Hallo Ziggo forum,
Zouden jullie een nieuwe afstandsbediening voor de Arris next tv decoder kunnen sturen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Reactie verwijderd
Hoi @Ronihd @MR_CHIP @Anne H @anoniemforum ,
De technicolor TC7200 is geactiveerd en de telefoon werkt weer!
Wat mij betreft mag die wel blijven staan en hoeft hij niet omgeruild te worden voor een nieuwe connectbox.
@Verwijderd account Ik heb je vorige bericht van vanochtend gemist omdat ik op zoek was naar een collega die dit zou kunnen regelen maar die heb je gelukkig al gevonden 😇 Wat fijn dat dit toch nog gelukt is!
Beste @Ronihd @robinjoo19 @Anne H @anoniemforum @tobiastheebe ,
Mijn moeder heeft alsnog een Compal Connectbox gekregen(niet om gevraagd), maar die werkte niet.Alleen het CM-MAC was geactiveerd, en niet het MTA MAC, waardoor de telefoon niet werkte.
ZIe hier:
Nu is er weer een heractivatie ingepland voor de TC7200, maar het is gewoon heel onhandig om steeds het nieuwe modem aan te sluiten, en vervolgens weer de tc7200 her te activeren en een reset op afstand te doen.Daarnaast geeft de compal problemen met de telefoon(vermoedelijk Arris CMTS probleem), en de TC7200 doet het probleemloos, zou dus fijn zijn die te houden zonder dat hij steeds geswapt word.
Een ander type modem vind ik ook prima hoor, maakt niet uit of dat dan een connectbox giga, gewone connectbox maar dan van arris, ubee1318, of hitron is.
Er komt een monteur, maar dat is weer een wifimonteur die alles aansluit, maar dat is het probleem niet.
je kan toch gewoon in de mijn ziggo app zowel mta als cm mac invullen ?
Geprobeerd met de tc7200, maar dat wil niet lukken.
gezien alles wat hier al gezegd/gedaan is lijkt het me handig om het om te zetten naar een ubee zakelijk modem neem aan dat de wifi zelf verzorgd kan worden ?
ik denk dat er idd een automatisch systeem in de cmts actief is gezet wat oude docsis 3.0 modems preventief omswapt voor nieuwe docsis 3.1 modems
@tobiastheebe hoe kijk jij hier tegen aan ? 😉
Denk dat de mijn ziggo app toch wel docsis 3.1 als minimum aanhoud idd.
Wifi is niet eens nodig😁Zij zit niet op internet, en het wifispotsnetwerk van de buren werkt prima en heeft goed bereik, dus als wij er zijn kunnen we prima op internet.Maar als het ooit nodig is, heb ik hier nog een wifi ding liggen.
Snap niet dat de technicolor geswapt word, de compal is ook docsis 3.0.
Oh ja, aansluitmateriaal zijn allemaal de nieuwste van het nieuwste(braun btv-01-set, poa-01-b(met nieuwste kapje,zonder productiefout, datum van 12-2021 en nieuwste technetix kabels)
de technicolor is wel ouder dan de compal/arris
Dat klopt, maar werkt nog prima.Enige merkbare verschil is aantal kanalen(8x4 ipv 24x4) en wifi n ipv ac, en daar heeft ze echt geen last van.
misschien hebben de systemen er wel last van idk 😛
ik gebruik zelf alleen het test modem en alleen toen nog bij me ouders in upc tijd de technicolor tc7200 maar dat is ook al jaren geleden inmiddels
De vraag is mij niet duidelijk. De TC7200 is een 'legacy' EuroDOCSIS 3.0-modem dat geautomatiseerd door een nieuwer modem (SmartWifi modem (Giga)) wordt vervangen. Dit geldt voor alle 8×4-modems, de TC7210 (16×4) is nog net nieuw genoeg om niet op de vervanglijst te staan.
het probleem is dat het modem dus telkens wordt gedeactiveerd door een automatisch systeem na geactiveert te zijn door klantenservice
De vraag is of ziggo de tc7200 kan laten staan zonder steeds te swappen, of een ander type modem stuurt.
Ik weet niet of hier iets aan gedaan kan worden, misschien kan er een uitzonderingsregel worden toegepast op het klantnummer.
Ik hoop het, anders misschien een ander type modem.Maakt mij niet uit.
Hoe kan het eigenlijk dat bij de connectbox alleen de CM MAC geactiveerd was?
of je moet een 7210 ergens vandaan kunnen halen en die via de app koppelen. die word namelijk niet geswapt op dit moment. ook hebben niet alle compals last van telefonieproblemen, dit is willekeur en de oorzaak is blijkbaar niet makkelijk te vinden. enige optie is dan nog een ubee
Ik heb nog wel een TC7210, maar wou die eigenlijk voor mijn eigen abonnement gebruiken.En ik had de TC7200 ook al gegeven, blijf bezig zo.
Ik kan natuurlijk wel nog een op marktplaats kopen, maar als Ziggo gewoon de TC7200 geactiveerd kan laten of een ander type wilt opsturen is dat makkelijker natuurlijk.
snap dat het vervelend is inderdaad. maar die 7200 word hoe dan ook verwisseld.. hopelijk wil een moderator je die ubee opsturen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.