1
Vraag
2
Reacties
Michel1

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nieuwe TV, wel beeld geen geluid via mediabox

Nieuwe TV (Panasonic TX40-GXW804 4k Ultra HD)

Oude mediabox UPC Cisco 8685DVB

Aangesloten via HDMI-kabel, wel beeld geen geluid. Wat is het probleem en wat is de oplossing? Help!

Van alles al getest/uitgeprobeerd zonder resultaat

  1. TV staat niet op mute
  2. Geluid op TV werkt wel vanuit DVD-speler
  3. Andere HDMI-poorten
  4. Vanuit community eerder aangedragen oplossing voor vergelijkbaar probleem opgelost door op de TV de instelling voor de HDMI UHD color uit te zetten, werkt in mijn geval ook niet (https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/geen-geluid-via-hdmi-pace-mediabox-8347)
  5. Al met Ziggo klantenservice gebeld, weten ook geen oplossing en Ziggo denkt niet dat een moderne mediabox wel geluid zou geven, maar heeft ook geen goede probleemdocumentatie over de Cisco
  6. Mediabox overslaan en kabelsignaal direct gebruiken levert wel beeld en geluid.
  7. Voor de zekerheid weer gestest met oude TV, geen enkel probleem
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michel1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Teun, heel veel dank, het werkt.

Samenvatting voor mensen die eventueel met dit probleem te maken krijgen:

  1. Nieuwe Panasonic TV werkte niet goed samen met Ziggo Mediabox Cisco 8685DVB: wel beeld, geen geluid
  2. Gevonden oplossing: In instellingenmenu van de TV  (dus geen instelling van de Mediabox)
  • HDMI auto. instellen: switchen naar modus 1 (fabrieksinstelling was modus 2) (heb dit gedaan voor alle drie HDMI-poorten en getest).
  • HDMI HDR-Instelling: dynamisch (in een andere post op deze community is deze instelling op UIT gezet om een vergelijkbaar probleem te helpen. In mijn geval niet nodig.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Als het goed is kun je bij de panasonic in het menu van de hdmi poort kiezen voor modus 1 of modus 2. Heb je dat al geprobeerd? kom dit probleem ook vaak tegen icm kpn decoders.

 

Teun

Michel1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Teun, heel veel dank, het werkt.

Samenvatting voor mensen die eventueel met dit probleem te maken krijgen:

  1. Nieuwe Panasonic TV werkte niet goed samen met Ziggo Mediabox Cisco 8685DVB: wel beeld, geen geluid
  2. Gevonden oplossing: In instellingenmenu van de TV  (dus geen instelling van de Mediabox)
  • HDMI auto. instellen: switchen naar modus 1 (fabrieksinstelling was modus 2) (heb dit gedaan voor alle drie HDMI-poorten en getest).
  • HDMI HDR-Instelling: dynamisch (in een andere post op deze community is deze instelling op UIT gezet om een vergelijkbaar probleem te helpen. In mijn geval niet nodig.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Michel1. Goed om te horen en succes met je panasonic tv. 

 

Teun.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Hallo @Michel1 welkom op de Community!

Ontzettend fijn dat het inmiddels gelukt is om het probleem met het tv geluid op te lossen! Ik heb jouw advies gelijk gemarkeerd als beste antwoord op je vraag zodat andere 
klanten ook geholpen worden met deze goede tips.  Als we jou hier nog ergens anders mee kunnen helpen, weet je ons te vinden. 

Heel veel kijk(en luister)plezier gewenst! 
Groeten,

Paul

Michel1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Paul, jij ook bedankt. In dit geval werkte de community zeer krachtig, snel en met één enkele tip van Teun helemaal opgelost en een feitelijk nutteloos bezoek van een monteur kunnen vermijden, doordat het probleem inderdaad aan de TV-kant van de instellingen zat en niet aan de mediaboxkant.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Michel1  Goed om te lezen dat de tip van @Teun je uiteindelijk richting de oplossing geholpen heeft.
Als we verder nog iets voor je kunnen doen, weet je ons hier te vinden.

Nog een fijne dag!

Groeten,

Paul

GeurtsenRG

Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Samsung 55QN95B tv.

Is dit ook oplosbaar?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Natuurlijk @GeurtsenRG , we gaan aan de slag om het ook voor jou op te lossen! Heb je bovenstaande tips allemaal al eens getest?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Michel1 . Goed om te horen, en veel plezier met de (fijne) panasonic tv.

 

Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic