Reset had ik in begin al gedaan en leverde toen idd een goed resultaat op.
Ik was eigenlijk niet van plan dat nu weer te doen omdat de bekabelde test op de connectbox (en overigens ook op de orbi) een prima resultaat lijken te geven.
Het is vooral de WIFI van de connectbox die veel hoger resultaat geeft dan de Orbi wifi. En dat is op zich bijzonder omdat de snelheid bekabeld op de orbi op zich ook wel OK is.
Mijn gevoel zegt dus dat ik het vooral even moet zoeken in de settings van de Orbi. Dus daar ga ik nu eerst mee aan de slag.
Ik heb contact met Netgear en die geven zelf aan dat ze wel vaker problemen hebben gezien tussen Connectbox en Orbi RBK53. Mocht het echt slecht blijven dan moet ik mogelijk toch helaas de keuze maken om de Orbi eraf te halen en te verkopen, maar zou wel vervelend zijn was nl best een dure aanschaf die ik moest doen omdat de basis modem van Ziggo niet zo veilig was. De connectbox is beter maar nog zijn er dingen die de Orbi goed doet die ik met de connectbox niet heb.
Ook gebruik van de satelliet van Orbi komt dan te vervallen en moet ik daar weer een oplossing voor kopen en dat kost me dan weer meer geld.