1
Vraag
2
Reacties
jwvanwijngaarde

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe Next Mini geeft hele fletse kleuren, beeld via de kabel véél beter

Mijn eerste posting op dit forum. Ik loop tegen het volgende aan: Deze week de nieuwe Next Mini geïnstalleerd, ter vervanging van een Humax 5200 recorder. Installatie liep vlot via een netwerkkabel. Alles werkt eigenlijk prima, maar er is één groot probleem: de Next Mini geeft zeer fletse kleuren, alles is grijs en zonder contrast. Als ik de TV dan via de kabel gebruik is het beeld prima. Ik denk dat het probleem in de nieuwe Next Mini zit. Is hier wat aan te doen, en zoja wat? Ik wil niet verder met het beeld uit de Next Mini zols het nu is. Oja, de instellingen van de TV, een Sony KDL37-EX500, zijn normaal, en dat geeft via de kabel een prima beeld.

Ik heb de  "zelfhulp" menu`s van Ziggo langsgelopen, en de uitkomst is dat het aan de TV ligt. Daar is Ziggo goed in: het ligt altijd aan iets anders dan Ziggo, maar ik twijfel of dat hier het geval is. Ik denk dat de Next Mini niet in orde is. Wie weet raad

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jwvanwijngaarde
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heren, probleem is door monteur vlot opgelost: Onze Sony kan niet de instellingen per ingang aanpassen. Wat wel kan is de weergave aanpassen door middel van de knop "scene" dan kun je kieze it verschillende instellingen qua beeld ook op de HDMI1 ingang. Daarmee was het mogelijk een instelling te kiezen die een mooi contrast- en kleurrijk beeld geeft. Dit knopje stond op "automatisch" en dat was toevallig de instelling met de slapste kleuren. Het beeld is nu werkelijk prima, zeker zo goed als via de kabel. Het probleem is dus opgelost.

Dank voor alle adviezen van een blije kijker.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Karel.

Level 15
Expert
  • 1123Posts
  • 122Oplossingen
  • 681Likes

De DVB-C en HDMI ingangen op de TV hebben eigen instellingen. Kijk bij DVB-C naar de TV beeldinstellingen, noteer die eventueel. Schakel over op de Next-mini HDMI ingang en ga naar de beeldinstellingen en die gelijk maken aan de DVB-C instellingen kan de oplossing zijn. De TV “onthoud” de instellingen per ingang: DigitaleTV, HDMI1-4,Component en per soort aangeboden signaal 1080i/1080p/4K/4kHDR.

wewanl

Level 16
Expert
  • 1685Posts
  • 20Oplossingen
  • 624Likes

De beeldkwaliteit van de Next mini mag niet onderdoen voor de coax. Als dat bij jou wel zo is is er iets niet goed. In ieder geval is het zeker oplosbaar.

jwvanwijngaarde
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Karel, dank voor advies. Mijn probleem is dat ook in dat geval het beeld vaal en flets blijft.

Wat via de kabel zwart is, is via de Next Mini vaalgrijs. Met de instellingen op de tv allemaal op maximaal is het op zijn best redelijk, maar het blijft heel veel slapper en fletser van op de zelfde TV via de kabel met de instelling allemaal normaal. Om die reden heb ik een afspraak gemaakt met de Ziggo-monteur. De monteur maakt dit soort zaken waarschijnlijk dagelijks mee en zal zeker een stuk beter zijn in oplossingen dan ik ben. 

jwvanwijngaarde
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Om die reden heb ik een afspraak met de monteur gemaakt. Zie eactie aan Karel. Dank voor het reageren.

jwvanwijngaarde
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heren, probleem is door monteur vlot opgelost: Onze Sony kan niet de instellingen per ingang aanpassen. Wat wel kan is de weergave aanpassen door middel van de knop "scene" dan kun je kieze it verschillende instellingen qua beeld ook op de HDMI1 ingang. Daarmee was het mogelijk een instelling te kiezen die een mooi contrast- en kleurrijk beeld geeft. Dit knopje stond op "automatisch" en dat was toevallig de instelling met de slapste kleuren. Het beeld is nu werkelijk prima, zeker zo goed als via de kabel. Het probleem is dus opgelost.

Dank voor alle adviezen van een blije kijker.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic