NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Onze Samsung TV was stuk en we hebben een nieuwe LG 32LM6370PLA aangeschaft.
Volgens de aanwijzingen van Ziggo:
- TV-installatie doorlopen zonder CI+ module
- Automatisch kanalen zoeken (76 TV + 76 radio gevonden)
- CI+ module geplaatst voor gecodeerde kanalen
Alles functioneert naar behoren, maar niet alle kanalen zijn bij het automatisch zoeken gevonden:
- BBC First (22)
- NPO Nieuws (501)
- NPO Politiek (502)
Is dit een bekend verschijnsel?
Moet er nog iets getweakt worden aan de CI+module en/of smartcard?
Moeten er een monteur langskomen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Via netwerk ID 4444 zal je enkel de ongecodeerde kanalen vinden via 5555 ook de gecodeerde. De missende kanalen zitten gewoon in het standaard pakket kortom dat speelt niet mee.
En inderdaad soms moet je een ander ID grbruiken.
Het lijkt erop dat telefonisch dit stappenplan is gevolgd
Al via kanaal 800 geprobeerd?
Bedankt voor de tip. Helaas gaf kanaal 800 + paar minuten wachten geen soelaas.
Ik heb ook al gesproken met Ziggo Support.
Tijdens het gesprek de CI+ module verwijderd en weer terug gestoken. Geen BBC 1st, en NPO Nieuws/Politiek. Zij vond het ook vreemd en heeft een call uitgezet bij de technische dienst.
Wel geconstateerd dat onze Smartcards (weer) niet gekoppeld waren aan het abonnement.
Krijg je een melding ''gecodeerd signaal'' of zijn de zenders helemaal niet gevonden ?
Gebruik je als netwerk ID: 4444 of 5555?
Inderdaad , waarschijnlijk verkeerde ID, er zijn meer dan 300 tv en radio kanalen.
De gecodeerde kanalen worden goed weergegeven
Had Ziggo-instructies gevolgd met ID 4444.
Is het ID locatie/regio-gebonden?
Ik wil zo meteen nog wel even ID 5555 proberen.
Via netwerk ID 4444 zal je enkel de ongecodeerde kanalen vinden via 5555 ook de gecodeerde. De missende kanalen zitten gewoon in het standaard pakket kortom dat speelt niet mee.
En inderdaad soms moet je een ander ID grbruiken.
Het lijkt erop dat telefonisch dit stappenplan is gevolgd
ID 5555 (ipv 4444) deed het hem.
Bedankt voor de aanwijzingen.
(Jammer dat dit niet in het telefoongesprek met Ziggo Support boven water is gekomen.)
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.