1
Vraag
2
Reacties
basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nieuw digitale tv kastje, welke kabels zitten daarbij?

zitten daar kabels bij zo ja welke somige van mijn analoge tv,s hebben geen scart maar 2 tulp stekertjes heeft ziggo die ook wat kost dat dan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobertWebbe

Level 6
  • 97Posts
  • 4Oplossingen
  • 63Likes
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en er een korte video van gemaakt:
https://youtu.be/8tniJ4VQkQs

[video]https://youtu.be/8tniJ4VQkQs[/video]

Bekijk in context

39 Reacties 39
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hi basco,
Welke kabels er bij het nieuwe digitale kastje zitten zou ik op dit moment niet weten. Maar er bestaat een kans dat er alleen een HDMI kabel bij zit en mocht je andere kabels nodig hebben dat je deze dan moet kopen. Ik weet het niet zeker, ga het voor je vragen bij een moderator en kom hierop terug.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @basco, Er zit een SCART en een HDMI kabel bij! 🙂 Kijk ook in dit mooie topic!
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Nou, opgelost 🙂
basco
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
sommige van mijn oude analoge tv,s hebben alleen 2 x tulp stekker heeft ziggo daar een verloop stekker voor ???
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
basco

Dan is een verloop stekker nodig van scart female naar tulp/cinch € 3,95 - € 12,49 :
(Om reclame tegen te gaan meerdere links geplaatst.)

Specificaties die nodig zijn:
Scart verloopstekker,
1x Scart Female,
1X Scart Male,
3X Tulp Female,
1X S-VIDEO,
Met input/output schakelaar.

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/332/scart-verloopstekker.html

https://www.conrad.nl/nl/y-adapter-scart-cinch-s-video-1x-scart-stekker-3x-cinch-koppeling-scart-bus-s-video-bus-zwart-met-omschakelaar-325216.html

https://www.ruttenelektroshop.nl/product/vlvb31903b-scart-adapter-schakelbaar-scart-male-scart-female-s-video-female-3x-rca-female-zwart
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @basco, eigenlijk ben ik op een nostalgische manier wel heel nieuwsgierig wat voor tv-toestellen alleen maar een tulp ingang hebben 🙂 Heb je een Merk en toestelnummer? Of nog mooier een foto?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Zo'n verloop gebruik ik ook om van de scart naar witte en rode tulp op mijn geluidsinstallatie de radio van de nieuwe decoder te kunnen ontvangen buiten de TV om.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Zit op het kastje een 10-pins mini-DIN aansluiting? Dan is het erg netjes dat je een kabel meegeleverd krijgt van mini-DIN naar scart. Ook een goed idee om de kleine connector te gebruiken. Zo kan het kastje mooi klein blijven. Een scart-aansluiting neemt erg veel ruimte in.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hi iMark,
Zie deze topic voor informatie welke kabels ze er bij leveren: https://community.ziggo.nl/de-digitale-ontvanger-195/het-instellen-van-de-digitale-ontvanger-25021
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Hoi EnergieBoy,
Dat plaatje had ik gezien. Ik zie een kabel met aan de ene kant een scart en aan de andere kant iets mij onbekends. Uit de afbeelding op https://community.ziggo.nl/de-digitale-ontvanger-195/wat-kan-de-digitale-ontvanger-25022 kan ik niet opmaken wat voor aansluiting er op het kastje zit. S-video is het in ieder geval niet. :smiley:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Er staat boven: Dolby / Audio / AV (en nog iets)
Kan zelf niet goed lezen. Die kabel is toch van Mini-Din naar Scart?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
@iMArk de bijgeleverde SCART kabel kun je inderdaad aansluiten op de "9-pins mini DIN" aansluiting achterop de Digitale Ontvanger. Dus de aansluiting waar je "Dolby Audio / AV out" bij ziet staan 🙂

**aangepast door moderator[10-pins mini DIN is onjuist]**
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Anne H Ziggo wrote:
@iMArk de bijgeleverde SCART kabel kun je inderdaad aansluiten op de "10-pin mini DIN" aansluiting achterop de Digitale Ontvanger. Dus de aansluiting waar je "Dolby Audio / AV out" bij ziet staan 🙂
Ja, dat zeg ik :yum:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
EnergieBoy wrote:
Anne H Ziggo wrote:
@iMArk de bijgeleverde SCART kabel kun je inderdaad aansluiten op de "10-pin mini DIN" aansluiting achterop de Digitale Ontvanger. Dus de aansluiting waar je "Dolby Audio / AV out" bij ziet staan 🙂
Ja, dat zeg ik :yum:

Ha, yep. Tegelijk 😉
basco
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
waarom staat deze hele belangrijke digitale decoder zo verstopt op de ziggo site ik kon het eerst nergens vinden alleen dankzij bovenstaande link van energie boy kon ik wat vage tekeningetjes zien waarom is er geen merk, maten en andere techn. gegevens van bekend waarom kan ik dit kastje nog niets eens bestellen bij ziggo ,ook over het aansluiten van dit kastje staat nergens iets op ziggo ziet er vaag en dubieus uit alle maal vandaar ook die 29,50 hoe zit dat nu ,. wie is of word de eigenaar van dit kastje je kan dit toch alleen maar verkopen of leasen of verhuren aan klanten kortom ziggo blijft hier zeer vaag hier over, wat als het kastje bijvoorbeeld gestolen word uit de woning ,of er is brand geweest of hij doet het niet meer of de hond heeft het kapot gebeten enz wie zorgt er dan voor een nieuwe ??? ik mag toch ook aannemen dat er een afstands bed. bij zit !!! wie betaald eventuele retour kosten ik of ziggo ???
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
basco op de Community staat een hele rits met informatie over deze nieuwe box. Als je nu op community.ziggo.nl staat en dan naar beneden gaat dan kom je vanzelf Schakel mee, analoge tv gaat uit tegen en daar staat alles wat je weten wil 🙂

De kosten zijn een eenmalige bijdrage en worden niet teruggestort wanneer de Digitale Ontvanger na afloop van het abonnement wordt teruggestuurd. Het gaat hier dus niet om een borg. De Digitale Ontvanger is inderdaad wel in bruikleen, dus wordt er een vervangingswaarde in rekening gebracht, mocht hij niet worden geretourneerd.

Maar meer info kan je vinden onder de topic: Schakel mee, analoge tv gaat uit
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
@basco, zou je ook de vragen die wij aan je gesteld hebben willen beantwoorden? Wat voor model TV toestellen heb je bijvoorbeeld? 🙂 Dan kunnen wij een beter advies geven voor jouw specifieke situatie.

Op veel van de vragen in je laatste reactie is al antwoord gegeven in 1 van de 3 topics die je gestart bent.

  • Je kan al een Digitale Ontvanger gratis bestellen via het doen van deze stappen.
  • Een tweede Digitale Ontvanger vragen we eenmalig € 29,50 voor. Ook deze blijft eigendom van Ziggo.
  • Het voordeel van bruikleen is dat wij een beschadigd kastje vervangen. Alleen als de schade opzettelijk is gebeurd rekenen we kosten. Dit vind je op onze website.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik vroeg er alleen naar omdat ik nergens kon terugvinden or er inderdaad een 10-pins mini-DIN aansluiting op het kastje zit. Dat is niet bepaald een gangbare aansluiting (meer). Ook de aanduiding "Dolby Audio / AV Out" zal niet veel mensen iets zeggen.

Het is belangrijk om te weten wat voor kabel er bij zit. Je zult maar na een paar jaar een defecte kabel hebben en dan niet weten wat je moet bestellen. :smiley:

Nog een vraag over het kastje. Zit er een display op zodat je kunt zien welke zender is ingeschakeld?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
iMark wrote:
Nog een vraag over het kastje. Zit er een display op zodat je kunt zien welke zender is ingeschakeld?

Er zit geen display op. Het is een zo eenvoudig mogelijk zap kastje 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic