pgmvandenberg

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe Mediabox XL: ERR SP 0.1.6

Vandaag een nieuwe Mediabox XL gekregen, maar deze geeft een foutcode bij het installeren:
Eerst kwam de er een foutcode op de TV: CS1004 en een korte tijd later kwam de code ERR SP 0.1.6 in het display van de Mediabox. Vervolgens start de Mediabox opnieuw op.

 

Afgelopen maandag was de monteur al geweest en die heeft alles doorgemeten en het signaal zou goed moeten zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

**Dit topic is gesloten. Loop je tegen deze foutmelding aan en heb je hulp nodig? Start dan via deze link je eigen topic en we helpen je verder! Hieronder kun je lezen wat de foutcode betekent inclusief de meest voorkomende oorzaken en oplossingen**

 

Hi allen,

Ik begrijp dat jullie tegen de foutmelding NL ERR SP 0.1.6 aanlopen, die zichtbaar is op de display van de Mediabox XL.

 

Wat betekent de foutmelding?

De foutmelding geeft aan dat de Mediabox niet goed online is. Dit kan gepaard gaan met meerdere CS-foutcodes op de TV, waaronder CS1004 en CS1010. Hij kan hierdoor de installatie niet afronden. Dit kan gebeuren bij een nieuwe Mediabox XL of een nieuwe update van de Mediabox XL.

 

Wat is de oorzaak?

Er zijn diverse oorzaken, waarvan het signaal de meest voorkomende is. Foutcode CS1004 hangt hier ook mee samen. Controleer eerst of het 'offline' lampje brandt aan de voorzijde van je Mediabox. Brandt deze rood, dan kan de Mediabox helemaal geen contact krijgen met ons netwerk. Controleer je huidige aansluitingen. Brandt deze niet? Wacht dan een uurtje af, voordat je verder gaat. Geen verandering? Ook hier is de volgende stap je aansluiting controleren.

 

Zelfs al heeft het in een vorige situatie goed gewerkt, dan is dit geen garantie voor goed signaal. Heb je twijfels over je signaal of wil je dat verder met anderen op de Ziggo Community doornemen? Start dan je eigen topic en stuur direct foto’s van de situatie mee, zodat we jouw individuele situatie onder de loep kunnen nemen.

 

Verouderde splitters: UMU-01 of UMU-1006

De UMU-01 en UMU-1006 zijn verouderde signaalverdelers die niet samengaan met deze Mediabox. Deze blokkeren het zogenaamde ‘retoursignaal’. Heb je deze aangesloten? Neem contact met ons op en we sturen je een geschikte signaalverdeler. Vraag hierbij ook om een nieuwe kabel voor naar je modem (groen/rood). Je huidige past daar niet op.

 

Tijdelijke oplossing

Wacht je op de juiste verdeler, kabel, monteur of handeling van ons, maar wil je tot die tijd echt heel graag TV kijken? Maak dan gebruik van Ziggo GO of stop de coaxkabel rechtstreeks in je televisie en volg deze stappen. Vergeet niet om de coaxkabel later weer terug te plaatsen in je Mediabox.

 

Alles uitgesloten?

Heb je het signaal volledig uitgesloten en komt de Mediabox zelfs op je hoofdaansluiting de installatie niet door? Dan is het mogelijk dat de activatie aan onze kant nog niet helemaal is gelukt. Start je eigen topic en we duiken er voor je in.

Bekijk in context

176 Reacties 176
Sofievh

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Vandaag nieuwe box binnen, maar krijg dezelfde foutcodes en box blijft opnieuw opstarten. Is dit bij jou inmiddels opgelost?

pgmvandenberg
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb vandaag een telefoontje gekregen dat het probleem bekend is. Het is een IT probleem bij Ziggo en ik krijg een SMS als het probleem opgelost is.

Mkamer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Exact hetzelfde probleem hier. Telefonisch contact gehad met de klantenservice. Volgens de dame van de klantenservice heeft het mogelijk te maken met een te zwak signaal en kan dit alleen gecheckt worden door een monteur. A.s. vrijdag een afspraak.

@pgmvandenberg; al een oplossing gevonden? 

pgmvandenberg
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Volgens de dame van de klantenservice die wij gesproken hebben is het een software probleem. De monteur was namelijk al geweest en het signaal was uitstekend. Die afspraak kun je dus beter afzeggen (tenzij je twijfelt over het signaal).

Mkamer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik twijfel niet over het signaal. Mijn oude Humax box doet het namelijk nog prima.

Opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en deze community pagina gedeeld als referentie. Zonde van de tijd van de monteur om hier voor niets te komen als het zo goed als zeker een software probleem is.

Volgens klantenservice is het toch nodig om een monteur langs te sturen en zal hij het probleem herkennen als hij hier is.  Zal het hier delen als er meer bekend is. 

timschrans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo! Vandaag de nieuwe mediabox XL ontvangen en ik heb hetzelfde probleem. Als laatste poging heb ik de mediabox rechtstreeks in de meterkast aangesloten (om defecte splitters en kabels uit te sluiten) maar ook dit werkt niet. Daarnaast werkt mijn humax prima… Lijkt eenzelfde probleem als jullie omschrijven. De dame van Ziggo kan op afstand geen enkele fout ontdekken en schuift het af op “wachten”  aangezien er bij Ziggo ook iets aan de hand is. Wat er aan de hand is geen idee, lekker vaag dus. Morgen maar weer bellen als hij nog altijd niet wil. 

 

@pgmvandenberg - Bedoelt u hier een software probleem in de mediabox zelf of bij ziggo?

Alaan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde de monteur heeft onze nieuwe box met nieuwe software aangesloten maar de kennis is nog niet aanwezig wij kijken al haast 24 uur naar please wait en bijwerken en dan loopt hij tussendoor vast klantenservice weet het ook niet en zegt elke keer wachten. Systeem bij hun geeft aan monteur sturen dit heeft echt 0 zin aangezien het probleem op de server ligt vermoed ik. Afwachten en om 10 uur maar weer bellen aangezien we elke kee horen, einde ochtend werkt het, voor etenstijd werkt het neee u kunt vanavond echt nog tv kijken. Zijn nu 24 uur verder nog geen tv

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier dezelfde melding. Kreeg te horen dat de mediabox XL nog niet geactiveerd is?? Ik zou de Humax weer in gebruik moeten nemen en wanneer die niet meer werkt zou de mediabox XL werken? Ik betwijfel het.

Mkamer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij is het probleem opgelost. Blijkbaar lopen ze achter met het bijwerken van de software op de box. 

Basp91

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Al twee uur aan het wachten. Hoe is het bij jou opgelost @Mkamer ?

Mkamer

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Basp91, vanochtend twee Ziggo monteurs over de vloer gehad. Die vertelde dat het een bekend probleem is. De software die staat op de nieuw geleverde Media Box XL's moet worden bijgewerkt en dat gebeurd in verschillende batches. De update voor mijn box is gisteren om 17.30 vrijgegeven. 

Daarnaast zagen ze dat ik een oude aansluiting in mijn huis had die niet werkt met de nieuwe box. Die moet namelijk het signaal terug kunnen geven (oid). De aansluiting hebben ze dan ook direct vervangen.

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vrees dat ik ook deze procedure ga krijgen. Bedankt voor de reactie.

Basp91

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hij doet het inmiddels bij mij! Alleen kan ik nog geen programma's terugkijken of ziggo go gebruiken. Hadden jullie hier ook last van? 

pgmvandenberg
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@timschrans weet ik niet, daar was die dame niet duidelijk. Uit de reacties hierboven zal het du met de box te maken hebben.

Verder lees ik hierboven dat er blijkbaar een oplossing is die wordt uitgerold. Dan maar wachten op de SMS van Ziggo...maar intussen toch maar weer even proberen ;-).

Meije

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag ook een nieuwe mediabox ontvangen en zelfde foutmelding. Helaas is de helpdesk niet meer bereikbaar…..

Iemand nog tIps om dit op te lossen?

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas niet, bij mij had het modem het ook ineens begeven. Deze met een foefje weer aan de praat gekregen en er wordt een nieuw modem opgestuurd. Zou het dan gaan lukken? Wordt vervolgd en ik wens de mediabox XL bezitters veel succes.

 

CeesvdS

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij hetzelfde probleem. Ivm hogere MB snelheid aparte Connect box  gekregen en is mediabox XL vervangen. Vanwege foutcode 1010 is via klantenservice (KS) monteur langs geweest. Deze heeft alle kabels gecontroleerd en daar waar nodig vervangen. Kreeg toen code CS 1004 en op mediabox XL err 0.1.6. Via KS 2e monteur langsgeweest. Deze heeft (weer) nieuwe mediabox XL achtergelaten (met laatste software). Wachten op actie van IT afdeling was het devies. Na 5 werkdagen wederom KS gebeld. 3e monteur ingeschakeld. Deze belde zelf af. Kon niets in huis betekenen. Wederom KS gebeld.  Kreeg weer bericht dat IT afdeling de zaak in behandeling had. Intussen nav een teruggestuurde mediabox bericht gekregen dat opzegging was ontvangen (???). Intussen ook facturen gekregen die veel hoger liggen dan gebruikelijk. Wordt hersteld als alles werkt. Dat geloof ik ook wel. Probleem is dat ik niet kan doordringen tot IT afdeling. Wacht nu al 3 x 5 werkdagen op actie van de IT afdeling.  HELP !!

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag ontvangen wij een Connectbox. Ik heb er weinig vertrouwen in als ik uw verhaal zo lees. Wij zijn nu bij dag 5.

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoera, de mediabox werkt! Ik wens de anderen veel succes

Uitgelicht topic