Vraag
Reacties
Oplossing
jwvanwijngaarde
Level 2

Nieuwe Next Mini geeft hele fletse kleuren, beeld via de kabel véél beter

Mijn eerste posting op dit forum. Ik loop tegen het volgende aan: Deze week de nieuwe Next Mini geïnstalleerd, ter vervanging van een Humax 5200 recorder. Installatie liep vlot via een netwerkkabel. Alles werkt eigenlijk prima, maar er is één groot probleem: de Next Mini geeft zeer fletse kleuren, alles is grijs en zonder contrast. Als ik de TV dan via de kabel gebruik is het beeld prima. Ik denk dat het probleem in de nieuwe Next Mini zit. Is hier wat aan te doen, en zoja wat? Ik wil niet verder met het beeld uit de Next Mini zols het nu is. Oja, de instellingen van de TV, een Sony KDL37-EX500, zijn normaal, en dat geeft via de kabel een prima beeld.

Ik heb de  "zelfhulp" menu`s van Ziggo langsgelopen, en de uitkomst is dat het aan de TV ligt. Daar is Ziggo goed in: het ligt altijd aan iets anders dan Ziggo, maar ik twijfel of dat hier het geval is. Ik denk dat de Next Mini niet in orde is. Wie weet raad

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jwvanwijngaarde
Level 2
Topicstarter

Heren, probleem is door monteur vlot opgelost: Onze Sony kan niet de instellingen per ingang aanpassen. Wat wel kan is de weergave aanpassen door middel van de knop "scene" dan kun je kieze it verschillende instellingen qua beeld ook op de HDMI1 ingang. Daarmee was het mogelijk een instelling te kiezen die een mooi contrast- en kleurrijk beeld geeft. Dit knopje stond op "automatisch" en dat was toevallig de instelling met de slapste kleuren. Het beeld is nu werkelijk prima, zeker zo goed als via de kabel. Het probleem is dus opgelost.

Dank voor alle adviezen van een blije kijker.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Karel.
Level 17

De DVB-C en HDMI ingangen op de TV hebben eigen instellingen. Kijk bij DVB-C naar de TV beeldinstellingen, noteer die eventueel. Schakel over op de Next-mini HDMI ingang en ga naar de beeldinstellingen en die gelijk maken aan de DVB-C instellingen kan de oplossing zijn. De TV “onthoud” de instellingen per ingang: DigitaleTV, HDMI1-4,Component en per soort aangeboden signaal 1080i/1080p/4K/4kHDR.

wewanl
Level 17

De beeldkwaliteit van de Next mini mag niet onderdoen voor de coax. Als dat bij jou wel zo is is er iets niet goed. In ieder geval is het zeker oplosbaar.

0 Kudos
jwvanwijngaarde
Level 2
Topicstarter

Dag Karel, dank voor advies. Mijn probleem is dat ook in dat geval het beeld vaal en flets blijft.

Wat via de kabel zwart is, is via de Next Mini vaalgrijs. Met de instellingen op de tv allemaal op maximaal is het op zijn best redelijk, maar het blijft heel veel slapper en fletser van op de zelfde TV via de kabel met de instelling allemaal normaal. Om die reden heb ik een afspraak gemaakt met de Ziggo-monteur. De monteur maakt dit soort zaken waarschijnlijk dagelijks mee en zal zeker een stuk beter zijn in oplossingen dan ik ben. 

0 Kudos
jwvanwijngaarde
Level 2
Topicstarter

Om die reden heb ik een afspraak met de monteur gemaakt. Zie eactie aan Karel. Dank voor het reageren.

0 Kudos
jwvanwijngaarde
Level 2
Topicstarter

Heren, probleem is door monteur vlot opgelost: Onze Sony kan niet de instellingen per ingang aanpassen. Wat wel kan is de weergave aanpassen door middel van de knop "scene" dan kun je kieze it verschillende instellingen qua beeld ook op de HDMI1 ingang. Daarmee was het mogelijk een instelling te kiezen die een mooi contrast- en kleurrijk beeld geeft. Dit knopje stond op "automatisch" en dat was toevallig de instelling met de slapste kleuren. Het beeld is nu werkelijk prima, zeker zo goed als via de kabel. Het probleem is dus opgelost.

Dank voor alle adviezen van een blije kijker.

Royens1991
Level 1

Hallo, ik heb dus ook heel erg matig beeld. Hoe kun je dit wijzigen als ik vragen mag? Want hoe kijk je bij DVB-C bijvoorbeeld? ik heb zelf al wat gespeeld met de beeldinstellingen, maar het blijft allemaal heel onscherp. De HUMAX was veel scherper. Hopelijk je me helpen. Alvast bedankt. Gr Roy

0 Kudos
Royens1991
Level 1

Een vraagje aan jou; moest je ook betalen voor monteurskosten? Ik ga deze week even bellen om te kijken of er iemand langs wil komen. Alleen Ziggo kennende vragen ze dan weer €50,- voor, terwijl ik dat eigenlijk belachelijk vind omdat hun service niet goed werkt. Vandaar de vraag 🙂  

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Royens1991 Dat gaat je inderdaad zeer waarschijnlijk minimaal eu 50 kosten.

Instellen van eigen apparatuur valt niet onder ziggo.

Wat is er mis met de service, als voor elk probleem met eigen apparatuur een gratis ziggo monteur moet komen is het eind zoek.

wewanl
Level 17

Hallo Royens, je beeld moet goed te krijgen zijn,

0 Kudos
Royens1991
Level 1

Nou ik heb al een keer gebeld maar toen vonden ze het onzin en hadden ze dit probleem nog noooooit eerder gehoord maar als ik hier rondkijk dan zijn er genoeg. Maar ze mogen mij ook een duidelijke omschrijving geven dan ga ik zelf op onderzoek, maar dat is tot nu toe ook niet zo geweest. Maar heb jij een idee hoe je dit moet aanpassen?

0 Kudos
wewanl
Level 17

Op welke televisie is de Next mini aangesloten, Royens? En op welke beeldinstellingen staat de Next mini? 

0 Kudos
Steefb
Level 20

Daar is in een topic van je al een duidelijk antwoord op gekomen.

Re: Next mini/ slecht beeld - Ziggo Community

Royens1991
Level 1

Ik heb een LG OlED 55 B26La.

bedoel je instellingen bij beeld en geluid?

zoals de foto hieronder?

0 Kudos
Karel.
Level 17

@Royens1991 

Laat de beeldinstelling op je Next op automatisch staan.

Download de handleiding van je TV: 

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED55B26LA.AEU

https://gscs-b2c.lge.com/downloadFile?fileId=EdW6ctNGytduQJrFP80fA

En kijk op blz 122  en probeer op de TV de instelling HDMI deep colour aan of uit.

En anders kijk op blz 80 t/m 91 over mogelijke beeldinstellingen van je TV.