1
Vraag
2
Reageer en help mee
RicardoG

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe Samsung TV geeft geen beeld met Media Next Box

Goedendag, ik heb deze week een nieuwe Samsung QE65QN95A TV gekocht (modeljaar 2021, 4k 100 Hz model) en heb verwoed geprobeerd deze aan te sluiten op mijn Mediabox Next. De vorige TV (een Samsung uhd led 50 Hz tv) werkte prima samen met de media box next. De nieuwe TV heeft een 'losse' one connect box waar alle randapparatuur op moet worden aangesloten. Dat heb ik gedaan. Alleen de coax kabel heb ik wel in de mediabox laten zitten. De media box is op de samsung connector aangesloten met de high speed HDMI kabel die ik in 2020 bij de media box next van Ziggo bijgeleverd had gekregen. De TV is geïnstalleerd en de internetverbinding en de geïnstalleerde apps werken wel (ik heb bijvoorbeeld prima beeld en geluid van Disney plus) maar de media box staat volgens de TV niet aan (hij ziet geen signaal lijkt het) terwijl hij wel aan staat. Ik krijg dus totaal geen beeld en geluid wat betreft de kabel TV. Hetzelfde geldt voor mijn soundbar (die ik al had en prima werkte met de oude TV) die met de HDMI op de juiste poort in de samsung connector is gestopt. Ook die lijkt de TV niet te zien. Weet iemand misschien wat ik fout doe? Kan het aan de HDMI kabels liggen die ineens niet goed meer zijn? Of is er wellicht iets anders aan de hand? 

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je op de samsung wel de juiste HDMI ingang (source) gekozen?

RicardoG
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik zie 4 ingangen en ik heb de box in de eerste geplugd en die ook getracht te selecteren... alleen dan krijg ik een zwart scherm...

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ziet je televisie in het geheel de Mediabox Next niet als deze aanstaat?

Dan zou ik beginnen met de HDMI kabel wat beter aan te drukken bij zowel je One connect box van Samsung als bij de Mediabox Next.

Ik neem aan dat je wel ziet dat je Mediabox Next aanstaat als je dit probeert?

 

RicardoG
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb de kabels diverse malen erin en eruit gedaan en omgewisseld... Mediabox staat volgens mij aan omdat het lichtje brandt, al zegt de TV dat hij niet aan staat lijkt het...

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je al een ander apparaat aangesloten op HDMI 1? Ziet je televisie dan wel een bron?

En hoe is het als je de Next aansluit op HDMI 3 of  4? Ziet je televisie dan ook de Next niet?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Je zult niet de eerste zijn met een defecte connectbox.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Omdat niets via je OneConnect box lijkt te werken, zou ik toch het probleem daar in (de aansluiting ervan) zoeken. Wellicht heeft een forummer hier dezelfde hardware, maar da's even afwachten.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @RicardoG, welkom op de Community! 

Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n nieuwe televisie! Nu is het wel prettig als je er ook mee tv kunt kijken. Ik zie dat er al met je meegedacht wordt naar een oplossing, maar deze lijkt nog niet gevonden. 


Hoe staat het er nu mee? Had je al een oplossing gevonden of kunnen wij hier helpen om nog verder te puzzelen?

RicardoG
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

helaas het is alleen maar erger geworden het scherm start nu niet eens meer op en flikkert zo af en toe even. ik heb inmiddels het euvel gemeld aan de leverancier en hoop dat ze me verder kunnen helpen daar m.i. iets is geleverd met een mankement...

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super dat je daar ook een melding hebt gedaan! Laat je hier weten wat daar nog uitkomt? 

Heb je de oude televisie toevallig ook nog in huis? Als je daar alles weer op aansluit, werkt het dan wel gewoon? Want dan weet je zeker dat de apparatuur van Ziggo wel gewoon goed functioneert @RicardoG :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic