ieskorp

Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Nieuw 1G modem ontvangen, ethernet verbinding naar TV valt regelmatig weg

Nieuw 1G modem ontvangen, nieuw AOP geinstalleerd door ziggo monteur , ethernet verbinding naar TV valt regelmatig weg. als ik de ethernet stekker dan in een andere internet aansluiting (gele aansluitin) stop werkt het meteen weer. dit gebeurd elke paar dagen.

55 Reacties 55
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51133Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

Het lijkt of de TV zijn IP adres verliest en als je de stekker dan in een andere stopt, hij weer een nieuwe krijgt.

Zet in de instellingen -> Geavanceerde instellingen -> DHCP de IPv4 leasetijd eens op 604800 seconden, dan krijgt je TV een IP adres voor een week en gaat het wel goed was het effect bij iemand anders.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb de instellingen gewijzigd Bert. Dank daar voor. nu even afwachten of het ook werkt.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

het heeft 5 dagen goed gewerkt. Echter  vanochtend het zelfde probleem. CS3300 foutcode en na de ethernet stekker in een andere porot gezet, meteen weer ok. had diagnostic op de box aan en zodra de stekker in de ethernetpoort gestopt wordt gaat alles op groen met ultra hd .

Tom Tix

Raadgever
  • 65Posts
  • 7Oplossingen
  • 21Likes

Dan lijkt het inderdaad met de lease tijd van het IP adres te maken te hebben. Wat is het merk en typenummer van de TV? En is er wellicht al een firmware update voor de TV beschikbaar?

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

LG TV -OLED55E9PLA laatste firmware staat er op

Tom Tix

Raadgever
  • 65Posts
  • 7Oplossingen
  • 21Likes

Ok, firmware is dus goed. Staat de tijd en datum goed ingesteld op de TV?

Kan de wifi van de TV eventueel uitgezet worden (als deze wifi heeft).

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

datum, tijd staat goed. wi-fi op de TV staat aan en wordt actief gebruikt met een aparte router ASUS RT-AX88U. waarom zou ik die uitzetten? het gaat om de ziggo modem/next box verbinding naar elkaar en naar het internet. ik zou eventueel wifi op het ziggo modem uit kunnen zetten, maar ik zie niet hoe dat de ethernet etc zou beinvloeden?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51133Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11639Likes

@ieskorp Staat ook de DHCP server aan op de router?

Krijgt de TV de leasetijd van de router?

Zo ja, dan daarin eens kijken hoe de leasetijd staat.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

De DHCP staat aan op de router (die wordt puur alleen met wifi gebruikt) De TV krijgt de leasetijd van de router want die staat via WiFi verbonden met een Synology NAS (Backup network) . Echter de TV krijgt het signaal van de Next box - de Next box krijgt signaal EN internet van ziggo modem, dus ik vraag me af of het daar aanligt? ik zal de leasetijd op de router aanpassen gelijk aan modem. dan kijken we of het helpt over de volgende dagen.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

bedankt voor het meedenken.

Tom Tix

Raadgever
  • 65Posts
  • 7Oplossingen
  • 21Likes

@ieskorp in je originele post staat "ethernet verbinding naar TV valt regelmatig weg". Dus dan denk ik dat het probleem tussen de TV en het modem via de kabel aanwezig is. Als dat niet zo is dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar ik zie nu dat je de DHCP op een andere router gebruikt die nota bene via wifi met de TV verbonden is. Des te meer reden voor mij om te denken dat de oorzaak van je probleem is en vandaar dat ik vroeg of je de wifi uit kon zetten. Je hebt vast een reden om je netwerk zo te bouwen maar ik zou eens proberen om de DHCP server terug te verhuizen naar het ZIggo modem. Ik verwacht dat je probleem dan weg is.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik denk dat je verschillende dingen door elkaar haalt.

1. de TV verbinding via Wi-Fi 5G netwerk is uitsluitend via Ausus router (voor LG apps op de TV)

2. de TV verbinding met Next box is via HDMI

3. de ethernet en coax verbindingen zijn tussen het ziggo modem en de Next box

Mijn probleem is dus de internet (ethernet) connectie van modem naar Next box, ivm opnamen-programma gids. het beeld/audio komt via Coax binnen en gaat de Next box en uit naar TV via HDMI.

Tom Tix

Raadgever
  • 65Posts
  • 7Oplossingen
  • 21Likes

@ieskorp dat is wat duidelijker, dus de ethernet verbinding naar de TV valt niet uit. Dat staat namelijk wel in je titel.

Van welke DHCP server haalt de Next box zijn IP adres op? Het lijkt er op dat je twee DHCP servers in een netwerk hebt.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

De Next box is verbonden via Ethernet kabel met het modem, daar komt de DHCP dus vandaan. Er is 1 netwerk Wi-Fi met 1 DHCP server 

Tom Tix

Raadgever
  • 65Posts
  • 7Oplossingen
  • 21Likes

Hallo @ieskorp , ik ben de weg kwijt, hierboven zeg je nog "De DHCP staat aan op de router" en nu zeg je dat de DHCP alleen in het modem zit.

Ik geef het op, anderen kunnen je vast beter helpen.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1200Posts
  • 124Oplossingen
  • 309Likes

Goedemorgen @ieskorp, het moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je de kabel steeds moet verplaatsen. Ik zie dat @Bert en @Tom Tix al mee hebben gekeken. Uit je verhaal maak ik op dat je een losse router hebt voor de wifi en de tv daarmee verbind. Ik zie dat de wifi van je modem zelf nog wel aanstaat, dit kan voor een conflict zorgen, al hangt dit wel af van de instellingen van je router. Ik wil je vragen om de router los te koppelen van het modem en dit een dag lang te testen. Je kunt in de tussentijd gebruik maken van de wifi van het modem zelf. Valt de verbinding dan nog steeds weg? Dan plannen we een monteur in,  

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hartelijk dank voor het antwoord en voorstel. 1 dag router loskoppelen zal niet voor een goede check zorgen, immers de verbroken verbinding komt zo elke 7 dagen voor. de wi-fi van het ziggo modem wordt niet gebruikt, de wifi van de router wordt alleen gebruikt om de TV (NIET de Nextbox) met de synology box te verbinden en voor PC-tablets/mobiele telefoons.

ieskorp
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

De verbroken verbinding was in het begin elke paar dagen, maar sinds bert zei, DHCP de IPv4 leasetijd eens op 604800 seconden zetten, is het elke 7 dagen (tot nu toe). inmiddels heb ik ook de nextbox een vast IP address op het modem gegeven, dus ik wacht nog even af.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1200Posts
  • 124Oplossingen
  • 309Likes

@ieskorp Helemaal super! Hou je ons op de hoogte? 

Ik wens je alvast een hele fijne jaarwisseling!

Uitgelicht topic