1
Vraag
2
Reacties
Reny

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nieuw AOP aanvragen lukt niet?

Goedemorgen,

 

 

Het gaat om de aansluiting bij mn schoonouders, 2 ouwe mensjes van in de tachtig maar gaan lekker met de tijd mee. Pc-tje met printer om te internetten, allebei een Iphone om te appen enzo. Helemaal goed.

 

En dan nu de problemen. Sinds kort hebben ze een Qantis QE317 welke regelmatig geen signaal geeft. De TV op de slaapkamer geeft soms blokjes en de printer werkt niet via de Iphone. Dus de handige schoonzoon (ik dus?) gebeld, die lost het wel weer op. Ik van het weekend eens ernaar gekeken, je kan je dan voorstellen wat je dan aantreft met zeer oude coax bekabeling en plastic stekkers en splitters. Een 40 jaar oude 2gats aansluiting in de muur welke tevens het aop is. Ik wil dit dus allemaal weer eens netjes maken voor ze.

Zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice om een nieuw aop aan te vragen. Krijg ik te horen dat dit niet zomaar kan als alles nog werkt naar behoren?? Uhhhhh, mevrouw….dat doet het dus niet!! Ik uitgelegd hoe gedateerd de situatie momenteel is en dat ik dit van deze eeuw wil maken. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat Ziggo dit dan ook komt doen met een aop van deze eeuw maar dat zag ik verkeerd. Ik kwam met deze dame geen steek verder!

Wat moet ik doen om dit te regelen?

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Reny , allereerst welkom op onze Community. Leuk dat je ons hebt gevonden om je schoonouders hiermee te helpen. Ze hebben maar mazzel met je dat jij ze zo helpt hiermee. 

Als ze een verouderde hoofdaansluiting hebben én hierdoor problemen ervaren met de diensten, dan kan hiervoor gewoon een monteur ingepland worden. Vreemd dat je er niet uitkwam met mijn collega van de helpdesk. 

Het vervangen van de hoofdaansluiting en de modem is kosteloos. Voor eventueel ander extra werk kan de monteur kosten in rekening brengen. Ben je bekend met alle voorwaarden van onze monteur zoals hier staan beschreven? Een monteur kan ik inplannen op werkdagen tussen 8:00 uur en 13:00 uur of tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Zal ik een willekeurige dagdeel inplannen die je dan zelf via het MijnZiggo account van je schoonouders kunt aanpassen naar een dagdeel dat je er zelf ook bent? 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Reny Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het probleem, met hulp van jou, is opgelost. Het is wel zuur dat er kosten berekend zijn a € 50,-. Ik vermoed dat dit per abuis gebeurd is aangezien de kosten voor onze rekening horen te zijn. Om deze reden heb ik ook gelijk een credit aangemaakt zodat de kosten a € 50,- worden vergoed. Geniet van je welverdiende etentje en mooi dat je schoonouders weer in hun nopjes zijn. 😉

Bekijk in context

30 Reacties 30
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Gaan wij hier voor jou en de oudjes regelen.......

 

Ik zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die zullen er hier op reageren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan ( in dit geval die van je schoonouders ), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info


Ik meld het even bij hun.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

EDIT; verwijderd. We waren tegelijkertijd @Ronihd 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

2 SE die hetzelfde doen , nu moet het echt goedkomen @Reny 

Reny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hahaha, 2 SE die reageren. Mijn vertrouwen stijgt meteen.

Ik zit momenteel op hun account te werken dus alle info in het profiel is van die oudjes.

Het “probleem” van de Iphone en printer heeft met wifi te maken. Ze hebben een TC7200 staan en deze kan niet gelijktijdig 2,4 en 5 Ghz aan. Momenteel staat 5Ghz aan maar dat snapt de printer niet, die wil 2,4.

Kan deze wellicht omgeruild worden voor een Connect die wel gelijktijdig deze uitzendt?

 

Onderstaand 2 foto’s van de huidige situatie….

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omruilen TC7200 voor een connectbox gaat vast ook wel lukken.

De reactie van een moderator kan even op zich laten wachten door drukte. Maar ik verwacht hem wel vandaag.

Men kan dan gelijk een monteur inplannen voor vervanging AOP.

Reny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zou heel fijn zijn. Kan ik alles weer netjes maken voor ze en kom ik weer hoger op de ladder bij de erfenis..(geintje)

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Reny  schreef:

Zou heel fijn zijn. Kan ik alles weer netjes maken voor ze en kom ik weer hoger op de ladder bij de erfenis..(geintje)


Heel herkenbaar 😉 maar komt goed hoor ! 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

AOP mag je niet zelf vervangen tegenwoordig  moet een monteur voor ingepland worden 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Reny 

wat voor mediabox hebben je schoonouders? Als dat een Mediabox XL is, voorheen Horizon, moet er ook een retourband stopfilter achter de Quantis worden geplaatst. In sommige gevallen geld dat ook voor een modem. De monteur moet ook deze dus wel meenemen/bij zich hebben. Of hebben ze dat nu altijd @Mark ?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Was altijd al zo hoor @MR_CHIP Maar dit word gratis gedaan. 


MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

naja voor 2016 mocht ik het bij mijn ouders toen nog upc gewoon zelf doen 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Bij Ziggo niet, al gebeurde dat soms wel. Ik heb ook weleens een AOP van een monteur mee gehad die ik zelf kon plaatsen omdat ik elektromonteur was, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Een monteur kan ook meteen zien of er nog andere zaken aandacht behoeven. Lang niet alle storingen komen voort uit een oud AOP.

Reny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A1 Geen mediabox. Kijken gewoon 50 vrije zenders via Dvb/c op de TV

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Reny , allereerst welkom op onze Community. Leuk dat je ons hebt gevonden om je schoonouders hiermee te helpen. Ze hebben maar mazzel met je dat jij ze zo helpt hiermee. 

Als ze een verouderde hoofdaansluiting hebben én hierdoor problemen ervaren met de diensten, dan kan hiervoor gewoon een monteur ingepland worden. Vreemd dat je er niet uitkwam met mijn collega van de helpdesk. 

Het vervangen van de hoofdaansluiting en de modem is kosteloos. Voor eventueel ander extra werk kan de monteur kosten in rekening brengen. Ben je bekend met alle voorwaarden van onze monteur zoals hier staan beschreven? Een monteur kan ik inplannen op werkdagen tussen 8:00 uur en 13:00 uur of tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Zal ik een willekeurige dagdeel inplannen die je dan zelf via het MijnZiggo account van je schoonouders kunt aanpassen naar een dagdeel dat je er zelf ook bent? 

Reny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Meindert, bedankt voor je reactie en hulp. Nu komen we ergens. 

Prima, plan maar een afspraak in voor ze voor het vervangen van het AOP, ochtend of middag maakt niet uit.Kan ik daarna de kabel en stekkerboel weer van deze tijd maken….

Een nieuw modem wordt opgestuurd? Of neemt de monteur deze gelijk mee..

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Willem-A1 wrote:

Bij Ziggo niet, al gebeurde dat soms wel. Ik heb ook weleens een AOP van een monteur mee gehad die ik zelf kon plaatsen omdat ik elektromonteur was, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Een monteur kan ook meteen zien of er nog andere zaken aandacht behoeven. Lang niet alle storingen komen voort uit een oud AOP.


Bij Ziggo moest je dat ook zelf doen, in het instalatie pakket zat een AOP dat de klant zelf diende te plaatsen of vervangen. Anders kon je een monteur laten kopen tegen meerkosten.
Ik ben klant sinds Essent kabelcom, toen ik internet nam van @Home kreeg ik zo'n zelf instalatie pakket, toen het Ziggo werd kreeg ik het weer toen ik ging verhuizen.
Anderen die ook klant zijn bij Ziggo of diens voorlopers, kregen ook allen zo'n pakket.

Dus bij fZiggo en voorlopers werd ervan uit gegaan klant doet dit zelf, verantwoording van de klant. Kan klant dit niet, dan monteur tegen kosten aanvragen.

Reny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Meindert 

Ohja, ik begrijp dat ik ook een coaxkabel via Ziggo kan regelen? Eentje van 5 meter zou fijn zijn of ben ik dan lastig…

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt voor je snelle reactie, @Reny . Ik heb een monteur voor je schoonouders ingepland. Ik stuur straks een bevestiging per mail hierover. Je kunt via het MijnZiggo account van je schoonouders deze afspraak verzetten naar een tijdstip dat jij er ook aanwezig kunt zijn. Dan kun je met de monteur overleggen wat de monteur kan vervangen / regelen en wat je zelf gaat doen. 

De monteur heeft een nieuw modem mee in de bus. Deze wordt ter plekke omgeruild voor ze 🙂 

Een coaxkabel van 5 meter is kosteloos op te sturen naar je schoonouders. Dit heb ik ook alvast geregeld voor je schoonouders. Deze wordt binnen een paar dagen bezorgd en staat los van het bezoek van onze monteur. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kijk even hier bij de link installatiemateriaal.  Als het goed is heeft de monteur alles en nog wat bij zich. En tegen kostprijs.

 

Meindert was 10 seconden eerder dan ondergetekende. Lijkt de F1 wel.😅

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic