1
Vraag
2
Reacties
Puutje77

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuw abonnement bij next mini

Hallo, mijn moeder heeft een brief gekregen dat haar oude mediabox niet meer werkt en ze kan nu een next mini krijgen, maar dan staat er dat ze een nieuw abonnement moet afsluiten. Kan iemand me vertellen waarom je een nieuw abonnement moet afsluiten terwijl ze al een abonnement heeft?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hetzelfde abonnement met de ene of de andere mediabox verschilt niet meer in kosten, dus er komen gelukkig geen financiële gevolgen.

 

Het is puur voor de interne administratie en automatische uitvoering van de juiste stappen, vanwege allerlei mogelijk achterliggende wijzigingen.

 

Ze gaat van een b.v. TV Start Mediabox XL abonnement over naar een TV Start Next abonnement.

Dat is voor de achterliggende volledig geautomatiseerde systemen, een behoorlijk anders abonnement.

Als je Mediabox XL namelijk nu ook het modem is, dan krijg je automatisch een nieuw modem erbij, met alle nodige aansluitmaterialen, die dan allemaal automatisch verstuurd worden.

Bekijk in context

9 Reacties 9
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Bij verandering van je internetsnelheid ga je een nieuw jaarabonnement aan.

Maar volgens mij is dat niet het geval als je een mediabox vervangt voor een Next mini.

Wel kan het zo zijn dat je moeder nu een abonnement heeft waarbij geen Next mini mogelijk is.

Dan is het wel logisch dat je moeder een nieuw abonnement moet aangaan. 

Je zou wellicht wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen over het abonnement wat je moeder nu heeft.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Natuurlijk wil Ziggo dat haar klanten een actueel abonnement hebben en ..... ook de huidige prijzen betaald.
Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk klant onvriendelijk, om een klant die misschien al tig jaar een verouderd Ziggo box heeft, voor de vervanging alsnog laat te betalen. Als die extra betaling nu is voor het vervangen van de oude box of een abonnement prijs verhoging, beide zou m.i. niet mogen !

Bijna altijd wordt, bij de hier op dit forum klagen klanten, de box geheel gratis en zonder extra kosten vervangen.

Extra informatie : als uw MediaBox XL af en toe hapert en/of de fan veel lawaai maakt en/of continue hardop draait, en/of de box te warm wordt en/of ( daardoor ) soms uitvalt, dan moet Ziggo de box kosteloos vervangen en dan wordt ook geen administratie kosten berekend.


Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken.

Puutje77
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ze hoeft er niet voor te betalen.  Dit staat in de mail: Je Mediabox XL werkt niet meer zoals het hoort. Hierdoor gaat ‘ie bij de eerstvolgende software update in januari waarschijnlijk op zwart.

Dat laten we natuurlijk niet gebeuren, daarom mag je de mediabox gratis vervangen voor ons nieuwste model: de Next Mini. Daarmee wordt tv-kijken nóg leuker!

 

Dus perfect, maar ik snap de reden niet dat je een nieuw abonnement moet afsluiten. Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar moet ik het dan zo zien: Ze heeft nu een abonnement voor de mediabox en dat moet dan een abonnement met next mini worden?

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Het is wel de vraag, staat er jaar abonnement genoemd of alleen wijziging in een nieuw type abonnement.

Puutje77
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit stond er verder in de mail

Wat verandert er?

 

 

Je bestelt de Next Mini bij een nieuw abonnement.

 

 

Je Mediabox XL hoeft niet terug. Deze kan je naar de milieustraat brengen.

 

Wat blijft hetzelfde?

 

 

De prijs van je abonnement blijft hetzelfde en je betaalt geen eenmalige aansluitkosten voor het omruilen.

 

 

Je contractduur blijft hetzelfde, je krijgt geen nieuw jaarcontract.

 

 

De inhoud van je abonnement, zoals zenders, On Demand opties en internetsnelheid, blijft ook hetzelfde.

 

 

Opgenomen programma’s op de Mediabox XL gaan automatisch mee naar de Next Mini.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en voor de mini heb je wel een goed werkende wifi verbinding nodig.

Zelf zou ik de next kiezen die heeft net zoals nu een caox aansluiting.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Puutje77  schreef:

Dit stond er verder in de mail

Wat verandert er?

 

 

Je bestelt de Next Mini bij een nieuw abonnement.

 

 

Je Mediabox XL hoeft niet terug. Deze kan je naar de milieustraat brengen.

 

Wat blijft hetzelfde?

 

 

De prijs van je abonnement blijft hetzelfde en je betaalt geen eenmalige aansluitkosten voor het omruilen.

 

 

Je contractduur blijft hetzelfde, je krijgt geen nieuw jaarcontract.

 

 

De inhoud van je abonnement, zoals zenders, On Demand opties en internetsnelheid, blijft ook hetzelfde.

 

 

Opgenomen programma’s op de Mediabox XL gaan automatisch mee naar de Next Mini.



Blijkbaar update Ziggo alleen je abonnement naar een huidige actuele type. Dat heeft nu ( zo te lezen ) geen financiële gevolgen, maar dat kan volgend jaar natuurlijk wel veranderen, als een Ziggo medewerker 'ziet' dat u minder betaalt, dan uw abonnement kost.


- De prijs van je abonnement blijft hetzelfde en je betaalt geen eenmalige aansluitkosten voor het omruilen.
- Je contractduur blijft hetzelfde, je krijgt geen nieuw jaarcontract.
- De inhoud van je abonnement, zoals zenders, On Demand opties en internetsnelheid, blijft ook hetzelfde.


Zo hoort het !!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hetzelfde abonnement met de ene of de andere mediabox verschilt niet meer in kosten, dus er komen gelukkig geen financiële gevolgen.

 

Het is puur voor de interne administratie en automatische uitvoering van de juiste stappen, vanwege allerlei mogelijk achterliggende wijzigingen.

 

Ze gaat van een b.v. TV Start Mediabox XL abonnement over naar een TV Start Next abonnement.

Dat is voor de achterliggende volledig geautomatiseerde systemen, een behoorlijk anders abonnement.

Als je Mediabox XL namelijk nu ook het modem is, dan krijg je automatisch een nieuw modem erbij, met alle nodige aansluitmaterialen, die dan allemaal automatisch verstuurd worden.

Puutje77
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hartelijk bedankt voor het reageren! Het is me nu duidelijk waarom ze een nieuw abonnement moet afsluiten.

Fijne feestdagen allen. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic