1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Nieuwe Mediabox XL offline en gaat niet verder bij installatie

Nieuwe Mediabox XL offline en gaat niet verder bij installatie.

Als je je eerste Mediabox XL in huis krijgt, verstuurt via Ziggo of meegekregen in een electronica winkel kan het zijn dat deze niet online komt en niets doet.

Dit is in veel gevallen te wijten aan een oud AOP = Abonnee Overname Punt, het eerste punt in je woonhuis waar Ziggo binnenkomt of oude splitters of oude wandcontactdozen.
Deze aansluiting moet retourgeschikt zijn om de Mediabox XL niet alleen informatie te laten ophalen, maar ook om verbinding te maken met de Ziggo servers en opdrachten die je geeft via de afstandsbediening terug te zenden.
Daarnaast geven heel oude coax kabels vaak storing, doordat deze kabels niet afgeschermd zijn voor zenders al mobiele telefoons, mobiele telefoonmasten en zenders en verder alles wat maar een signaal uitzend. Voor meer info lees je het topic van Thijs.

Advies:
Als je een nieuw apparaat van Ziggo hebt ontvangen heb je installatie garantie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Als je je aanmeldt als nieuwe klant, een nieuw apparaat bestelt of als je verhuist, garandeert Ziggo dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. Zij noemen dat de installatiegarantie. Deze garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

De monteur komt bij je langs.
Komen jullie er samen telefonisch niet uit? De Ziggo medewerker plant dan een afspraak met de monteur voor je in. Gratis. Want dat garandeert Ziggo: de diensten werkend op 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

En wil je dat de monteur meteen meer apparaten voor je aansluit, zoals een extra tv of computer? Geen probleem. Voor € 10 per kwartier maakt de monteur het voor je in orde.

Op de genoemde website staan ook de kosten voor extra kabels en stekkers die een monteur kan gebruiken als hij meer apparaten voor je aansluit.

Afspraak maken
Bel Ziggo gratis via 1200 (vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting) of via 0900 – 1884 (normaal tarief). Elke dag van 8.00 tot 20.00 uur.

45 Reacties 45
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Box rechtstreeks aansluiten, kijken wat er dan gaat gebeuren. Als alles meezit gaat hij wel werken, dan ziggo bellen en de oude doos laten vervangen voor een nieuw model. Deze oude moet dus weg.

Teun.
AnneP

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
Box rechtstreeks aansluiten, kijken wat er dan gaat gebeuren. Als alles meezit gaat hij wel werken, dan ziggo bellen en de oude doos laten vervangen voor een nieuw model. Deze oude moet dus weg.

Teun.

Dit heb ik geprobeerd maar dan doet de box het ook niet. Blijft hangen op hetzelfde scherm.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

Dan toch maar even bellen of wachten tot er een moderator langskomt en die het gaat oppikken.

Teun
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi AnneP,

Ik zie dat er iets misgaat in de activatie van jouw Mediabox XL. Dit proberen we zo gauw mogelijk op te lossen. Ik zie dat er ook een monteur ingepland staat voor je. Deze zal dat probleem niet op kunnen lossen. Echter kan deze wel jouw wandcontactdoos vervangen en het signaal optimaliseren zodat dat allemaal in ieder geval geregeld is.

Groet,
Thijs
Pabras

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jullie weten alles van ons, is het dan niet eenvoudiger om eerst in je docs te kijken of er iemand moet langskomen. Nu heb ik een hele ochtend verpruts aan het wachten op iets wat nooit gaat werken.

Ja ik heb dus zo'n oud ding (misschien handig om even een foto te plaatsen zodat iemand tenminste kan zien of ze zo'n oud ding hebben).

Nu moet ik dus een afspraak gaan maken en dan maar hopen dat het in de avond uren kan anders heb ik weer een probleem.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Pabras, je kunt zelf allerlei splitters en versterkers kopen waar Ziggo totaal geen weet van heeft, en dat hoeven ze ook niet te weten.

Bij mij staat in het installatieboekje uitgelegd, met plaatjes erbij, of het AOP geschikt is of niet. Ik neem aan dat dat er nu nog steeds in staat?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic