1
Vraag
2
Reacties
DoubleU

Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Niet meer opnemen of terugkijken met nieuw geleverde Mediabox XL

Heb nieuwe Mediabox XL (voor opnemen in de cloud) ontvangen. Terugkijken en opnemen werkt niet (“Helaas, opnemen zit niet in je abonnement” komt er op het scherm te staan) terwijl ik TV Complete heb. 
Signaal kwaliteit is goed. Box meerdere keren herstart en ook fabrieksinstellingen teruggezet. 
 

Twee keer gebeld met Ziggo. Twee nogal verschillende antwoorden ontvangen.


1. Ziggo geeft aan dat het instellen in hun systeem niet gelukt is (loopt tegen fout aan) en het 72 uur tot 2 weken kan duren voordat dit wel weer gaat werken. Zou bij veel klanten nu handmatig ingesteld moeten worden. IT afdeling is er mee bezig. Is er iemand hier die hier meer over weet, of bij wie het reeds is opgelost?

2. Ziggo geeft aan dat ik een splitter heb die niet terug kan communiceren waardoor de box niet begrijpt dat deze opnemen en terugkijken moet toestaan. Fabrieksinstellingen weer geactiveerd. Maar ook zonder splitter (rechtstreeks aangesloten op binnenkomende signaal) houd ik het probleem. 
 

Nu nog steeds geen oplossing.

Wie weet raad? Groet. 

53 Reacties 53
DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

...toch leuk dat het een minuut gewerkt heeft...

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Horizon box nog een keer herstart. Nu heb ik weer beeld. Nu hopen dat dit zo blijft. 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Pauzeren of vooruit spoelen werkt niet en levert kort deze boodschap:

 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Diagnostiek zegt dat alles goed is..

 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vanochtend is ie weer aan het zoeken geslagen. 
 

 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nog steeds zoekende…

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@DoubleU Heel erg hardnekkig! Hoe staat het er nu voor? Welke kabel vanuit de versterker loopt naar de box? Welke poort is dat? En deze gaat in een 2e wandcontactdoos in de woonkamer? Vanuit de wandcontactdoos een kabel naar de Mediabox XL? Klopt mijn vermoeden? Zo ja, test de Mediabox XL dan eens rechtstreeks op de kabel van de versterker. CS2000 geeft aan het dat signaal niet goed is. Daarmee sluit je je wandcontactdoos en kabel van wandcontactdoos tot aan Mediabox XL van problemen uit.  Als de problemen blijven, laat het gerust weten zodat we een monteur jouw kant opsturen. 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Inderdaad: Van input naar versterker naar wandcontactdoos naar box.

Let wel diagnostiek gaf aan: signaal is ok. 

Proberen alles te omzeilen zoals je aangaf, zelfs de versterker: dus direct van tv/internet splitter naar mediabox:

Blijft zoeken. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Duidelijk @DoubleU, zuur dat het probleem nog steeds aan de orde is ondanks al deze checks. Het lijkt mij verstandig opnieuw een monteursafspraak te plannen zodat op locatie uitgezocht kan worden waar dit precies fout gaat. Ik heb alvast de eerstvolgende afspraak gereserveerd voor je op woensdag 13 januari tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account! 

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor het inplannen! Ik ben thuis (en dat zullen veel mensen zijn).

DoubleU
Topicstarter
Level 1
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Monteur heeft niet veel hoeven doen: Mediabox omgewisseld. Hij vroeg zich wel af waarom dit nog niet gedaan was.

Maar goed. Paar uur later kon ik het aansluiten en werkte alles…

ROPY

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Tjonge, ik heb dit zitten lezen en helaas zelfde ervaring. Gelukkig met goede assistentie van deze community en de monteurs al van alles opgelost. Alleen kan ik ook niet opnemen en dat had ik wel verwacht en terugkijken ook, kon ik met mijn Humax 5200c ook. Is dit idd software of toch een administratieve fout?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
DoubleU wrote:

Monteur heeft niet veel hoeven doen: Mediabox omgewisseld. Hij vroeg zich wel af waarom dit nog niet gedaan was.

Maar goed. Paar uur later kon ik het aansluiten en werkte alles…

Dat is heel mooi nieuws @DoubleU Heel fijn dat het nu eindelijk is opgelost!
Bedankt voor het laten weten hiervan!

@ROPY ik zie dat je recent je abonnement hebt aangepast naar TV Complete. Dat is in tegenstelling tot TV Start met opnemen.
Werkt het opnemen inmiddels ook bij jou?

ROPY

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Yep, helemaal top!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic