1
Vraag
2
Reacties
Sayo

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe Mediabox Next op oude aansluiting?

Goedenavond allemaal,
Ik heb de nieuwe mediabox next ontvangen samen met de arris modem om van een aantal problemen af te komen.
Nieuwe kabels en dergelijke liggen er al, echter hapert mijn tv en internet af en toe.
Nu viel mij op dat er geen aansluit materiaal meer bij zat voor de hoofdaansluiting in huis?

Ik heb nu nog de oude setup, groene kabel, en een 3 weg splitter. Ik vermoed dat hier mijn probleem nog in zit.
Wat moet ik hiervoor in de plaats hangen? De huidige aansluiting van de binnenkomende verbinding is toen der tijd (10 jaar geleden?) door ziggo mee geleverd met het eerste installatie pakket.

Dit idee zit nu nog steeds aan de wand;

Het lijkt mij dat dit mee vervangen moet worden met de nieuwe setup?
Signaalsterkte en kwaliteit is echter wel goed-uitstekend, op de oude horizon en de nieuwe mediabox next.

Ik hoor het graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt Ondertussen is het probleem opgelost door ziggo.
De 3e monteur wist de storing vast te stellen en de metingen te verrichten op moment van interruptie, hierna documentatie etc opgesteld en actie genomen. Had hem als eerste willen hebben hahaha.
Het bleek in de wijkkast te zitten waar een component defect was die elke x aantal minuten een verstoring teweeg bracht.

3 monteurs verder en een nachtelijk onderhoud bezoek aan de wijkkast en ik kan weer genieten van mijn verbinding.

Afgelopen dagen weer lekker als van ouds!

Bedankt voor het mee denken en top van ziggo om het probleem op te lossen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Even een update;
Vandaag contact gehad met de ziggo helpdesk en zaterdag a.s. komt er een monteur naar de AOP kijken. Helemaal top. Gaan we afwachten!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is de installatie garantie, laat SVP weten hoe het verder gaat.
We zien graag hoe één en ander opgelost wordt.:relaxed:
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zo weer een update;
Vanmiddag kwam de monteur van ziggo en die heeft de AOP vervangen gezien deze een oude splitter, zie figuur in post #1, een ontbrekend afdekplaatje had en er fluctuaties te zien waren in het signaal. Afdekplaatje defect geraakt op een of andere manier de afgelopen jaren.
Dus nieuwe AOP gemonteerd, signaal gecontroleerd en alles was in orde volgens de test apparatuur.

Probleem was nog steeds aanwezig en ondertussen kunnen waarnemen dat de TV en internet storing elke 5 minuten en 33 seconden plaats vinden. Echter registreert de modem dit niet als offline gaan, terwijl de internet verbinding wel onderbroken word. Gezien ik en mijn vriendin erg graag gamen is dit niet handig in online game situaties.

Vervolgens heeft de monteur de rest van het huis gecontroleerd, dhcp conflicten, etc etc. Componenten uitgesloten, zowel die van ziggo als die van ons zelf. Conclusie; bijna 3 uur verder... en het is nog niet opgelost. Het vervelende is dat het natuurlijk op een zaterdag geplant was (eerste gaatje in de planning) en dat de monteur geen spullen mee had voor een eventuele lijn meting (snap ik, gezien het voornaamste en meest voor de hand liggende een defecte AOP van 10 jaar oud).

Dus ik ga maandag bellen voor een nieuwe afspraak die op een doordeweekse dag plaats gaat vinden om de verbinding tussen de wijk/straat kast en ons huis uit te sluiten.
Het is wel een lekker constante storing echter lastig om uit te sluiten door de grote hoeveelheid factoren.

We gaan voor de 2e ronde 🙂

Edit;
Nog even een toevoeging, deze meldingen zijn zichtbaar in de ziggo modem/router;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je er nog zin in hebt, kun je ook de downstream en upstream pagina hier volledig plaatsen met screenshots?
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Als je er nog zin in hebt, kun je ook de downstream en upstream pagina hier volledig plaatsen met screenshots?


Tuurlijk heb ik er nog zin in.
Als bijlage de down en upstream.
Nog niet gebeld met ziggo, druk schema deze week met werk en studie en vrouw lief weet niet wanneer die thuis is 😞 Gelukkig heb ik er buiten het gamen en tv kijken geen last van en hier heb ik door de weeks toch geen tijd voor haha.

Er zit op dit moment een kabel tussen de AOP en de router/arris een grijze kabel die de monteur geplaatst heeft omdat de zwarte die ik had een te hoog signaal doorgaf? Geen verbetering en geen verslechtering. En de SNR van 38 schijnt goed te zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
SNR van 38 is prima, moet boven de 33 zitten.

Ik zie veel te veel Post reed errors, dat zou minder moeten zijn dan de Pre reed errors.

Komt er nog een monteur om een lijnmeting te doen? Sayo
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt vandaag contact gehad met de ziggo helpdesk en dinsdag 11 juni komt er een monteur langs voor de lijn meting.
Zodra ik wat weet zal ik het hier posten. Zal toch niet de enige zijn met dit probleem haha.

We gaan het meemaken ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sayo "Zal toch niet de enige zijn met dit probleem haha."

Dat zou zomaar kunnen als je aansluiting in de straatkast gecorodeerd is of de kabel daar naartoe ooit een te scherpe knik heeft gekregen en nu vernieuwd moet worden.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Je krijgt wel duidelijk een hoog signaal binnen al zit het net binnen de grens. Beetje vaag verhaal van een kabel die een te hoog signaal doorgeeft, benieuwd wat de monteur ervan vindt,
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt is inderdaad een mogelijkheid, ik wacht aanstaande dinsdag af. Ondertussen word de interruptie frequenter en langer.

Conforto & Be rt Gezien er teveel signaal binnenkwam is die andere geplaatst, echter heb ik nog de zwarte. Afgelopen dagen begint het internet en tv langer te storen, zit er persoonlijk over te denken om de oude zwarte kabel weer terug te plaatsen maar dat heeft twee kanten. aan de ene kant is het een mogelijkheid om mijn interruptie te verminderen maar geeft het de monteur die a.s. dinsdag komt meer handvaten om het te lokaliseren.
Ik heb persoonlijk geen idee wat een lijn meting inhoud en of mijn kabel van AOP naar modem etc een invloed kan hebben op hetgeen wat nu binnenkomt. Dus mijn idee is; Lekker laten zitten zoals het is zodat de monteur die dinsdag komt op de informatie kan werken die al aangeleverd is bij ziggo en de eventuele data/error log die opgebouwd is onder huidige setup?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sayo Een lijnmeting vind plaats door een apparaat aan de eerste plaats in je huis aan te sluiten en te meten wat daar binnenkomt. Daarnaast kan een puls gegeven worden en dan kan er gezien worden op hoeveel meter er een obstructie/storing zit.

Als je nu wat veranderd binnen, heeft dit geen invloed op de lijnmeting.
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Even een update!

Be rt De lijnmeting is afgelopen dinsdag uitgevoerd door een monteur van ziggo. Hier werden geen obstructies en dergelijke waar genomen. De monteur heeft tijdens het optreden van het euvel de test nogmaals uitgevoerd (wat ik van mijn vriendin heb begrepen, was er zelf helaas niet bij) en kon geen vreemde dingen ontdekken.

Heb expres niks veranderd om het hele AOP splitter en poppenkast verhaal identiek te laten als hoe de andere monteur het achter gelaten heeft.

De monteur kon niks vreemds vinden en ook geen oplossing bieden dus wij zijn begonnen met uitsluiten van eventuele storingen van buitenaf. Bovenbuurman nog geraadpleegd en die ervaart wel af en toe blokjes in het scherm tijdens tv kijken maar geen verlies van internet verbinding.

Alle overbodige apparatuur wat niet nodig was om internet te gebruiken of tv te kijken afgesloten. Tot aan de mobiele telefoons aan toe. Mocht allemaal niet baten. Probleem zit niet in apparatuur in mijn huis dus vandaag contact opgenomen met ziggo via de chat. Werkt super!

Dus we gaan voor de 3e ronde, dit vreemde probleem moet te lokaliseren zijn. Echter hoe, dat is achteraf makkelijk vertellen en op dit moment moet het maar uitgevonden worden. We gaan er achter komen, dat is een feit.

Is nog even een paar dagen wachten op de monteur maar ik hoop dat ik dan goed nieuws kan delen :smile:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP, er wordt aan gewerkt.
Hoop dat het snel opgelost wordt.
Sayo
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt Ondertussen is het probleem opgelost door ziggo.
De 3e monteur wist de storing vast te stellen en de metingen te verrichten op moment van interruptie, hierna documentatie etc opgesteld en actie genomen. Had hem als eerste willen hebben hahaha.
Het bleek in de wijkkast te zitten waar een component defect was die elke x aantal minuten een verstoring teweeg bracht.

3 monteurs verder en een nachtelijk onderhoud bezoek aan de wijkkast en ik kan weer genieten van mijn verbinding.

Afgelopen dagen weer lekker als van ouds!

Bedankt voor het mee denken en top van ziggo om het probleem op te lossen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sayo Gelukkig weer in orde. Veel internetplezier gewenst.:relaxed:

Onregelmatige storingen zijn heel moeilijk te vinden.

Hier eergister ook een monteur die hier de straatkast heeft aangepast en waarschijnlijk gister in de wijkkast is geweest.
Ruim 2 maanden af en te wat haperingen op TV en soms een wat traag internet.
Hier was dat 1 -2 maal per dag te zien en te zien in de upstream waarden op 51 dBmV en dan was het weer weg.
Maar hier ook nu opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic