1
Vraag
2
Reacties
DoubleU

Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Niet meer opnemen of terugkijken met nieuw geleverde Mediabox XL

Heb nieuwe Mediabox XL (voor opnemen in de cloud) ontvangen. Terugkijken en opnemen werkt niet (“Helaas, opnemen zit niet in je abonnement” komt er op het scherm te staan) terwijl ik TV Complete heb. 
Signaal kwaliteit is goed. Box meerdere keren herstart en ook fabrieksinstellingen teruggezet. 
 

Twee keer gebeld met Ziggo. Twee nogal verschillende antwoorden ontvangen.


1. Ziggo geeft aan dat het instellen in hun systeem niet gelukt is (loopt tegen fout aan) en het 72 uur tot 2 weken kan duren voordat dit wel weer gaat werken. Zou bij veel klanten nu handmatig ingesteld moeten worden. IT afdeling is er mee bezig. Is er iemand hier die hier meer over weet, of bij wie het reeds is opgelost?

2. Ziggo geeft aan dat ik een splitter heb die niet terug kan communiceren waardoor de box niet begrijpt dat deze opnemen en terugkijken moet toestaan. Fabrieksinstellingen weer geactiveerd. Maar ook zonder splitter (rechtstreeks aangesloten op binnenkomende signaal) houd ik het probleem. 
 

Nu nog steeds geen oplossing.

Wie weet raad? Groet. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Monteur is geweest vandaag. AOP verbeterd. Versterker met splitter geplaatst. Wat dat betreft echt top. 

Alleen Horizon XL box doet het niet, “support in India” lijkt niet mee te werken. Blijkbaar was er nog niets gedaan met Horizon box die een “schop” nodig had. Ticket om box een schop te geven is aangemaakt door monteur, maar is nog niet afgehandeld. 
 

Ziggo Go App werkt ook nog niet. 

Bekijk in context

53 Reacties 53
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en de splitter en of versterker

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vanavond de TV en ziggo box weer aangedaan, en zowaar, de functie opnemen doet het. Alleen na 1 keer proberen, kon ik elke zender nog maar 4 seconden bekijken, daarna loopt het beeld vast. Dus zappen, vier seconden kijken en beeld zit vast. Toen de box herstart (stekker eruit, weer opstarten). Eerste keer kwam de box er niet doorheen. Tweede keer herstart, foutmelding CS1004, maar de box kwam er doorheen. Nu lijkt het opgelost. Dat betekent: beeld bevriest niet meer na 4 seconden EN ik kan opnemen EN ik kan weer terugkijken.
Nu hopen dat dit zo blijft, anders meld ik me weer 😉

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
DoubleU wrote:

Vanavond de TV en ziggo box weer aangedaan, en zowaar, de functie opnemen doet het. Alleen na 1 keer proberen, kon ik elke zender nog maar 4 seconden bekijken, daarna loopt het beeld vast. Dus zappen, vier seconden kijken en beeld zit vast. Toen de box herstart (stekker eruit, weer opstarten). Eerste keer kwam de box er niet doorheen. Tweede keer herstart, foutmelding CS1004, maar de box kwam er doorheen. Nu lijkt het opgelost. Dat betekent: beeld bevriest niet meer na 4 seconden EN ik kan opnemen EN ik kan weer terugkijken.
Nu hopen dat dit zo blijft, anders meld ik me weer 😉

zit geen utp kabel aangesloten op de box toch?

de mediabox xl moet je niet via een utp kabel aansluiten op je modem wegens storingen die dan kunnen optreden door een dubbele dhcp server

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi, nee geen utp kabel aangesloten op Mediabox. 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Probleem is nu erger. Nadat ik tv en box gisterenavond uitgezet heb komt de mediabox niet meer tot leven. Blijft continu scannen. Herstarten, stekker eruit en dergelijke helpt niets. En dat terwijl ik op de slaapkamer via andere Ziggo boxje haarscherp beeld heb. Ook ziggo app kan geen verbinding maken…. ik vind het allemaal wel een vaag verhaal worden....

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Inloggen in de Ziggo App geeft “service not available”. Het lijkt erop dat Ziggo mij helemaal vergeten is… ik mag nu ook de app niet meer in… frustrerend...

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Blijft scannen. 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoe kan dit nou toch. Gisteren gewoon beeld. Nu werkt niets meer. En er is echt niets veranderd bij mij tussen vandaag en gisteren in de meter kast of met kabels. Moet dus aan instelling bij Ziggo liggen. Maar ja, die kan ik niet bereiken....

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
DoubleU wrote:

 

het aop is verouderd en en lijkt of de groene kabel op een slechte manier is verlengt de aop dient vervangen te woorden een ziggo monteur

een moderator kan dat kosteloos voor je regelen

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok dank, ik hoop dat een moderator dit in gang kan zetten. 
 

Toch even een vraag: die connectie is niet anders dan gisteren toen het wel werkte. En: verklaart niet dat ik opeens niet meer in kan loggen in de Ziggo App volgens mij. Ik vermoed hierdoor dat er iets is aangepast in de Ziggo systemen bij mijn gegevens??

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ps. Die verlenging van de groene kabel is door een Ziggo monteur gedaan aantal jaren geleden. Signaal in Ziggo box was (gisteren en daarvoor) “goed”. Ik hoop dat het snel opgelost wordt. Dank u. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
DoubleU wrote:

Ok dank, ik hoop dat een moderator dit in gang kan zetten. 
 

Toch even een vraag: die connectie is niet anders dan gisteren toen het wel werkte. En: verklaart niet dat ik opeens niet meer in kan loggen in de Ziggo App volgens mij. Ik vermoed hierdoor dat er iets is aangepast in de Ziggo systemen bij mijn gegevens??

klinkt als een fout in het systeem

lijkt mijn dan ook verstandig om

een moderator daar even naar te laten kijken

als het idd een administratie fout is raad ik toch aan om alsnog het aop te laten vervangen gezien deze niet recent meer is

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok dank. Hoe kan ik een moderator vragen naar een mogelijke fout in systeem te laten kijken, of worden die automatisch ingeseind?

eens: aansluit punt laten vervangen in elk geval goed om te doen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
DoubleU wrote:

Ok dank. Hoe kan ik een moderator vragen naar een mogelijke fout in systeem te laten kijken, of worden die automatisch ingeseind?

eens: aansluit punt laten vervangen in elk geval goed om te doen. 

moderators komen vanzelf langs de topics je kunt ze herkennen aan hun profiel foto met oranje achtergrond en het ziggo logo achter hun naam

ik gok dat @Alex Ziggo  van het weekend werkt

ook zou je even de klantenservice kunnen bellen 

rgarretsen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb al anderhalve week exact het zelfde probleem na installatie van nieuwe mediabox met nieuwe software update (nadat oude box HDD was overleden) dat ik niet meer kan opnemen of terug kijken kan gebruiken en ik ook niet meer in Ziggo go app kan inloggen. Op de achtergrond gaat iets verkeerd bij ziggo, voor mij hebben ze al een melding gemaakt maar omdat het geen hoge prioriteit heeft (je kunt internet en tv kijken), sta je ergens achteraan in de rij.

 

Hoop voor ons dat het niet weken gaat duren. Gebruikt Ziggo go zodat ik boven tv kan kijken zonder coax te hoeven trekken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
rgarretsen wrote:

Heb al anderhalve week exact het zelfde probleem na installatie van nieuwe mediabox met nieuwe software update (nadat oude box HDD was overleden) dat ik niet meer kan opnemen of terug kijken kan gebruiken en ik ook niet meer in Ziggo go app kan inloggen. Op de achtergrond gaat iets verkeerd bij ziggo, voor mij hebben ze al een melding gemaakt maar omdat het geen hoge prioriteit heeft (je kunt internet en tv kijken), sta je ergens achteraan in de rij.

 

Hoop voor ons dat het niet weken gaat duren. Gebruikt Ziggo go zodat ik boven tv kan kijken zonder coax te hoeven trekken.

als dat na de upgrade is gebeurt dan denk ik dat het een administratie fout is

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor het delen van dezelfde “pijn”.

Tja geen prio, maar we betalen wel voor beeld, geluid, opnames en terugkijken… gaat ook mijnsinziens op de achtergrond wat mis in de systemen bij Ziggo..setting omgevallen of zo.. ik heb in de woonkamer nu helemaal geen beeld/geluid meer + kan niet in de app, dus idd, hopelijk snel een oplossing.
Ik zal vandaag maar weer eens bellen met de Ziggo.. de mensen bij services zijn van goede wil, maar ja oplossing is er nog niet. 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Even een update. Gebeld met Ziggo.
- Maandag komt monteur langs voor verbeteren AOP.

- Het niet meer kunnen inloggen op de Ziggo Go app is een losstaand probleem dat vaker blijkt voor te komen onlangs en is geëscaleerd. 

- installatie liep in het Ziggo systeem ook tegen een vastloper aan. Dat is ook geëscaleerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic