1
Vraag
2
Reacties
Paul Bussmann

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet ondersteund videoformaat

Tijdens het TV-kijken sprong de TV plotseling op zwart en gaf de melding: niet ondersteund videoformaat.

Daarna heb ik: i) mediabox opnieuw gestart, ii) ander HDMIkanaal gekozen; maar de melding blijft hetzelfde.

De mediabox reageert wel op de afstandsbediening, dat kan ik op de box zien gebeuren.

Via Ziggo-Go kan ik wel programma's casten (chromecast).

Vraag: wat te doen, is mijn mediabox kapot gegaan?  

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Als ik de foutmelding zo rondzoek lijkt het eerder aan tv (andere resolutie/softwareupdate nodig) of bekabeling (hdmikabel) te zitten dan aan de externe apparatuur. Niet toevallig dus nog een hdmikabel liggen of een andere tv om te testen? Dan kan je dié i.i.g. uitsluiten..

Bekijk in context

13 Reacties 13
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke Mediabox en welk kanaal?

Paul Bussmann
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox: Horizon merk Samsung SMT-GJ400

kanaal op de TV van HDMI1 naar HDMI2, HDMI3 en HDMIside

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk met kanaal bedoelde ik op welk kanaal nummer of tvstation zie je deze melding?

De HDMI ingang staat hier naar ik vermoed los van, het lijkt er op dat je Horizon of de TV zelf niet meer overweg kan met het bron signaal.

 Kan je eventueel een foto van die melding plaatsen? Dit kan via het paperclip icoon of het vierkante vakje ernaast.

Paul Bussmann
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de foto's toegevoegd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helder, ik weet even niet of dit aan de TV zelf ligt of aan de ontvanger.

Welk merk en model televisie?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ziet eruit als een oudere Philips met die glazen ‘stoeten’, al kan ik het mishebben.. 

Toevallig al een andere HDMI-kabel getest? Zou ik eerst doen.

Paul Bussmann
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een andere HDMI kabel zal niet veel uitmaken, dit is wat anders, ik verwacht dat de Horizon aan vervanging toe is.

Paul Bussmann
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat dacht ik ook.

Zal ik dit aan ziggo melden?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Als ik de foutmelding zo rondzoek lijkt het eerder aan tv (andere resolutie/softwareupdate nodig) of bekabeling (hdmikabel) te zitten dan aan de externe apparatuur. Niet toevallig dus nog een hdmikabel liggen of een andere tv om te testen? Dan kan je dié i.i.g. uitsluiten..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De HDMI kabel vervangen heeft enkel nut als je geen Full HD beeldt ziet vanaf full HD is eeb Highspeed HDMI nodig.

Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid met het verschil tussen mpeg2 en mpeg4 te maken, dat kan zowel aan de TV liggen als aan de Mediabox het stukje koper daartussen heeft daar weinig tot geen invloed op. 

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/niet-ondersteund-videosignaal-melding

Paul Bussmann
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toch maar een nieuwe HDMI kabel geprobeerd en ja hoor het werkt. 't Was dus een kabelprobleem. Om super-sustainable te zijn en de kabel te redden, heb ik de contacten met alcohol goed schoongemaakt maar helaas zonder resultaat. Dat werkt niet. 

 

Bedankt RoWi en AlexHelpt voor het meedenken. Ik laat Ziggo een nieuwe kabel bezorgen.

Nog maals bedankt!  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan was er een contact defect, dat is uiteraard mogelijk. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic