Gisteren nieuwe tv geïnstalleerd, alle zenders en apps werken. Krijg telkens de melding dat de module een upgrade behoeft. Na op OK gedrukt te hebben en uren gewacht zonder tv te kunnen kijken, 0% upgrade. Moet dan de stekker van de tv uit het stopcontact halen om in iig tv te kunnen kijken. En ja, komt die melding weer te voorschijn, gekmakend!
Opgelost! Ga naar oplossing.
En van dat andere merk?
Smit.
Ik zie ook 1.4 versies met Ziggo erop.
Bekijk Quantis Interactieve CI+ 1.3 module op: https://www.bol.com/nl/p/quantis-interactieve-ci-1-3-module/9200000017451140?referrer=socialshare_pd...
https://quantiselectronics.com/quantis/ciplus-module/
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Samsung 55qn95a, nederlands model.
Ik heb een quantis ci+ 1.3 module welke op zich goed werkt. Ik kan alle zenders kijken en interactieve tv deed het wel, maar was zo ouderwets en traag dat ik het niet gebruik.
Ik krijg elke keer een melding dat er een update voor de ci+ module is. Wanneer ik die start, springt de tv naar het tommy teleshopping kanaal en staat er "software download bezig: 0%." Dat verandert verder niet, dus na een hele tijd de tv maar uitgezet.
Zelfs wanneer ik de tv direct op het ziggo punt aansluit, werkt het niet.
Ook in mijn oude tv start de update niet en blijft hij op 0%.
Quantis, geen idee hoe oud. Eergisteren werkte hij nog op de vorige tv + modum.
De firmware is niet meer online.
Ziggo was gewaarschuwd.
https://providerforum.nl/topics/ci-1-3-module-updaten.95076/#post-1335177
????
@Hannah1 schreef:????
Het komt er op neer dat deze update's via een bepaald kanaal liepen. Deze kanalen zijn er niet meer de module's krijgen dus geen update's meer via Ziggo.
Kunt u de melding niet negeren ?
De module zou gewoon het werk moeten doen de gecodeerde kanalen decoderen.
Ik heb wel kanaal 997 en 998 op de kabel in fUPC gebied. Was 977 de SD versie van kanalen overzicht?
Aangezien Ziggo deze modules zelf ook verhuurt, moeten ze de updates toch wel blijven verstrekken? Is er iemand van Ziggo die daar duidelijkheid over kan geven? Ook mogen ze deze info wel eens op de site zetten dan. Ik zit ook al uren te klooien om het werkend te krijgen.
Iedere keer wanneer je de tv aanzet, komt die melding in beeld, dat is best irritant.
Kan je niet aan Ziggo een nieuwe module vragen met de nieuwe software erop?
Dan moet je klaarblijkelijk 2 euro per maand gaan betalen!!!
Zover ik het weet geven de makers van de module's en/of de leverancier van de coderingen(Irdeto en Nagravison), de update's uit Ziggo stelt deze beschikbaar via een 'tvkanaal', als de fabrikant geen update maakt of geen opdracht krijgt een update te maken is er niks om te downloaden.
De smart card zal een bepaald signaal verwachten is dat signaal er niet zal dat deze melding veroorzaken.
Ik weet verder niet genoeg van deze materie om dit met zekerheid te zeggen.
Aan deze 2 reacties heb je dus helemaal niets!
En trouwens, bij onze andere smart tv geen enkel probleem met de smart card. Dus ....
@Hannah1 schreef:En trouwens, bij onze andere smart tv geen enkel probleem met de smart card. Dus ....
Dan kan het aan de samenwerking tussen de TV en de CI module zitten. Beide televisies hebben wel een coax kabel naar het Ziggo aansluit punt? Is er een ander verschil zoals het bouwjaar?
Aan welke reacties heeft u niks dat is mij niet helemaal duidelijk?
Er zijn meerdere versie CI module's 1.2, 1.3 en ik dacht dat ziggo ook 1.4 module's uit stuurt.
Een televisie moet wel met de versie CI module over weg kunnen, mogelijk speelt dat een rol.
De smartcard hoeft alleen met de module overweg te kunnen die kunnen we bijna buiten beschouwing laten.
Kun je in het menu meldingen van de module niet uitschakelen?
Gisteravond de module en smartcard uit de tv gehaald en weer teruggeplaatst, via Mijn Ziggo de gegevens van de Smartcard diverse keren opgehaald (oftewel gerefreshd???). En wat schetst mijn verbazing? Vanochtend nog geen melding gezien!!! Dank voor jullie meedenken en reacties!
Ik dacht ook dat het opgelost was, maar die melding komt gewoon weer terug hoor.
Het zit echt waardeloos in elkaar.
Krijg je dit CI-Menu te zien, en kun je dan "Sluiten" kiezen?
Wacht dan tot Ziggo het probleem heeft opgelost, en het hier meldt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.