nieuwe versie van Mediabox Next-settopbox - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

 

Marcel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zoals Tweakers schrijft: het is nog in de testfase en er is nog niets bekend gemaakt over wanneer de nieuwe box beschikbaar komt voor klanten.

Ik vrees dat je het daarmee zult moeten doen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zoals Tweakers schrijft: het is nog in de testfase en er is nog niets bekend gemaakt over wanneer de nieuwe box beschikbaar komt voor klanten.

Ik vrees dat je het daarmee zult moeten doen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@mariner15 meestal neemt een testperiode behoorlijk wat tijd in beslag omdat alle oneffenheden moeten zijn weggepoetst voordat -welk apparaat dan ook- wordt uitgerold.

Als je de video-ervaring op je tweede TV mist dan zijn er ook wel oplossingen die via wifi of (beter) met een netwerkkabel werken. Maar dat heb je vast al uitgezocht.

mariner15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt, alleen terugkijken werkt niet en de andere functies onder de rode knop ook niet. Ik heb internet naar de TV en kan alleen de apps van de TV gebruiken, zoals netflix. Omdat ik al internet heb liggen (weggewerkt in de muur) zal de nieuwe Media box hier goed op kunnen aansluiten. Vandaar dat ik zoekende ben.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je zou ook een Android tv of Apple tv met de ziggo go tv app als alternatieve kunnen gebruiken

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@mariner15 en @anoniemforum er is een tijd geweest dat een tweede Mediabox Next niet  besteld kon worden. Toen heb ik een Chromecast gebruikt, maar met een telefoon en wifi vond ik geen briljante oplossing. Ik heb toen gekozen voor AppleTV en bedraad op m'n tweede TV aangesloten en dat werkt perfect.

mariner15
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal mee eens dat Apple TV goed werkt, deze gebruik ik met mijn beamer en daar heb ik de Ziggo-go app op staan. Dat werkt zeker goed. 

Ik wil graag op mijn tweede TV,  welke in de keuken staat,  op dezelfde manier mee werken als mijn woonkamer TV waar de Media Box Next staat.  

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

".... omdat alle oneffenheden moeten zijn weggepoetst voordat -welk apparaat dan ook- wordt uitgerold".

Werkte het maar zo...

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Willem-A1 dat wegpoetsen van issues zal nooit 100% lukken. Zelfs na een uitvoerige testperiode komen er altijd nog ongemakken aan het licht. Dat heet voortschrijdend inzicht.

Juist omdat dat testen een lange tijd in beslag zal nemen en @mariner15 zo snel mogelijk af wil van zijn CI+module, er zijn wel andere oplossingen. Zo kun je bijvoorbeeld AppleTV ook achter je TV monteren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

@Willem-A1 dat wegpoetsen van issues zal nooit 100% lukken. Zelfs na een uitvoerige testperiode komen er altijd nog ongemakken aan het licht. Dat heet voortschrijdend inzicht.

Juist omdat dat testen een lange tijd in beslag zal nemen en @mariner15 zo snel mogelijk af wil van zijn CI+module, er zijn wel andere oplossingen. Zo kun je bijvoorbeeld AppleTV ook achter je TV monteren.


Dat aparaat is al ruime tijd in Polen in gebruik, daar zouden de meeste kinderziektes nu wel uit moeten zijn. Voor Nederland zou er niet zo'n heel lange test periode nodig hoeven te zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nou @RoWi. 

Ook al heeft een apparaat in Polen gewerkt betekent dat nog niet dat het ook hier alles van een leien dakje gaat. Kijk eens even rond op het forum en zie welke uitvoerig geteste app’s en apparaten nog behoorlijk wat issues hebben. En dan laat ik de Mediabox XL voor het gemak maar even buiten beschouwing.

SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Wim C. 

inderdaad klopt helemaal wat je zegt, ben het helemaal met je eens, breek mij de bek niet open over de mediabox XL heb die zelf ook gehad wat een ellende en gezeik heb ik er mee gehad, en inderdaad net wat je zegt er is nog zo zo veel, wat een test periode doorlopen heeft en uitgebracht is, waar nog zo veel problemen mee zijn ondanks dat er software en firmware updates uitgebracht zijn, en net wat je zegt, het wil niet zeggen dat als de test resultaten van de nieuwe mediabox next goed zijn verlopen in polen wil dat niet zeggen dat het in nederland ook goed zal gaan dat is nog maar de vraag dat is gewoon afwachten hoe de nieuwe mediabox next het hier gaat doen in nederland 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat uitvoerig valt te betwijfelen, enkele producten en of apps zijn gewoonweg te snel uitgerold om markt technische redenen.

 

Als exact dezelfde app of apparaat het hier niet goed doet ligt dat meer aan achterliggende zaken dan aan de app of het product zelf.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@SBK de Mediabox XL heb ik met opzet niet genoemd omdat de issues met deze box denk ik niet meer zoveel te maken hebben met een te korte testperiode, maar veel meer met de ouderdom van deze box. Ik ben mijn abonnement bij Ziggo begonnen met een Horizon en daar was ik al snel klaar mee.

@RoWi. een apparaat dat wordt uitgerold heeft meestal drie kanten: de aansluitingen bij de abonnee, het apparaat zelf en de verbinding met Ziggo. Als het bij de abonnee thuis een zooitje is dan kan het een prima apparaat zijn, maar zal beroerd werken en dat geldt natuurlijk ook met de verbinding met Ziggo. Je kunt wel van alles testen, maar onderaan de streep zullen door allerlei omstandigheden tóch nog kinderziektes overblijven. Maar jij loopt al een tijdje mee en zul je inmiddels wel weten hoe het werkt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is het dus hoe is de test groep samengesteld dat moet zo breed mogelijk van mensen zonder enig technish vernuft tot alles wat daarboven komt.

 

De mediaXL is op zich niet eens veel mis mee, de problemen die voorkwamen waren of verkeerd gebruik, of verkeerde aansluitpunten.

SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

ik loop zeker al een tijdje mee ja, ben van 1974, heb alles op zien komen op het gebied van radio tv internet en mobieltjes, heb nog mee gemaakt dat je kon bellen in een telefoon cel toen waren er nog geen mobieltjes, computers en internet, heb zelfs de eerste kleuren tv nog mee gemaakt, ben op gegroeid met de commodore 64, in 1994 had ik mijn eerste pc met een inbel modem om op internet te kunnen komen, in 2002 heb ik mij aangemeld  voor kabel internet bij @home wat nu tegenwoordig de naam ziggo draagd, maar goed even terug naar het onderwerp waar we het over hebben,

@Wim C.  @RoWi.  

het klopt inderdaad, wat jullie allebei zeggen, maar net als wim c zegt apparaten kunnen net zo goed getest zijn je kunt nog zo veel testen doen maar als het apparaat niet goed presteerd de kabels niet goed zijn, de verbinding met ziggo niet goed is, en de hoofdaansluiting niet goed meer is door dat hij te oud is en je daar door geen goeie verbinding hebt met het modem en zo dus ook geen goeie verbinding kunt krijgen met ziggo dan schiet je er nog niet veel mee op 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. schreef: “Dat is het dus hoe is de test groep samengesteld dat moet zo breed mogelijk van mensen zonder enig technish vernuft tot alles wat daarboven komt.”

Inderdaad: als alleen techneuten in een testteam hebt zitten dan schiet het geen reet op. De logica van techneuten zit nou eenmaal anders in elkaar dan de logica van gebruikers.  Juist daarom zitten ook de huis-tuin-en-keuken-gebruikers in zo’n testteam.

@SBK ikzelf kom nog uit de tijd van AppleTalk en het 110 of 300 b/s modem. 🤓

Ben ik dan een Expert?

Nee, zeker niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic