1
Vraag
2
Reacties
Jordydententer

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Niet ondersteund videoformaat

Sinds vanochtend krijg ik de melding niet-ondersteund videoformaat. Ik heb wel gewoon tv, maar de melding blijft in beeld. Met een andere, nieuwe hdmi-kabel blijft de melding staan. Hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jordydententer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de tv zojuist helemaal gereset en opnieuw geïnstalleerd. En het lijkt nu opgelost. Toch een probleem van de tv dus. Dank voor de suggesties.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe staat in de Instellingen in Beeld en Geluid de HDMI instellingen?

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Jordydententer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

A8A1E51D-B205-483C-B8C1-185C42D3FFC1.jpeg

Zojuist 30 sec van de stroom gehad, maar heeft niet geholpen helaas. Zie de foto voor de instellingen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Is het geen melding van je tv?

Probeer eens met de afstandsbediening van je tv, back, ok, oid.

Of kijk daar in je instellingen.

De next als source gekozen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kies in plaats van automatisch eens 4K, 1080p of 1080i of 720p afhankelijk van de mogelijkheden van je TV.

Jordydententer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de tv zojuist helemaal gereset en opnieuw geïnstalleerd. En het lijkt nu opgelost. Toch een probleem van de tv dus. Dank voor de suggesties.

fittipalmi

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SInds gisteren plots deze melding "Videoformaat niet ondersteund" op mijn TV (met HDMI kaart) op 1 zender (NET5).

Andere zenders werkten "gewoon".

Vervolgens kaart eens eruit en erin geduwd, maar geen resultaat.

Andere zenders (meestal commerciële) vielen ook op zwart.

Wat moet ik doen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@fittipalmi wat voor TV merk en model.

Net 5 is al vrij lang in het Mpeg4 videoformaat. Dat plots klinkt vrij vreemd. Met HDMI kaart bedoeld u denk ik een CI+module en smartcard.

 

Eventueel de televisie helemaal stroomloos maken ook de stekker uit het stopcontact.

fittipalmi

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is een Philips TV en inderdaad een CI+module Smartcard.

Gisteravond dus CI smartcard maar eens verwijderd, effe opgepoetst en er weer in. Even had ik weer de zender beeld, maar plots weer weg. Daarna ook andere (merendeel commerciële) zenders.

Maar even naar NPO1, 2 en/of 3 gekeken.

Vanmorgen TV weer eens aangezet en - geloof 't of niet - alles werkt weer als "normaal".

 

Conclusie: ik verander dus niets .... zender geven rare meldingen - om vervolgens de dag erop volgend gewoon weer te werken!!! 

De vraag is hoe lang.

 

Dank voor de reactie(s) trouwens

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@fittipalmi 

dit topic gaat over problemen met de next,

voor problemen met ci+ module kun je het beste een eigen topic aanmaken

zo houden we de community overzichtelijk

fittipalmi

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben het deels met je eens, maar de foutboodschap die ik spontaan op enig moment tijdens het kijken naar TV krijg bij het zappen naar (in dit geval ) NET5 levert exact dezelfde foutboodschap

"NIET ONDERSTEUND VIDEOFORMAAT" op.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook al de tv opnieuw naar zenders laten zoeken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een CI.module heeft wezenlijk geen invloed op de compressie techniek of de resolutie.

De TV zelf of via een mediabox maakt voor de melding over het videoformaat weinig verschil. Hiermee ga ik er vanuit dat met video formaat de compressie wordt bedoeld niet de resolutie. Ik las dat het alweer is opgelost, dan heeft het opnieuw ophalen weinig effect. Ook niet voor de melding het videoformaat verandert niet.

fittipalmi

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, immers dat was niet echt nodig.

Zonder iets te doen anders dan op de avond van het probleem zelf naar NPO1, 2 of 3 te kijken, was het probleem geheel zelfstandig de volgende dag opgelost.

 

fittipalmi

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Met "opnieuw ophalen" wordt (zo denk ik?) het opnieuw zoeken van de zenders bedoeld?. Nou, dat is nogal een dingetje. Je bent daarna ook de ingestelde favorieten nl. kwijt en dat is nogal omslachtig voor deze TV.

De favorietenlijst van zenders staat bij mij op een USB en is veel sneller om terug naar de TV te kopiëren.

Dat is nl. nogal eens nodig bij deze Philips TV, omdat deze al sinds jaar en dag geheel zelfstandig en spontaan de ingestelde zenders kwijt raakt. Soms 3x per week, en soms gaat het weken goed. Maar dat is een geheel ander topic. 🤗

Om een ander spontaan voorbeeldje te noemen van de TV: hij gaat 's nachts soms ook geheel van zelf vanuit stand-by naar actief om vervolgens weer vanzelf op stand-by te gaan. Nog een ander topic. 🤔

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic