1
Vraag
2
Reacties
ROPY

Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Mediabox XL blijft hangen in eerste foutmelding CS1004

Ik wilde mijn internet sneller hebben dus naar hogere snelheid gegaan, was blijkbaar oud abo-tje dus TV ook maar gelijk aangepast en kreeg ik zowaar een Mediabox XL. Ben prima tevreden over Humax 5200c maar wil best die Mediabox XL gebruiken. Netjes installatie gevolgd maar loop vast op CS1004. Alles gecheckt en kom gewoon niet verder. Wat nu?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7570Posts
  • 478Oplossingen
  • 1594Likes
ROPY wrote:

Geen idee waar ik die poa met kabel moet bestellen bij Ziggo dus bestel wel elders.

Elke poa-01-b is ok, toch?

En de kabel die je bedoeld is van f connector naar coax, toch? Dus om poa met modem te verbinden. Of kan ik de bestaande kabel met 2 connectors ook gewoon 1 eraf knippen en gewone coax connector erop zetten?

een poa-01-b + modemkabel kan een moderator voor je regelen zet wel even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

het aop is al een ouder type  die mogelijk niet is afgeschermd voor instelling van buitenaf zoals 4g

een ziggo monteur kan die kosteloos vervangen

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56526Posts
  • 3723Oplossingen
  • 13543Likes

CS2004 is een niet compleet signaal.

Er lijkt een signaal niet goed binnen te komen of retour te gaan, de Humax had alleen binnenkomend signaal nodig, de Mediabox XL heeft ook uitgaand signaal nodig.

Op zoek naar de oorzaak:

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Bedankt voor je reactie. Bijgaand de aansluiting. Van hieruit gaat er een coaxkabel (met juiste specs en juiste connectors) naar de mediabox xl (voorheen zat die dus in de humax). 

Waarlangs gaat het retoursignaal? Via wifi of via de coax die ook de aanvoer doet? 

Andere vraag. Er staat expliciet in dat je coax moet aansluiten, dat je hdmi moet aansluiten en de power maar zeker niet de stroom erop. Vervolgens moet je tv aanzetten op hdmi kanaal waarop de mediabox xl aangesloten is en dan zou je volgens de beschrijving het welkoms menu moeten zien. Maar dat kan toch niet zonder stroom??

*Afbeelding verwijderd door moderator op verzoek gebruiker*

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

*Enkele afbeeldingen verwijderd door moderator op verzoek gebruiker* 

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Ik zag dat hij maar 1 foto erbij had gezet. Op deze extra foto’s zie je:

• ingang van de originele kabel
  • de overgang naar de splitter/versterker
  • de coaxkabel/aansluiting die naar de mediabox xl gaat
  • de lan kabel naar de orbi

Dit heeft voor de Humax al 10 jaar goed gewerkt. Kabels en connectors zijn volgens spec. Splitter/versterker vorig jaar vervangen omdat er eerst een wat simpelere tussen zat (die het overigens ook prima deed hoor). Ik ben vooral even benieuwd naar hoe het signaal

terug moet verlopen.

ps: ik heb nog geen wifi verbinding gemaakt met de mediabox xl, moet dat al wel?

Niet van toepassing

Deze ETU blokkeert je retour signaal 

Deze vervangen voor een poa-01-b en vergeet niet een nieuw modem kabel Groen/rood en daarna gaat de box werken.

Tijdelijke optie is de box aansluiten rechtstreeks op dat essent aop. Dan gaat hij installeren en daarna alles terug zetten dan kan je in iedergeval live tv kijken. Interactieve diensten werken dan niet. Tot dat je de nieuwe poa01b hebt.

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Bedankt voor je hulp. Ik heb gewoon even Humax terugaangesloten dus kan gewoon tv kijken.

Dus even voor zekerheid:

• poa-01-b bestellen
  • etu kastje weg en poa erin
  • coax tussen mediabox en poa voorzien van groen/rood kabel (waarom kan ik de bestaande niet gebruiken?)

Niet van toepassing

Omdat die nu op de ETU zit een andere verbinding is. ( snelle F ipv een mannetje )

Je kan dit via ziggo bestellen, kost niets.

Zo gaat het dan eruit zien ongeveer 

Poa erop groen/rood naar modem die andere naar de versterker en klaar.

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Lekker snel weer, thx!!

Dus, die poa op de tv uitgang zetten en dan zoals je zegt 1 naar de modem en 1 naar de versterker. Etu er geheel tussenuit dan toch?

En er gaat nog wel steeds een coax van de versterker naar de mediabox toch?

Ik ga die poa bestellen, moet ik die extra kabel ook bestellen? Of zit die erbij?

Sorry voor double check en nogmaals bedankt voor je snelle hulp. Waardeer ik zeer.

Niet van toepassing

Op het rondje komt de poa.

De groene die nu op ETU zit kan op de uitgang van de poa. Nieuwe modem kabel groen/rood moet je bestellen en komt dan op.de andere uitgang van de poa.

ETU heb je daarna niet meer nodig. 

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Top, helemaal duidelijk. Dank!!!

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Geen idee waar ik die poa met kabel moet bestellen bij Ziggo dus bestel wel elders.

En de kabel die je bedoeld is van f connector naar coax, toch? Dus om poa met modem te verbinden. Of kan ik de bestaande kabel met 2 connectors ook gewoon 1 eraf knippen en gewone coax connector erop zetten?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7570Posts
  • 478Oplossingen
  • 1594Likes
ROPY wrote:

een poa-01-b + modemkabel kan een moderator voor je regelen zet wel even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

het aop is al een ouder type  die mogelijk niet is afgeschermd voor instelling van buitenaf zoals 4g

een ziggo monteur kan die kosteloos vervangen

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Ik heb profiel aangepast (stond overigens al wel in mijn Ziggo account). Maar wie is de moderator? Of hoe bereik ik die?

Als je met die aop die groene coax connector bedoeld, die kan ik zelf ook prima eraf knippen en voorzien van een correcte connector, die heb ik nog wel liggen.

Ook jij bedankt voor snelle response. Fijn als er mensen zijn die zo snel helpen oplossen.

Niet van toepassing

Deze kabel moet je bestellen 

Even chatten via ziggo.nl gaat sneller...

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

?

Niet van toepassing

Zijn om 20:00 uur dicht.…

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56526Posts
  • 3723Oplossingen
  • 13543Likes

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56526Posts
  • 3723Oplossingen
  • 13543Likes

@ROPY Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, Ziggo moderators / medewerkers, hebben Ziggo achter hun naam staan, komen hier morgen langs in dit topic en kunnen de nodige acties uitvoeren.

Ik vermoed dat deze eerste wandcontactdoos, zijnde het AOP = Abonnee Overname Punt, ook niet retour geschikt is, althans, bij Cisco mediabox zat ooit een retour geschikte AOP in de installatiedoos om deze AOP te vervangen.

Ter informatie: nu worden de eerste wandcontactdozen, zijnde het AOP = Abonnee Overname Punt niet meer toegestuurd, alleen een Ziggo monteur mag die vervangen, wat gratis is.

ROPY
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Ik heb contact met Support voor en Ziggo monteur. Bedankt allemaal voor top hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo