Jackie M

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe Mediabox XL blijft bijwerken

Een tijdje geleden ontving ik een nieuwe Mediabox XL omdat de vorige (Horizon) problemen gaf.

 

Bij de nieuwe Mediabox zat ook een nieuwe (korte) coax kabel. Waarmee de problemen waren opgelost.

 

Echter na 14 dagen was het niet meer mogelijk om met de oude Mediabox programma's terug te kijken, op te nemen, radio luisteren, etc..

 

Toen dus de nieuwe aangesloten en die bleef langdurig op bijwerken staan.

 

Contact opgenomen met Ziggo support en daaruit bleek dat de oude aansluiting (UMU) vervangen moest worden door de nieuwe bijgeleverde POA 01 B. Echter de data kabel van aansluitpunt naar modem bleek niet te passen. Daarvoor heb ik een nieuwe kabel opgestuurd gekregen en die werkt prima.

 

De Mediabox XL blijft echter nog steeds op bijwerken staan.

 

De oude Mediabox ga ik niet terugsturen voordat alles werkt, vooral het opnemen van programma's en de radio app zijn erg belangrijk voor ons en ook al doen die het nu niet omdat de oude Mediabox offline is. Kunnen we nu in ieder geval voetbal en nieuws kijken. Radio doen we nu via een oude radio die we op zolder vonden.

 

We hebben al van alles geprobeerd, alles loskoppelen en weer aansluiten, meerdere malen zelfs. Ook de twee kabels op de POA hebben we al een keer omgewisseld. Voor het Internet lijkt de huidige (zie foto's) situatie het beste te werken (lijkt sneller), maar voor de Mediabox maakt het geen merkbaar verschil. Blijft langdurig bijwerken.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Pff! Het zit je niet mee, @Jackie M! Begrijpelijk dat je de boel hebt hersteld naar de oorspronkelijke situatie.. De nieuwe Mediabox XL moet het ook 'gewoon' gaan doen, vandaar dat ik een monteur heb aangestuurd voor aanstaande donderdag 1 juli in het tijdslot 12.00 - 18.00 uur. De monteur heeft een vervangende Mediabox XL bij zich, mocht de box ook dan weer niet niet thuis geven. Komt de afspraak niet uit? Of heb je corona gerelateerde klachten? Pas dan de afspraak aan via Mijn Ziggo onder het kopje 'gegevens' en vervolgens 'mijn monteursafspraken'. Houd je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

Jackie M
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ok dat is mooi, de dag en tijdslot zijn prima. Hopelijk kan de monteur toveren, want dat lijkt nu de enige oplossing.

 

Bedankt voor de snelle reactie en het meedenken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Jackie M! Erg jammer dat je nieuwe mediabox op 'bijwerken' blijft staan en dat de oude box geen extra functies meer heeft momenteel. Het wordt tijd voor een oplossing! Kun je de mediabox eens helemaal rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting, zonder splitter (deze zit er nu tussen voor de splitsing tussen internet en tv). Dan kun je daarna de mediabox eens van de stroom halen en de coaxkabel loskoppelen. Na 5 minuten mag je hem weer aanzetten. Start hij dan wel weer op? 

Jackie M
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Maud, gedaan en heb 'm bijna een uur de kans gegeven, maar hij blijft nog steeds bijwerken. Heb alles nu weer terug gezet, zodat we in ieder geval tv kunnen kijken en kunnen internetten.

Jackie M
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen reactie meer, dan ga ik morgen wel weer bellen, begin het nu wel aardig zat te worden, tezamen met alle telefoontjes en uitproberen heeft me dit al veel te veel tijd gekost en het werkt nog steeds niet.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Pff! Het zit je niet mee, @Jackie M! Begrijpelijk dat je de boel hebt hersteld naar de oorspronkelijke situatie.. De nieuwe Mediabox XL moet het ook 'gewoon' gaan doen, vandaar dat ik een monteur heb aangestuurd voor aanstaande donderdag 1 juli in het tijdslot 12.00 - 18.00 uur. De monteur heeft een vervangende Mediabox XL bij zich, mocht de box ook dan weer niet niet thuis geven. Komt de afspraak niet uit? Of heb je corona gerelateerde klachten? Pas dan de afspraak aan via Mijn Ziggo onder het kopje 'gegevens' en vervolgens 'mijn monteursafspraken'. Houd je ons op de hoogte? 

Jackie M
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ok dat is mooi, de dag en tijdslot zijn prima. Hopelijk kan de monteur toveren, want dat lijkt nu de enige oplossing.

 

Bedankt voor de snelle reactie en het meedenken.

Jackie M
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ok nu krijgen we een bevestigingsmail met daarin dit vage stukje tekst:

 

--

Binnenkort komt onze monteur bij u om een storing te verhelpen. Lees alles nog even door over de afspraak en wat het eventueel kost.

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

--

 

Gaat het ons nou geld kosten omdat het niet lukt met jullie aansluiting, jullie apparatuur en jullie toebehoren een retour-signaal te krijgen zodat wij gebruik kunnen maken van de volledige diensten waar we voor betalen?

 

Helemaal omdat de oude Mediabox XL weer prima zou werken door de nieuwe kabel, maar het niet volledig doet omdat jullie dat uitgeschakeld hebben (na 14 dagen).

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Vaag??

 

''De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.''

 

Mocht er onverhoopt toch onterecht kosten berekend worden, dan worden deze na bijvoorbeeld aangeven via dit forum, altijd vergoed.

(het komt wel eens voor dat een monteur een vinkje verkeerd zet)

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het is precies wat @Steefb aangeeft, @Jackie M. Als het aan het Ziggo netwerk, de apparatuur van ons of de hoofdaansluiting ligt, betalen wij uiteraard de rekening van de monteur. De kosten komen alleen voor jouw rekening wanneer de oorzaak van het probleem in de binnenhuisbekabeling zit. 

En uiteraard als er wel onterechte kosten berekend worden, dan kun je hier een gil geven. Dan kan ik - of een collega moderator - die voor je crediteren, indien deze inderdaad onterecht zijn. 

 

Heb je verder nog afspraken over de afspraak, laat het hier dan weten. 

Zo niet, laat je dan na de afspraak morgen weten hoe het allemaal is gegaan? 🙂

Uitgelicht topic