Eraybuurse

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nieuwe Connectbox en Coax kabel ontvangen geen tv wel wifi

We hebben via Ziggo een nieuwe modem (Connectbox CH7465CE) en een nieuwe coax kabel gekregen. Dit omdat we bij de vorige modem heel slecht tv ontvangst hadden. Nu is de wifi prima, maar tv kijken via de Mediabox XL gaat erg slecht. Haperend en stilstaand beeld en vaak de melding "offline" op de Mediabox. @Bert wie weet een oplossing?

 

Gr Eray

32 Reacties 32
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

TV kijken gaat nog steeds via coax kabel. Deze lijkt geen goed signaal door te geven.  De XL heeft een eigen intern modem die het signaal ook via dezelfde coax krijgt.

Alle reden daarom om de aangesloten coax kabel te checken die naar de XL gaat.

Graag ook een foto van de plek waar je coax kabel aangesloten zit. Op een splitter of antenneversterker.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedenavond @Eraybuurse en allereerst, welkom hier! 

Op deze manier beland je van de regen in de drup. Om een goed beeld te krijgen hoe de boel bij jouw thuis zit aangesloten en om je verder te helpen, zien we graag de foto verschijnen waar bloemen64 eerder om vroeg! Is het al opgelost dan mag je dit uiteraard ook laten weten. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zit er een utp kabel tussen de mediabox xl en het modem? zo ja haal die er tussen uit want dat kan voor storingen zorgen door een dubbele dhcp 

zoals @bloemen64  ook al vroeg kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker maken

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De foto's van de meterkast waar de kabel binnenkomt.  Is dit zichtbaar voor u?Ziggo.jpgZiggo1.jpgZiggo2.jpgZiggo3.jpg

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Mariska Z,

 

Ik heb wat foto's toegevoegd bij @bloemen64. Is dit voor u ook zichtbaar?

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Vanaf de meterkast loopt de coax naar de woonkamer. Vanaf daar plug ik weer een Coax kabel in die naar de Mediabox gaat. Ik heb ook bij Bloemen64 wat foto's toegevoegd. Zijn die voor u zichtbaar?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je het witte kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig in het aop duwen 

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

brand er een lampje op de versterker ?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Eraybuurse  schreef:

Beste Mariska Z,

 

Ik heb wat foto's toegevoegd bij @bloemen64. Is dit voor u ook zichtbaar?


JA de foto's zijn zichtbaar. De kabels lijken goed. Geen oude types voor zover ik kan zien.

Enige dat ik niet goed kan zien en weet is het Braun kastje. Het type komt me wel bekend voor. 

 

Mijn verdenking gaat even naar de antenne versterker. Die kan gewoon kapot zijn. Ik zie ook geen brandend ledje.

De ellende van de huidige aansluitingen is dat je niet zomaar even de aansluiting wisselt.

 

Om allerlei zaken uit te sluiten zou ik de XL kabel eens direct op de splitter aan sluiten. Dus de verbinding naar de antenne versterker eruit en die uitgang gebruiken om de XL kabel aan te sluiten. Heb je dan goed signaal dan is er iets met de versterker. Kan ook zijn dat de voeding kapot is.  

 

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het kapje heb ik verwijderd. Er blijft nog steeds af en toe de melding "offline" op de mediabox.

Wat bedoelt u met de versterker?

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor uw reactie. Ik zou van Ziggo ook een 5 m coax kabel krijgen. Deze zal ik dan direct van de mediabox op de splitter in de meterkast aansluiten. Echter wacht ik al 3 dagen op die kabel...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Het spijt me dat je nog altijd wacht op de 5 meter kabel! Ik zie dat de bestelling niet helemaal lekker loopt. Hierop heb ik de bestelling opnieuw uitgevoerd. Ik zie dat er een dag of 10 geleden een 3 meter kabel is gestuurd. De 3 meter kabel is te kort?

De versterker is het witte Teleste kastje. Brandt of knippert daar een (groen) ledje op? 

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

3m kabel is te kort. Er brandt een groen lampje.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

op de foto kon niet duidelijk zien of het groene lampje brand 

 

door de coax van de mediabox xl even rechtstreeks op de splitter aan te sluiten inplaats van op de versterker kun je uitsluiten dat het niet aan de versterker licht 

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb eindelijk de 5 meter coax kabel binnen.

Deze rechtstreeks vanaf de hoofdaansluiting (meterkast) op de mediabox XL aangesloten.

Resultaat; prima tv! Kabel liep voor deze test wel over de grond door de woonkamer. 

Dus 1 mogelijke oorzaak is nu uitgesloten. Maar wat nu?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even dit de Connectbox heeft niks met het TV beeld te maken!!

De Mediabox XL heeft voor het on demand deel een goed retour signaal nodig vanwege de ingebouwde modem, waar en wanneer komt de melding offline in beeld?

Eraybuurse
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Normale tv zenders kijken is helemaal niet mogelijk. Netflix soms wel maar tijdens het kijken stopt die soms en krijgen we de melding offline op de Mediabox XL.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat duid op twee problemen.

1 het modem/internet deel van de MBXL. 

Werkt met de geteste methode Netflix via de Mediabox XL wel goed? Dan is de versterker mogelijk de oorzaak en is deze niet retour geschikt.

2 Live kijken is een ander probleem blijkens de test ook veroorzaakt door de versterker, of de kabel tussen de versterker en de mediabox.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

even voor de duidelijkheid 

de mediabox xl is toch niet via een utp kabel verbonden met de connectbox?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum  schreef:

even voor de duidelijkheid 

de mediabox xl is toch niet via een utp kabel verbonden met de connectbox?


Zover ik dat terug lees is hier geen sprake van, wel goed om dit vanuit @Eraybuurse bevestigd te krijgen. Gaat er enkel een Coax kabel naar de mediabox?

Aanvullend blijkens de opdruk is de Teleste wel retour geschikt.

Uitgelicht topic