Vraag
Reacties
Oplossing
Verwijderd account
Niet van toepassing

Nieuwe afstandsbediening aanvragen

Hallo Ziggo forum,

Zouden jullie een nieuwe afstandsbediening voor de Arris next tv decoder kunnen sturen?

Alvast bedankt!

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
87 Reacties 87
MR_CHIP
Level 19

mijn vermoeden is dat ziggo nog bezig is met sommige netwerk upgrades

 

vanochtend zelf opeens deze meldingen

 

 

robinjoo19_0-1657731476983.png

 

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Dat zou kunnen inderdaad.

Misschien helpt het om het modem tijdelijk in bridge te zetten zodat de bootfile misschien geupdate word?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

bridge mode heeft geen invloed op een eventuele wisseling van de bootfile(tbv benodigde service flows voor telefonie) vanuit het cmts dat moet echt aan de kant van ziggo aangepast/gepusht worden 

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Ok, Duidelijk!

Misschien kan een moderator nog even kijken, en anders, de monteur komt en die kan het vast ook wel regelen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij bridge mode vindt wel een wijziging aan de boot file plaats (eRouter wordt uitgeschakeld) maar de service flows voor de eMTA moeten inderdaad vanuit de backend worden toegevoegd.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Ok.Ik denk dat de kans wel groot is dat het dan daar aan ligt.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

laat de monteur het aop en de gehele aansluiting checken. als telefonie daarna niet werkt kan hij daarvoor een ticket aanmaken. deze word in india opgepakt en daarna moet t weer werken (in de meeste gevallen)

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Prima!

Maar echt in India??

0 Kudos
Gio2903
Level 17

sommige tickets gaan via daar, merk jij gelukkig niks van hoor 😉

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Hoi,

Helaas kon de monteur niks doen.Gisteren had de technische dienst dat ook gezegd en dat zei het zouden oplossen, maar toen belden ze opnieuw met de mededeling dat het in de systemen toch niet lukte en dat de monteur toch moest komen.

Er is gisteren door iemand van de chat wel een verzoek voor het opnieuw pushen van de bootfile aangemaakt, dus hopelijk helpt dat.

Ik laat het nog weten!

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Hoi @tobiastheebe @MR_CHIP @Gio2903 @Sander ,

Helaas hielp een nieuwe bootfile ook niet.

Er is nu een verzoek ingediend om de technicolor opnieuw te activeren(de ubee als compal doen werkelijk niks qua telefoon) en daarna word er een reprovisioning gedaan(beter bekend als repro), ik ben benieuwd.

Als iemand nog een gouden tip heeft wat ik of ziggo kan doen graag!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Simpelweg een reprovisioning uitvoeren is niet voldoende, de 128 kbps service flows t.b.v. telefonie moeten aan de boot file worden toegevoegd.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Hoi @tobiastheebe ,

Ik denk dat een repro ook niet echt veel meer doet dan een reset.Het is simpelweg het opnieuw inladen van gegevens.

Maar als de bootfile al vernieuwd is, zal dat toch wel de 128kbps service flows toegevoegd zijn?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Op verschillende modems worden in verschillende mate gegevens getoond m.b.t. de eMTA c.q. telefonie.

 

Op het SmartWifi modem wordt alleen ingeschakeld/uitgeschakeld getoond, maar kan wel gecontroleerd worden of de service flows zijn toegevoegd vanuit de boot file. Meer uitgebreide gegevens worden niet in de webinterface getoond en zijn alleen via een omweg op te halen.

 

Op andere modems, zoals de TC7200 en UBC1318ZG, kunnen (helaas) niet de service flows gecontroleerd worden maar worden wel meer uitgebreide gegevens over de status van de eMTA (DHCP, security, TFTP, registration) en beide lijnen (hook status) getoond in de webinterface.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Hoi @tobiastheebe ,

Beide lijnen stonden op non-active.Er komen gewoon geen enkele telefoongegevens het modem binnen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dan speelt vrijwel zeker nog steeds het probleem van de ontbrekende service flows.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Oke, Zou een moderator daar dan naar kunnen kijken?

Zowel de klantenservice als technische dienst geven namelijk aan dat de bootfile goed is...

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is nu een verzoek ingediend om de technicolor opnieuw te activeren(de ubee als compal doen werkelijk niks qua telefoon) en daarna word er een reprovisioning gedaan(beter bekend als repro), ik ben benieuwd.

Het lijkt mij verstandig om bovenstaande even af te wachten.

Verwijderd account
Niet van toepassing
Topicstarter

Ok, doe ik!

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Verwijderd account,

Wat een narigheid! Zo te lezen was er echt een administratief probleem.

Inmiddels staat het Technicolor modem gelukkig alsnog actief. Merk je al een positief verschil?

0 Kudos