1
Vraag
2
Reacties
basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nieuw digitale tv kastje, welke kabels zitten daarbij?

zitten daar kabels bij zo ja welke somige van mijn analoge tv,s hebben geen scart maar 2 tulp stekertjes heeft ziggo die ook wat kost dat dan
39 Reacties 39
RobertWebbe

Level 6
  • 97Posts
  • 4Oplossingen
  • 63Likes
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en er een korte video van gemaakt:
https://youtu.be/8tniJ4VQkQs

[video]https://youtu.be/8tniJ4VQkQs[/video]
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
RobertWebbe,
Je bent een topper! Wat goed om er een filmpje van te maken.
Echt geweldig en handig om aan iedereen te laten zien. Denk dat ik je filmpje vaak zal gaan delen :blush:

Bedankt! En #LekkerBezig award deel ik graag aan je uit 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RobertWebbe Dit is super duidelijk.:relaxed:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
RobertWebbe wrote:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en er een korte video van gemaakt

Gaaf filmpje Robert!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Goed Filmpje, alles duidelijk verteld :thumbsup_tone1:
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
Wauw, hier moest ik toch even voor inloggen hoor om te reageren hoor! 😉 Wat geweldig om te zien hoe je dit hebt opgepakt, RobertWebbe. Bij deze nomineer ik jou ook voor de #LekkerBezig award! Complimenten. 🙂
Jaap Verhoeff

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is allemaal hiep hoera, prachtig kastje. Maar we gaan even voorbij aan de klanten die gewoon annaloog willen kijken, niet gevraagd hebben om een extra kastje wat niet te plaatsen is (of moet je hem dan maar los aan het snoertje naast je tv laten bungelen omdat je de scart kabel nooit door de muur heen kan zoals de coax kabel), een klanten service die behoorlijk arrogant reageert, je nu twee afstandsbedieningen hebt liggen, het beeld verre van optimaal is (of je moet van een blokjes beeldscherm houden dan valt het wel mee)
Ik vind dat Ziggo zijn vaste klanten lekker in de kou laat staan, ze afscheept met een "gratis kastje" wat niet van jou is, een tweede kastje wat je moet betalen maar wat ook niet van jou is??? en een klantenservice waar een puber je zo snel mogelijk afscheept.
Voor mij waarschijnlijk geen Ziggo meer.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jesse Ziggo wrote:
Wauw, hier moest ik toch even voor inloggen hoor om te reageren hoor! 😉 Wat geweldig om te zien hoe je dit hebt opgepakt, RobertWebbe. Bij deze nomineer ik jou ook voor de #LekkerBezig award! Complimenten. 🙂

Hallo Jesse Ziggo,
elders binnen het forum heb ik begrepen dat dit een medewerker van VodafoneZiggo is en géén gewone klant.
Geldt het beloningensysteem ook voor medewerkers?
Ik heb ook van zijn filmpjes genoten, maar het is gewoon zijn werk begrijp uit zijn LinkedIn-profiel dat hier ook op het forum staat.
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
N.N. wrote:
Jesse Ziggo wrote:
Wauw, hier moest ik toch even voor inloggen hoor om te reageren hoor! 😉 Wat geweldig om te zien hoe je dit hebt opgepakt, RobertWebbe. Bij deze nomineer ik jou ook voor de #LekkerBezig award! Complimenten. 🙂

Hallo Jesse Ziggo,
elders binnen het forum heb ik begrepen dat dit een medewerker van VodafoneZiggo is en géén gewone klant.
Geldt het beloningensysteem ook voor medewerkers?
Ik heb ook van zijn filmpjes genoten, maar het is gewoon zijn werk begrijp uit zijn LinkedIn-profiel dat hier ook op het forum staat.
Zoals je al in het Super User overlegforum hebt kunnen lezen heb ik hier de plank volledig misgeslagen. :$ Ik was in de veronderstelling dat dit een klant was die op een erg leuke en vernieuwende manier reageerde. Oeps! Ik ben er een beetje uit zoals je wel merkt. 😉 Bedankt voor het attenderen, N.N.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Goedemorgen Jaap Verhoeff,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo

Ik snap best dat je bent geschrokken van de informatie dat Ziggo stopt met analoge TV en dat je je afvraagt waarom allemaal. Ziggo gaat met z'n tijd mee, net zoals de DVD's niet meer te huur zijn en alleen via Netflix of Videoland online te bekijken zijn of de normale analoge Radio die straks alleen nog maar via DAB+ is te beluisteren. We moeten allemaal met onze tijd mee en nu is de tijd aangebroken dan analoge TV niet meer van deze tijd is. Gelukkig neemt Ziggo hier 2 jaar de tijd voor en kunnen we er allemaal een beetje aan wennen. De scartkabel zal misschien niet door een muur heen passen, al vraag ik me af waarom deze door een muur heen zou moeten, maar gelukkig heeft deze aan de andere kant een klein rond stekkertje en die kan wel gewoon door een muur heen, mocht het nu echt nodig zijn. Zie kabel informatie op deze pagina: https://community.ziggo.nl/de-digitale-ontvanger-195/het-instellen-van-de-digitale-ontvanger-25021

Weet niet of je al in het bezit bent van dit nieuwe kastje? Ik wel en heb de hele avond zitten kijken met dit kastje en nog geen enkel blokjes beeld gezien, dus ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt van dit nieuwe, toch wel, geweldige kastje. En de afstandsbediening van je TV zou je gewoon in de kast kunnen leggen (zeker als je TV een eigen aan/uit knop heeft) en anders heb je de afstandsbediening van de TV alleen daar nog maar voor nodig of misschien voor harder en zachter te zetten (maar dat hoeft hier niet, ik heb er nu echt maar 1 liggen). Verder kan je alles gewoon met 1 afstandsbediening doen, super handig en ook lekkere grote knoppen met ook nog eens een EPG (TV Gids), super toch.

Ziggo zou mensen in de kou laten staan als ze helemaal niets zouden doen en je weer zouden verplichten om iets te kopen. Dat doet Ziggo niet! Die geven je de mogelijkheid om een gratis kastje te nemen of, als het mogelijk is, een CI+ Module te nemen (Let op, deze kost wel geld!!). En je hoeft helemaal het kastje niet gratis aan te nemen, je kan zelf natuurlijk ook een Humax kastje kopen via marktplaats of in de TV winkels. Maar ja, dan moet je weer kopen en dat hoeft bij Ziggo niet, daar krijg je 1 kastje. Zoals nu is niets wat je krijgt van Ziggo van jezelf en moet alles weer terug, ook dit nieuwe kastje en wil je er meer dan moet je er voor betalen en ook deze blijven eigendom van Ziggo maar je krijgt er wel garantie over en je krijgt er een installatiegarantie bij van Ziggo. Is er iets, je belt en ze helpen je altijd.

Jammer dat je de mensen van de klantenservice aanspreekt als puber. Misschien zijn ze jonger dan dat je zelf bent maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen ervaring hebben c.q. je willen helpen met vragen. En dan is er altijd nog de Community van Ziggo, wij staan graag voor je klaar als er vragen zijn. Veel ervaren klanten hebben wel al iets gelijks meegemaakt en helpen elkaar, super toch!

Erg jammer dat je er over denkt om waarschijnlijk geen Ziggo meer te willen. Bedenk echter, overal gaan we de toekomst in en overal gaat alles veranderen. Straks zijn er geen TV's meer en kijken we allemaal naar onze eigen tablet en naar onze eigen programma's wanneer we maar willen. Ja, toekomst, het valt niet altijd mee maar we moeten er wel mee leren leven.

Ik wens je toch nog een heel fijn weekend en een prettige zondag. En mocht je besluiten om het toch te willen proberen, iedereen zit er voor klaar om je te helpen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je tv een CI+module kan hebben, heb je dus al digitale tv en heb je de nieuwe digitale ontvanger helemaal niet nodig.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Misschien dat door het nieuws over het afschakelen van de analoge TV heel veel mensen met een TV met DVB-C tuner eindelijk eens die tuner gaan gebruiken. Ik heb sterk de indruk dat er nogal wat Ziggo-abonnees zijn die niet eens weten dat er een ongecodeerd zenderpakket is dat alle zenders bevat die ook in het alle analoge pakket zitten.

Wij zijn in 2012 vanuit een UPC-gemeente verhuisd naar een Ziggo-gemeente. Wij keken bij UPC niet digitaal. Bij Ziggo kwamen we erachter dat BBC Two niet meer in het analoge pakket zat. Een ongecodeerd digitaal pakket had Ziggo toen nog niet. We zijn toen overgestapt naar een alles-in-eenpakket van Ziggo.

Als er in 2012 al een ongecodeerd digitaal pakket was geweest weet ik niet of we wel voor een duurder pakket hadden gekozen. Maar dan hadden we niet al 5 jaar het gemak gehad van de Humax 5200C-recorder.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo @basco, eigenlijk ben ik op een nostalgische manier wel heel nieuwsgierig wat voor tv-toestellen alleen maar een tulp ingang hebben 🙂 Heb je een Merk en toestelnummer? Of nog mooier een foto?

Anne H Ziggo
Er zijn zelfs TV's zonder tulp ingang. Ik heb nog 2 draagbare TV's op zolder staan met alleen een antenneingang. Keuze is dan òf een coaxkabel òf de ingebouwde sprieten.

Zwart-wit een Philips TX+. 8 met de hand in te stellen zenders, maar wel met een afstandsbediening om te zappen (alleen naar boven en beneden met één stap tegelijk)



Een kleuren TV, Mitsubishi CP1423E, met 12 in te stellen zenders. Om over te schakelen naar een andere zender, moest je even naar de TV lopen en een knop indrukken.

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Hallo Jan F.,

Heb je misschien ook nog een videorecorder staan? Dan zou je het Ziggo-kastje op de scart-aansluiting daarvan kunnen aansluiten en de videorecorder op de coax-ingang van je tv. Succes verzekerd. Kan je eventueel nog opnemen ook!

Piet (die niet voor één gat te vangen is).
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
PJM van der Vooren wrote:
Hallo Jan F.,

Heb je misschien ook nog een videorecorder staan? Dan zou je het Ziggo-kastje op de scart-aansluiting daarvan kunnen aansluiten en de videorecorder op de coax-ingang van je tv. Succes verzekerd. Kan je eventueel nog opnemen ook!

Piet (die niet voor één gat te vangen is).

Die videorecorder heb ik ook nog ergens staan. Het zou interessant zijn wat te experimenteren, maar dat is niet direct noodzakelijk. Als 2e tv op de slaapkamer heb ik een relatief oude Philips platte tv zonder dvb-c tuner, maar wel HDMI. Het beeld daarop analoog is niet geweldig. Echter met het gisteren geleverde kastje dat in 5 minuten is aangesloten, krijg ik nu een perfect beeld.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bedankt voor de foto's!! Wat een prachtig mini-museum heb je daar 🙂
RobDin

Level 7
  • 156Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes
basco wrote:
sommige van mijn oude analoge tv,s hebben alleen 2 x tulp stekker heeft ziggo daar een verloop stekker voor ???


Hoi Basco,

ik heb een alternatief voor de '9 pin S-video naar tulpaansluiting' voor deze Humax 5500 box gevonden.
De volledige term is:

MMI Av-kabel 9 PIN S-VIDEO naar 3 RCA COMPONENT VOOR TV ADAPTER cord kabel

Je kan hem onder andere hier bestellen:
Korte uitvoering https://nl.aliexpress.com/item//32798762434.html
Lange uitvoering https://nl.aliexpress.com/item//32808135139.html

Voor nog geen 2 euro! 😄
Alleen de verzendtijd naar Nederland is wat langer dan je gewend zal zijn 😉

Mvg,
W00fer

Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Jan F. wrote:
Anne H Ziggo wrote:
Hallo @basco, eigenlijk ben ik op een nostalgische manier wel heel nieuwsgierig wat voor tv-toestellen alleen maar een tulp ingang hebben 🙂 Heb je een Merk en toestelnummer? Of nog mooier een foto?

Anne H Ziggo
Er zijn zelfs TV's zonder tulp ingang. Ik heb nog 2 draagbare TV's op zolder staan met alleen een antenneingang. Keuze is dan òf een coaxkabel òf de ingebouwde sprieten.

Zwart-wit een Philips TX+. 8 met de hand in te stellen zenders, maar wel met een afstandsbediening om te zappen (alleen naar boven en beneden met één stap tegelijk)



Een kleuren TV, Mitsubishi CP1423E, met 12 in te stellen zenders. Om over te schakelen naar een andere zender, moest je even naar de TV lopen en een knop indrukken.



Voor het omzetten van beeld vanuit de digitale ontvanger kun je twee kanten op:

-Aansluiten via een VHS videorecorder, deze stuurt het signaal uit dmv modulatie naar een antennesignaal. Het schroeftype F-connector kun je omzetten naar een gewone antenneplug. Je videorecorder moet dan wel scart in hebben, of eerst omzetten naar tulp. Het kan zijn dat je hier een RF Booster voor nodig hebt omdat het signaal te zwak is.

Er zijn dus een aantal conversie stappen, maak een keuze

SCART -> composite - modulator - RF (wat in de tv gaat)
HDMI -> composite - modulator - RF (wat in de tv gaat)

De modulator kan een oude videorecorder zijn.

Naar de sprieten kan zelfs ook nog (vanaf 4 minuut 50)

https://youtu.be/fMiMz1uGCXI?t=259

-Vanaf de Ziggo kast omzetten naar Composite en dat omzetten naar RF
https://www.ebay.com/itm/RCA-Composite-A-V-to-RF-Coax-Coaxial-Converter-RF-Modulator-Converts-/232360889248

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/332/scart-verloopstekker.html

-Vanaf HDMI direct omzetten naar RF met een RF Modulator (beste beeld).

Er zijn dus HDMI naar RF modulatoren

https://youtu.be/YMiGF3ZTdZ0

Deze oude tv's zijn dus zeker nog wel te gebruiken.

PJM van der Vooren wrote:
Hallo Jan F.,

Heb je misschien ook nog een videorecorder staan? Dan zou je het Ziggo-kastje op de scart-aansluiting daarvan kunnen aansluiten en de videorecorder op de coax-ingang van je tv. Succes verzekerd. Kan je eventueel nog opnemen ook!

Piet (die niet voor één gat te vangen is).


Niet elke videorecorder heeft een SCART in. Je kunt het omzetten via de hierboven beschreven converter.
W00fer

Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik wil nog een interessante link toevoegen.

Als je het signaal van de Ziggo box converteert naar composite en audio links rechts en vervolgens via de video recorder omzet naar antennesignaal, zou je het zelfs met een oude antenne tv op moeten kunnen pikken 🙂

Net zoals hier de Nintendo wordt opgepikt op een draadloos tv'tje.


Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op de Community trouwens @W00fer!

  • In een ander topic heb ik al gereageerd op je correctie over de DIN aansluiting. Dat gaat om een 9-pins en niet om een 10-pins DIN connector zoals ik eerder heb beschreven.
  • Ik lees ook dat je meteen inhoudelijk bent ingehaakt op een vraag van @Be rt over het gebruik van een splitter in combinatie met opnemen in dit topic.
  • Hierboven geef je ook uitgebreide tips en plaats je ook nog eens een filmpje, dat is altijd fijn.


Je bent 2 dagen actief op onze community en je plaatst super nuttige bijdragen! Top 🙂 #LekkerBezig
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic