1
Vraag
2
Reacties
ROPY

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Nieuwe Mediabox XL blijft hangen in eerste foutmelding CS1004

Ik wilde mijn internet sneller hebben dus naar hogere snelheid gegaan, was blijkbaar oud abo-tje dus TV ook maar gelijk aangepast en kreeg ik zowaar een Mediabox XL. Ben prima tevreden over Humax 5200c maar wil best die Mediabox XL gebruiken. Netjes installatie gevolgd maar loop vast op CS1004. Alles gecheckt en kom gewoon niet verder. Wat nu?

33 Reacties 33
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Thanks @Be rt!

Goedemiddag @ROPY

Ik heb een monteur voor je ingepland die het AOP komt vervangen. De monteur komt langs op vrijdag 15 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt deze datum/tijd niet uit dan kun je de afspraak makkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens → Mijn monteursafspraken

Nu snap ik ook dat je liever zou willen dat de monteur eerder langskomt en daarom een tip: 's ochtends komen er vaak afspraken vrij die in de avond zijn afgezegd. Je kunt dan het beste morgen (en/of overmorgen) in de ochtend rond 07.00/08.00 uur de afspraak checken via Mijn Ziggo. Er is een grote kans dat je de afspraak kan verplaatsen naar een eerder moment. 

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Vrijdag komt idd de monteur, is prima hoor. Echter ik heb ook een aanpassing naar 500Mb en dat zie ik bij lange na niet. Ik had al 250Mb en die wordt ook zeker niet gehaald. Ik zie in andere vraag dat dat mogelijk ook komt door oudere apo en etu. Kan de monteur dat direct ook meenemen? Ik vind het nl best vervelend dat als je nieuwe snelheid besteld (en betaald) je er zelf met onderzoek achter moet komen of je het ook echt wel krijgt en allerlei aanpassingen moet uitzoeken. Zou wel zo netjes zijn van Ziggo om even een testje te doen bij levering en bevestigen dat nieuwe abo geleverd wordt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
ROPY wrote:

Vrijdag komt idd de monteur, is prima hoor. Echter ik heb ook een aanpassing naar 500Mb en dat zie ik bij lange na niet. Ik had al 250Mb en die wordt ook zeker niet gehaald. Ik zie in andere vraag dat dat mogelijk ook komt door oudere apo en etu. Kan de monteur dat direct ook meenemen? Ik vind het nl best vervelend dat als je nieuwe snelheid besteld (en betaald) je er zelf met onderzoek achter moet komen of je het ook echt wel krijgt en allerlei aanpassingen moet uitzoeken. Zou wel zo netjes zijn van Ziggo om even een testje te doen bij levering en bevestigen dat nieuwe abo geleverd wordt.

de monteur zal gelijk het aop vervangen

maar dat je die snelheid niet haalt komt waarschijnlijk door een verouderde splitter

ook de splitter zal door de monteur vervangen woorden door een poa-01-b

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @ROPY,

De monteur is inmiddels langs geweest zie ik.
Hoe is het nu met het beeld en de internetsnelheid?

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ze zouden tussen 8-13u komen en dat was ook zo, ergens rond 12u waren ze er.

Half uurtje later stonden ze weer buiten en hadden ze alles werkend. Top gasten!

ETU weg, AOP vervangen, POA-o1-b geïnstalleerd en toen mediabox ingesteld.

 

Net een https://www.speedcheck.org/nl/ gedaan maar kom slechts op download 19.87 Mbps en upload 30.61 Mbps en latentie 42.3 ms.

 

Lijkt me niet genoeg, ik zou 500 moeten hebben op download en 40 bij upload. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ROPY probeer speedtest.net eens.

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Heb ik gedaan, ik heb deze WIFI snelheid vraag al lopen in een ander gesprek. Dus misschien beter dat ik die discussie daar houdt. OK?

 

Met speedtest.net heb ik nog steeds zeker geen 500.

  • Wifi via Connectox+Orbi ca 40
  • Wifi via Connectbox ca 170
  • Wifi via LAN kabel direct op connectbox ca 240

Dus wisselende resultaten. Ik hoop echter wel dat ik niet voor niks die dure Orbi heb gekocht.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
ROPY wrote:

Ze zouden tussen 8-13u komen en dat was ook zo, ergens rond 12u waren ze er.

Half uurtje later stonden ze weer buiten en hadden ze alles werkend. Top gasten!

ETU weg, AOP vervangen, POA-o1-b geïnstalleerd en toen mediabox ingesteld.

 

Net een https://www.speedcheck.org/nl/ gedaan maar kom slechts op download 19.87 Mbps en upload 30.61 Mbps en latentie 42.3 ms.

 

Lijkt me niet genoeg, ik zou 500 moeten hebben op download en 40 bij upload. 



Fijn dat alles nu werkend is @ROPY 
Al kan de internet snelheid inderdaad nog beter.

Krijg je toevallig betere resultaten via  speedtest.net?
En meet je dit via een UTP- kabel of via de wifi?
Als het via de wifi is, dan haal je de snelste resultaten via de 5GHZ frequentie

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ondertussen deze discussie aan het voeren op andere vraag. Ja speedtest gedaan met een HP elitebook met UTP direct op de Orbi (en satelliet) en dan krijg ik 90 MBs. Als ik via wifi ga op 5.0GHz dan dus ca 40 en op 2.4 zelfs maar 20.

 

Direct op connectbox ca 240 en wifi op connectbox ca 170. Beiden nog ver weg van 500 maar altijd nog veel beter dan via Orbi.

 

Ik zou geen problemen hebben om Orbi weg te halen en al mijn FRITZ extenders op connectbox te zetten, maar dat is wel erg jammer van de Orbi die best veel geld kost en grote dekking en capaciteit beloofd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk tv pakket heb je ?

bij tv start is opnamen helaas niet mogelijk

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-levert-nu-ook-mediabox-bij-goedkoopste-abonnement/

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Correctie, cloud opname zit niet in het pakket, opnemen kan zeker met de Humax 5200C die de topic starter heeft/had. Zover ik weet wordt de aanwezige disk in de MBXL omzeilt door de nieuwe software. Het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat de topic starter zich bekocht voelt.

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Edit: foutje, pagina 2 nog niet gelezen.
Hi @ROPY!

Ik kan mij goed voorstellen dat je het zonde vindt van de Orbi, maar zoals je aangeeft zijn de snelheden zonder een stuk beter. 
Kun je de Connectbox eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Dit doe je door het reset gaatje ingedrukt te houden voor 30 seconden. 
Hierna zijn wel alle aanpassingen verwijderd en alle data terug naar de standaard fabrieksinstellingen. Haal je dan bekabeld wel de volledige snelheid?

ROPY
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Reset had ik in begin al gedaan en leverde toen idd een goed resultaat op.

Ik was eigenlijk niet van plan dat nu weer te doen omdat de bekabelde test op de connectbox (en overigens ook op de orbi) een prima resultaat lijken te geven.

Het is vooral de WIFI van de connectbox die veel hoger resultaat geeft dan de Orbi wifi. En dat is op zich bijzonder omdat de snelheid bekabeld op de orbi op zich ook wel OK is.

Mijn gevoel zegt dus dat ik het vooral even moet zoeken in de settings van de Orbi. Dus daar ga ik nu eerst mee aan de slag.

Ik heb contact met Netgear en die geven zelf aan dat ze wel vaker problemen hebben gezien tussen Connectbox en Orbi RBK53. Mocht het echt slecht blijven dan moet ik mogelijk toch helaas de keuze maken om de Orbi eraf te halen en te verkopen, maar zou wel vervelend zijn was nl best een dure aanschaf die ik moest doen omdat de basis modem van Ziggo niet zo veilig was. De connectbox is beter maar nog zijn er dingen die de Orbi goed doet die ik met de connectbox niet heb. 

Ook gebruik van de satelliet van Orbi komt dan te vervallen en moet ik daar weer een oplossing voor kopen en dat kost me dan weer meer geld.

 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Heel begrijpelijk dat je deze stap niet weer wilt doorlopen, als de resultaten nu goed lijken te zijn! 
Je kunt de settings inderdaad even goed uitpluizen en kijken waar het fout gaat met de Orbi! Hopelijk hoef je hem niet te verkopen en kom je tot een goede oplossing! 
Anders horen we het graag @ROPY!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic